انتها رای گیری پرحاشیه بین قطر و عربستان، بازی های آسیایی 2030 به دوحه رسید و 2034 به ریاض

به گزارش مینی نت، میزبانی بازی های آسیایی 2030 و 2034 بین دو کشور عربستان و قطر تقسیم شد.

انتها رای گیری پرحاشیه بین قطر و عربستان، بازی های آسیایی 2030 به دوحه رسید و 2034 به ریاض

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، سی و نهمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در مسقط عمان برگزار گردید. یکی از مهمترین برنامه در این مجمع، انتخاب میزبان بازی های آسیایی 2030 از بین دو کشور عربستان و قطر بود که پس از وقفه طولانی بالاخره تکلیف آن معین شد و دوحه میزبان بازی های آسیایی 2030 و ریاض میزبان بازی های آسیایی 2034 شدند.

در خاتمه رای گیری، شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا خاطرنشان کرد دوحه قطر با کسب بیشترین رای میزبان بازی های آسیایی2030 شد و میزبانی بازی های آسیایی 2034 به ریاض عربستان رسید.

45کشور در این رای گیری حضور داشتند.

شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا در ابتدای اجلاس سالیانه خاطرنشان کرد که دوکشور که امکانات عالی را فراهم نموده اند و اگر اعضا موافق باشند با انجام رای گیری کشوری که بیشترین رای را آورد میزبان بازی های آسیایی2030 و دیگری میزبان بازی های آسیایی2034 گردد. دو کشور و اعضای اجلاس هم موافقت خود را خاطرنشان کردند و رای گیری هم به صورت الکترونیکی انجام شد که به مشکل برخورد.

رای گیری به دلیل مسائل فنی مدت زمان زیادی متوقف شد و یکبار برای 15 دقیقه اعضا جلسه را ترک کردند تا استراحتی داشته باشند. پس از بازگشت باز هم مشکل فنی رفع نشد و شیخ احمد هم اعلام گرسنگی کرد! و این بار اعضا برای صرف ناهار دوباره جلسه را ترک کردند.

پس از بازگشت از نهار، این تصمیم گرفته شد کشورهایی که به صورت آنلاین در اجلاس حضور دارند، الکترونیکی رای بدهند و کشورهای حاضر در محل اجلاس نیز رای خود را روی کاغذ نوشته و داخل صندوق بیاندازند. برای ایران نصرالله سجادی رای را داخل صندوق انداخت.

حسن مصطفی رییس فدراسیون جهانی هندبال و آنتونیو اسپینوز رییس فدراسیون جهانی کاراته ناظر انتخابات بودند و برای جلوگیری از هر گونه شائبه، هنگام شمارش آرا اعلام شد که نماینده قطر و نماینده عربستان هم حضور داشته باشند تا شائبه ای به وجود نیاید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1292

به "انتها رای گیری پرحاشیه بین قطر و عربستان، بازی های آسیایی 2030 به دوحه رسید و 2034 به ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها رای گیری پرحاشیه بین قطر و عربستان، بازی های آسیایی 2030 به دوحه رسید و 2034 به ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید