واشنگتن: برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی اولویت فوری آمریکا است

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است چالش های ناشی از برنامه های تسلیحاتی کره شمالی یکی از اولویت های دولت جدید واشنگتن خواهد بود.

واشنگتن: برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی اولویت فوری آمریکا است

وی در ادامه این ادعا اضافه کرد: کره شمالی در سال های اخیر همچنان به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه داده است. این امر باعث می شود که ما همراه با متحدان و شرکای خود به صورت هماهنگ گام برداریم و همچنان به خلع سلاح پیونگ یانگ متعهد باشیم.

دولت جو بایدن ماه پیش در حالی به قدرت رسید که میراث دار ملاقاتها و توافقات اجرا نشده دولت ترامپ با کیم جون اون رهبر کره شمالی، بود. مقام های آمریکایی می گویند که در حال بررسی کامل راهبردهای لازم در قبال کره شمالی هستند و برای این منظور با متحدان این کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن رایزنی می کنند.

اظهارات پرایس در حالی مطرح شد که دوشنبه هفته گذشته، سازمان ملل مدعی شد که کره شمالی با نقض تحریم های بین المللی، برنامه هسته ای و موشک بالستیک خود را در سال 2020 توسعه داده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم روز پنجشنبه مدعی شد که درباره پیونگ یانگ با همتای کره جنوبی خود مصاحبه و تاکید کرده است که تحریم های بیشتر می تواند در فشار بر کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود گفته بود به شرطی حاضر به ملاقات با کیم جون اون خواهد بود که کره شمالی ظرفیت هسته ای خود را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1445

به "واشنگتن: برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی اولویت فوری آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی اولویت فوری آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید