هواپیمای مسافربری خطوط هوایی لیبی ربوده شد

به گزارش مینی نت، نخست وزیر مالت از ربوده شدن یک هواپیمای خطوط هوایی لیبی و فرود آن در کشورش اطلاع داد. بر اساس آخرین گزارش ها این هواپیماربایی با تسلیم شدن هواپیماربایان به انتها رسید.

هواپیمای مسافربری خطوط هوایی لیبی ربوده شد

نخست وزیر مالت در توییتر خود نوشت که به وی ابلاغ شده یک هواپیمای خطوط هوایی لیبی (افریقیه ایرویز) که از سبها به سمت طرابلس در حال پرواز بود، ربوده شده و در مالت فرود آمده است. بر اساس آخرین گزارش ها، این هواپیماربایی ساعاتی پس از شروع آن و با تسلیم شدن هواپیماربایان به انتها رسید.

به گفته نخست وزیر مالت، دو هواپیماربا تهدید نموده بودند که این هواپیمای ایرباس ای-320 را منفجر خواهند کرد. 118 مسافر در این هواپیما بودند.

گزارش های اولیه حاکی از آن بود که هواپیماربایان گروهی از مسافران هواپیما را آزاد نموده اند. پس از آن، هواپیماربایان به تدریج علاوه بر کادر پرواز، همه مسافران را آزاد کردند.

هواپیماربایان خود را از اعضای گروهی موسوم به الفاتح الجدید معرفی کردند. بر اساس گزارش اسکای نیوز عربی، هواپیماربایان احتمالاً از هواداران معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هستند. منابع خبری بعلاوه احتمال می دهند که دست کم یک عضو مجلس لیبی جزو مسافران این هواپیما بوده است.

تلویزیون مالت گفت که هواپیماربایان تعدادی نارنجک در اختیار داشته و تهدید نموده بودند که آن ها را منفجر می نمایند.

سخنگوی دولت موقت لیبی گفت که هواپیماربایان خواهان ایجاد مسیری امن برای خروج شبه نظامیان به جای مانده در منطقه قنفوذه در شهر بنغازی شده بودند.

در پی وقوع این هواپیماربایی، نیروهای امنیتی و تیم نیروهای ویژه مالت در نزدیکی محل فرود هواپیما مستقر شدند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1906

به "هواپیمای مسافربری خطوط هوایی لیبی ربوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای مسافربری خطوط هوایی لیبی ربوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید