هشتاد کیلومتر شنا در دریاچه خشک بختگان

به گزارش مینی نت، علی رستگار از اعضای انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست در دریاچه بختگان پرفورمنس هنری برگزار می نماید.

هشتاد کیلومتر شنا در دریاچه خشک بختگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مهدی توحیدپور مدیر عامل این تشکل محیط زیستی گفت: این اجرای هنرمندانه با هدف حمایت از دریاچه های بزرگ ایران از جمله دریاچه بختگان در استان فارس است.

وی اضافه نمود: دریاچه بختگان دومین دریاچه بزرگ ایران به شمار می آید که طی سال های گذشته در اثر عوامل مختلف محیطی، آسیب دیده و خشک شده است. موضوع خشکسالی این دریاچه موجب شد تا علی رستگار طرحی با عنوان شنا در دریاچه خشک بختگان را با انجمن در میان بگذارد. انتها با تلاش و پیگیری های متعدد و با همکاری اداره کل محیط زیست استان فارس پیروز شدیم تا این پرفورمنس توسط هنرمند مورد نظر به اجرا در بیاید.

مدیر عامل انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست در خاتمه اضافه نمود: این اجرا حاوی طنز تلخیست که توجه افکار عمومی و رسانه ها را به خشک شدن دریاچه های ایران معطوف خواهد نمود. این هنرمند میخواهد تا جهت هشتاد کیلومتری طول دریاچه بختگان را به مدت سه شبانه روز و روزی چهار ساعت درون محفظه شیشه ای پر از آب شنا کند.

دریاچه بختگان به مدت سه روز از 23 تا 26 آبان ماه در استان فارس از ساعت 11 صبح میزبان این هنرمند برجسته حامی محیط زیست است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 572

به "هشتاد کیلومتر شنا در دریاچه خشک بختگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتاد کیلومتر شنا در دریاچه خشک بختگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید