نکات مهم در طراحی اتاق خواب

به گزارش مینی نت، طراحی اتاق خواب

اتاق خواب از جمله قسمت هایی در منزل است که افراد مدت زمان زیادی را در آن می گذرانند. استفاده از این اتاق به عنوان مکانی جهت استراحت و همچنین پرداختن به کارهای شخصی باعث خواهد شد تا توجه به خصوصی در طراحی این قسمت از منزل گردد.

نکات مهم در طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب بسیار مهم است و همچنین زیبایی و رمانتیک بودن این اتاق اهمیت بسیار فراوانی دارد. هر چه اتاق طراحی بهتری داشته باشد ، کیفیت استراحت افراد نیز بالاتر خواهد رفت. در ادامه به نکات مهم در طراحی اتاق خواب خواهیم پرداخت.

نکات مهم در طراحی اتاق خواب

1- تخت خواب مناسب در طراحی اتاق خواب

همواره سعی کنید که اتاق خواب مرتب و تمیز باشد ، تا حس آرامش به شما ببخشد. بعد از مرتب بودن اتاق ، تخت خواب نیز مسئله بسیار مهمی است. برای داشتن اتاق رمانتیک باید تخت راحت با روتختی زیبا و همچنین آرامش بخشی داشته باشید.

استفاده از تخت خوابی که نسبت به اندازه اتاق خواب اندازه عظیم تری داشته باشد ، ممکن است باعث ایجاد شلوغی اتاق گردد.

تخت خواب مناسب در طراحی اتاق خواب

2- رنگ آمیزی اتاق خواب

در بازسازی ساختمان قدیمی به این نکته توجه کنید که از رنگ های گرم همانند رنگ قرمز جهت رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب استفاده نکنید. زیرا که فضای اتاق خواب باید به نوعی باشد که باعث ایجاد حس آرامش در افراد گردد.

استفاده از رنگ های گرم موجب نشاط و انرژی در فرد خواهد شد و از این رو در مدت زمانی طولانی ، انتخاب مناسبی برای استفاده در طراحی اتاق خواب نمی باشد.

به همین علت بهتر است که از رنگ های ملایم در طراحی اتاق خواب استفاده نمایید. رنگ های خنثی و همچنین رنگ های آرامش بخش می توانند نمونه ای از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب باشند. در کنار استفاده از رنگ مناسب می توانید دیوار اتاق خواب خود را تزئین نمایید.

3- بهره گیری از نور طبیعی در اتاق خواب

اگر طراحی اتاق خواب شما به نوعی می باشد که پنجره ای در آن وجود دارد ، باید از این میزان نور نهایت استفاده را ببرید.

از این رو باید توجه داشته باشید که چیدمان وسایل به نحوی نباشد که جلوی ورود نور را بگیرد. اگر میزان نور طبیعی در اتاق خوابتان کافی نمی باشد ، استفاده از شیوه های نورپردازی مناسب نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمایید. بنابراین در زمان طراحی اتاق خواب به میزان نور و همچنین اجرای صحیح شیوه های نورپردازی توجه نمایید. در انتخاب چراغ اتاق خواب توجه به سبک دکوراسیون نیز حائز اهمیت است.

4- فرش مناسب در اتاق خواب

استفاده از یک فرش مناسب در طراحی اتاق خواب نه تنها باعث ایجاد انسجام در بین دیگر اجزا و همچنین عمق بخشی به فضای اتاق خواب می گردد ، بلکه از نظر ایجاد گرمی در اتاق خواب نیز دارای اهمیت خواهد بود.

از این جهت انتخاب یک فرش با اندازه مناسب نکته مهمی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از فرشی که اندازه کوچکی دارد و یا در مقابل اندازه عظیمی داشته باشد که تمام سطح اتاق را پر نماید ، انتخاب مناسبی نخواهد بود.

استفاده از فرش در کنار تخت خواب یکی از مکان های مناسب جهت استفاده از این المان می باشد. بهتر است اندازه فرش به نحوی باشد که اطراف تخت خواب را پر نماید.

5- انتخاب المان مناسب در طراحی اتاق خواب

بسیاری از طراحان داخلی بر این باورند که بهتر است از خرید یک ست کامل که شامل تمامی المان های مورد احتیاج در اتاق خواب می باشد ، خودداری نمایید.

بر این اساس بهتر است تنها نسبت به خرید المان هایی که به آن ها احتیاج دارید اقدام کنید. به طور مثال شاید به جای استفاده از یک میز پاتختی ، بیش تر به استفاده از یک آباژور پایه دار احتیاج داشته باشید. بنابراین بهتر است که جهت خرید وسایل اتاق خواب هوشمندانه عمل نمایید.

6- عدم شلوغی در طراحی اتاق خواب

یکی از اصلی ترین نکاتی که در زمان طراحی اتاق خواب باید به آن توجه کنید ، عدم ایجاد هرج و مرج و شلوغی در طراحی آن است.

جهت انجام این کار بهتر است که از استفاده وسایل بیش از اندازه خودداری کرده و تنها در حد احتیاج از وسایل در اتاق خواب استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که فضای اتاق خواب را همواره مرتب نگه دارید. استفاده از این راه چاره بسیار آسان بدون شک در بهتر جلوه دادن طراحی اتاق خواب به شما یاری شایانی خواهد نمود.

عدم هرج و مرج در اتاق خواب

7- استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب

استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب جز روش های کاربردی می باشد. انتخاب کاغذ دیواری مناسب که با طراحی فضای اتاق خواب هماهنگی داشته باشد ، از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

استفاده از رنگ های ملایم برای کاغذ دیواری می تواند در ایجاد فضایی آرام به شما یاری نماید و همچنین استفاده از پوستر دیواری اتاق خواب با طرح های زیبا نیز می تواند ایده جالبی باشد.

پخش صدای آرامش بخش می تواند موجب حس بهتری در شما گردد. سیستم های پخش صدا و یا رادیو اصولا انتخاب های خوبی برای اتاق خواب خواهند بود. ولی برای رمانتیک شدن اتاق خواب بد نیست که تاثیر عمیق صدای آب را نیز تجربه نمایید. این صدا در طول شب و یا حتی زمانی که می خواهید روی تخت تمدد اعصاب کنید ، بسیار عالی است. هنگامی که احساس آرامش دارید و آرام هستید ، استراحت کامل و بهتری نیز خواهید داشت.

منبع: رویا مال
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 986

به "نکات مهم در طراحی اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در طراحی اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید