نحوه تمیز کردن قفس سگ

به گزارش مینی نت، معمولا دو نوع قفس برای نگهداری سگ در بازار وجود دارد (قفس هایی از جنس پلاستیک سخت و قفس های فلزی سنگین). بیشتر این قفس ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل شستشو بوده و با مقداری آب و صابون تمیز و پاکیزه می شوند.

نحوه تمیز کردن قفس سگ

برای تمیز کردن قفس های با پلاستیک سخت می توان از مایع ظرفشویی که با نسبت یک به ده رقیق شده است استفاده کرد. از مایع ظرفشویی حاوی آمونیوم استفاده نکنید، چون بوی آن مشابه بوی ادرار حیوان است و باعث می گردد که حیوان در داخل قفس ادرار کند. محلول آب و مایع ظرفشویی را در درون قفس اسپری کنید و منطقه ها آلوده را کاملا خیس کنید و سپس با دستمال کاغذی، حوله یا یک دستمال نرم قفس را خشک و تمیز کنید. این فرایند را ادامه دهید تا تمام آلودگی ها زدوده شوند و در آخر کار با دستمال چندین بار قفس را خشک کنید تا لیزی مایع ظرفشویی نیز از بین برود. معمولا این قفس ها به گونه ای ساخته شده اند که قسمت بالایی و پایینی آن قابل جدا شدن از هم هستند و می توانید پس از جدا کردن، شیارهای مایبن قسمت بالایی و پایینی را نیز دستمال کشیده و تمیز کنید.

در قفس های فلزی معمولا کف قفس پلاستیکی و سایر قسمت ها سیمی است. کف قفس را به روش فوق و سایر قسمت ها را با یک دستمال خشک تمیز کنید. سعی کنید قسمت های فلزی را خیس نکنید زیرا امکان خراش و زنگ زدن آن قسمت ها وجود دارد. فقط در صورتی این کار را انجام دهید که آلودگی ها به سیم های قفس چسبیده باشند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2072

به "نحوه تمیز کردن قفس سگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تمیز کردن قفس سگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید