مک بوک پروهای نو اپل معرفی شدند: ناچ، پورت بیشتر و پردازنده های نو قدرتمند M1 Pro و M1 Max

به گزارش مینی نت، مک بوک پرو 16 و 14 اینچ نو با طراحی نو و ناچ، پورت های بیشتر و پردازنده های قدرتمند نسل نو M1 Pro و M1 Max معرفی شدند تا شاهد قوی ترین مک بوک پروهای معرفی شده تاریخ اپل باشیم.

مک بوک پروهای نو اپل معرفی شدند: ناچ، پورت بیشتر و پردازنده های نو قدرتمند M1 Pro و M1 Max

مک بوک پروهای نو اپل نوید عملکرد بسیار بالایی می دهند. روی این لپ تاپ ها پردازنده های نو ده هسته ای اپل سوار شدند که 8 هسته با کارایی بالا و 2 هسته با کارآمدی بالا هستند.

مک بوک پرو 14 اینچی جایگزین مدل 13.3 اینچی کنونی شده است و مک بوک پرو 16 اینچی نیز جایگزین مدل 2019 می گردد.

شاسی این لپ تاپ ها نیز تغییر نموده است و یک بازطراحی کامل دارد. لپ تاپ مک بوک پرو 16 اینچی دارای وزن 4.7 پوندی و ضخامت 16.8 میلی متر با صفحه نمایش 16.2 اینچ است. مدل 14 اینچی وزنی 3.5 پوند و ضخامتی 15.5 میلی متری دارد.

کلیدهای فیزیکی جایگزین نوار لمسی (تاچ بار) شدند و شاهد بازگشت درگاه های HDMI و یک درگاه تاندربولت 4 و یک اسلات کارت حافظه SD در سمت راست هستیم.

در سمت چپ، جک هدفون، دو پورت Thunderbolt 4 نیز دیده می گردد. اپل می گوید این بیشترین تعداد پورتی است که تا کنون روی یک نوت بوک مک داشتیم. برای شارژ این لپ تاپ ها نیز درگاه مگ سیف مجددا استفاده شده است.

همان طور که از چند روز پیش شایعه شده بود و بعضی تصاویر لو رفته حکایت داشتند؛ ناچ بزرگ و معروف آیفون X به لپ تاپ های مک بوک پرو اپل آمده و شاهد اولین سری از لپ تاپ های ناچ دار اپل و دنیا هستیم. (حالا اینکه واقعا نیازی به این ناچ بود، جای بحث دارد.)

در این ناچ که وسط نمایشگر لپ تاپ نشسته است؛ یک دوربین وبکم 1080p واقع شده است که در نور کم تا دو برابر قدرت عکس برداری بیشتری دارد. کاربران اپل انتظار داشتند حالا که قرار است ناچ به مک بوک پرو بیاید، یک حسگر تشخیص چهره فیس آی دی نیز شاهد باشند که البته این طور نشد. دوربین درون ناچ دارای دیافراگم f/2.0 بوده و از لنز چهارگانه ای سود می برد.

اپل می گوید برای سیستم صوتی این لپ تاپ ها از 6 بلندگو با پشتیبانی از Spatial Audio در طرفین استفاده نموده است تا صدایی فراگیر به گوش کاربر برسد.

پردازنده های M1 Pro و M1 Max که نسخه های نوی از پردازنده سیلیکونی M1 اپل در سال گذشته هستند؛ قدرت، کارایی، گرافیک و مصرف انرژی بهینه تری در مقایسه با پردازنده های اینتلی داشته و اپل آمار خیره نماینده ای از آن ها در این مراسم رونمایی کرد. مدل دارای پردازنده M1 Pro از حداکثر حافظه رم 32 گیگابایت و مدل دارای پردازنده M1 Max از حداکثر رم 64 گیگابایت پشتیبانی می نمایند.

پردازنده M1 Pro دارای 16 هسته گرافیکی است که تقریبا دو برابر M1 است و پردازنده M1 Max از 32 پردازنده گرافیکی سود می برد. هر دو مدل مک بوک پرو 16.2 و 14 اینچی با این دو پردازنده وارد بازار خواهند شد. اپل می گوید گرافیک مدل 14 اینچی تا 13 برابر و مدل 16 اینچی تا 9 برابر سریع تر از لپ تاپ مک بوک پرو 13 اینچی با پردازنده اینتل Core i7 هستند.

همین طور، مک بوک پرو 16 اینچی با پردازنده های نو M1 Pro و M1 Max سرعتی دو برابر بیشتر از مک بوک پرو 16 اینچی سال 2019 با پردازنده اینتل Core i9 دارند.

اپل در نمایشگر این لپ تاپ ها از پنل Mini LED استفاده نموده است که در حالت SD روشنایی 1000 نیت و در حالت 4K روشنایی 1600 نیت دارند و حاشیه های بسیار باریکی را شامل می شوند.

این نمایشگر از نرخ بازسازی تصویر 120 هرتزی سود می برد و دارای عمق رنگ، کنتراست و دامنه دینامیکی وسیعی است.

مک بوک پرو 16 اینچی با قیمت پایه 2499 دلار و مک بوک پرو 14 اینچی با قیمت 1999 روانه بازار خواهند شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1810

به "مک بوک پروهای نو اپل معرفی شدند: ناچ، پورت بیشتر و پردازنده های نو قدرتمند M1 Pro و M1 Max" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پروهای نو اپل معرفی شدند: ناچ، پورت بیشتر و پردازنده های نو قدرتمند M1 Pro و M1 Max"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید