من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره به دست بچه ها رسید

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران ، کتاب من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره یکصد و پنجاه و پنجمین عنوان از مجموعه رمان کودک نشر افق و سومین عنوان از مجموعه من بیچاره است که انتشارات کارل هانسر وارلاگ منتشر نموده و افق با خرید حق حق انتشار، ترجمه آن ها را در ایران چاپ نموده است.

من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره به دست بچه ها رسید

نسخه اصلی کتاب من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره نوشته فریدبرت اشتونر سال 2015 منتشر شد سپس با تصویرگری هیلدگارد مولر و ترجمه کتایون سلطانی از سوی نشر افق برای بچه ها گروه سنی ج در ایران منتشر شد.

من بیچاره بچه ام و هیچ کاره نوشته یوتا ریشتر و من بیچاره گربه ام و هیچ کاره نوشته هانا یوهانزن عناوین اول و دوم این مجموعه هستند که پیش تر چاپ شده اند.

در کتاب من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره داستان از زبان کره اسبی بیان می گردد که مانند سایر کره اسب ها سرکش و پرزور و زیبا و گاهی لجباز است اما دیگر برایش اعصاب نمانده مخصوصا زمانی که آدم ها به ویژه دخترها فکر می نمایند کره اسب ها قند و عسل هستند و حالش خیلی گرفته می گردد وقتی فکر می نماید که فقط یک کره اسب است و هیچ کاره و می خواهد این موضوع را به سوارکارانش بفهماند.

ما کره اسب ها قندوعسل نیستیم، پسرکوچولوها گاهی بدجوری روی اعصاب می فرایند، اینجا که غرب وحشی نیست!، و گاهی همه چیز کاملا بی خطر آغاز می گردد...، ... و بعدش دیگر توقف توقف، جهان آدم های نامهربان هم دارد، اخلاق گربه ها با بقیه فرق دارد، و کابوی ها هم موجودات عجیبی اند، برخی وقت ها هم بدشانسی پشتِ بدشانسی، سرخپوست ها هم رویاهایی دارند، عظیم ترها هم همه چیز را نمی دانند، و راستی راستی مینسی آنجا بود، فیونا جواهر است، ولی آخرش همه چیز به خیر و خوشی تمام شد!، اوضاعِ رعد و برقی و رویای کره اسبی عنوان های بخش های مختلفی است که در این کتاب به چشم می خورد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

مامان عظیم هیچ وقت از این نقل مکان پشیمان نبود. فقط گاهی دلش هوای ادب و نزاکتی را می کرد که در زادگاه خودش به آن خو گرفته بود.

یک بار ازش پرسیدم: ادب و نزاکت کره اسب ها یا ادب و نزاکت آدم ها؟ و او در جوابم گفت: ادب و نزاکت چیزی است که باید هم از حیوان ها توقع داشت و هم از آدم ها.

به گمانم تمام موجودات آن سرزمین خیلی باادب بودند. یک نمونه اش همان پرنسسه. همان طور که گفتم گرندما پرنسسه را کوبیده بوده زمین، آن هم وسط علفزاری پر از گل و لای، اما بعدش این پرنسسه بوده که عذرخواهی نموده و گفته: متاسفم واقعا، تقصیر من بود. درحالی که این موضوع فقط و فقط تقصیر مامان عظیم خدابیامرزم بوده.

به گفته نویسنده کتاب، این اثر دربرگیرنده داستانی برای همه آن هایی است که اسب ها را دوست دارند؛ هم بچه ها و هم آدم عظیم ها. کره اسب این قصه هم مثل دو کتاب پیشین مجموعه من بیچاره که یک دختر و یک گربه هیچ کاره بودند، هیچ کاره است.

کتاب من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره در 160 صفحه مصور با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 28 هزار تومان از سوی نشر افق منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1498

به "من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره به دست بچه ها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من بیچاره کُره اسبم و هیچ کاره به دست بچه ها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید