مقام سوری: جامعه بین الملل باید به حضور ترکیه در خاک شمالی سوریه سرانجام دهد

به گزارش مینی نت، رئیس هیأت مذکره کننده دولت سوریه گفت که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگرانه است و مهمترین عامل طولانی شدن بحران سوریه به تعداد می رود.

مقام سوری: جامعه بین الملل باید به حضور ترکیه در خاک شمالی سوریه سرانجام دهد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان قیمت ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایمن سوسان رئیس هیأت مذکره کننده دولت سوریه در نشست های نور سلطان تأکید کرد که از نتایج این نشست رضایت دارند.

سوسان در عین حال به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بیانیه انتهای می توانست بهتر از این باشد.

وی اضافه نمود: از فریب های رژیم ترکیه و نقش منفی آن، اطلاع داریم... ترکیه با تغییر نام شهرها و روش تدریس، در پی تُرک سازی شمال سوریه است.

این مسئول سوری تأکید کرد که جامعه بین الملل باید به حضور ترکیه در شمال سوریه انتها دهد.

سوسان با اشاره به اینکه ترکیه و آمریکا، بخش هایی از خاک سوریه را اشغال نموده اند، این اشغالگری را مهمترین دلیل طولانی شدن بحران سوریه اسم کرد.

وی با بیان اینکه ترکیه و آمریکا، همچنان در حال غارت منابع سوریه هستند، خاطر نشان کرد، سوریه با بحران انسانی روبه روست که هدف آن، نقض حاکمیت این کشور و حمایت از تروریسم است.

این مسئول سوری در انتها توضیح داد، یاری هایی که به وسیله گذرگاه ها وارد سوریه می گردد، کمتر از پنجاه درصد نیازها را مرتفع می نماید و بیشتر به دست گروههای تروریستی می رسد و در نتیجه به حمایت از تروریسم ختم می گردد.

در همین ارتباط، شانزدهمین نشست بین المللی فرایند آستانه از روز گذشته (چهارشنبه) به مدت دو روز در شهر نورسلطان مرکز قزاقستان با حضور سه کشور ضامن فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه)، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و کشورهای ناظر شامل عراق، لبنان، برگزار گردید.

طرف های حاضر در این نشست در انتها، بیانیه ای شانزده بندی صادر و تأکید کردند که بحران سوریه هیچ راه چاره نظامی ندارد و توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات تا پیش از انتها سال 2021 میلادی در نورسلطان برگزار گردد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1679

به "مقام سوری: جامعه بین الملل باید به حضور ترکیه در خاک شمالی سوریه سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سوری: جامعه بین الملل باید به حضور ترکیه در خاک شمالی سوریه سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید