معرفی 40 مدل ستون خانه بسیار شیک در طرح های گرد و گوشه دار

به گزارش مینی نت، ستون یک المان مهم در معماری است که هم می تواند جنبه زیبایی داشته باشد و هم چنبه کاربردی. از آنجایی که مدل ستون خانه در دکوراسیون داخلی، اندازه و شکل های گوناگونی دارد، نوع دیزاین و طراحی آن می تواند گاهی اوقات به کاری پیچیده و سخت تبدیل گردد. برای برطرف این مشکل آنالیز طرح های موجود و الهام گیری از آنها می تواند تا حدودی شما را سردرگمی دربیاورد. در این مطلب با تعدادی از زیباترین مدل های ستون خانه آشنا خواهید شد که با دقت و رعایت جزئیات طراحی شده اند.

معرفی 40 مدل ستون خانه بسیار شیک در طرح های گرد و گوشه دار

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همانطور که می دانید اضافه کردن ستون به دکوراسیون خانه خصوصا دکورهای مدرن، یکی از بهترین راه ها برای اضافه کردن عنصری جذاب و دلپذیر به دکوراسیون است. برای اینکار حتما نباید ستون خانه جزئی از سازه ساختمان باشد، می توانید به صورت دکوری نیز ستون مد نظر خود را در جای مناسب قرار بدهید. ستون ها اصلی، وزن سقف را گرفته به کف خانه منتقل می نمایند. این ستون ها معمولا به شکل دایره ای یا گرد و همینطور چند گوش هستند. فارغ از نوع ستون، روش های گوناگونی برای تزیین مدل ستون خانه وجود دارد که ادامه در موردش بحث می کنیم.

ستون های گرد یا دایره ای کلاسیک معمولا دارای سه بخش هستند، قسمت سر یا بالایی ستون، بدنه میانی و پایه. قسمت سر و پایه ستون عریض از بدنه میانی بوده و محلی مناسب برای اضافه کردن طرح های فاخر مثل گچ کاری های نقش دار است. می توان گفت مهمترین بخش برای طراحی مدل ستون خانه کلاسیک، سر و پایه ستون است. برای سر ستون می توانید از طرح های یونانی (یا رومی) بهره ببرید. این طرح ها برخلاف عقیده بسیاری، ساده بوده و به چند برجستگی ساده حول سر و پایه ستون اکتفا می گردد. برای دکوراسیون های لوکس باید از سبک های ویکتوریایی یا سلطنتی بهره ببرید. این طرح ها بیشتر مناسب ستون های گرد است چرا که اساس دکوراسیون های سلطنتی بر پایه شکل های منحنی شکل و گرد است.

بهترین مدل های تکسچر دیوار داخلی در دکوراسیون مدرن و امروزی

انتخاب بدنه ستون، بخش مهم دیگر در طراحی و تزیین دکوراسیون خانه است. انتخاب بدنه تا حدود زیادی به نوع کاربری ستون بستگی دارد. اگر ستون نقش ساپورت سازه را ایفا می نماید. استفاده از پوشش های آجری و همچنین سنگی مثل گرانیت و مرمر همیشه بهترین انتخاب است. البته پوشش های گچ کاری شده و چوبی نیز شامل طرح های بسیار زیبایی می گردد. برای ستون هایی که نقش دکوراتیو دارند، استفاده از پوشش های ارزان تر راه حل عقلانی تری است. پوشش های ارزانی مثل PVC، فایبرگلاس، شیشه، فلز و حتی ام دی اف می تواند گزینه مناسبی برای تزیین بدنه ستون باشد. این عناصر سبک بوده و نصب و برداشت راحتی هم دارند، همچنین در صورت احتیاج به رنگ آمیزی خانه، خیلی خوب رنگ را بخود جذب می نمایند.

برای دکوراسیون های مدرن و مینیمال اما هیچ چیز نمی تواند بخوبی بتن، ظاهر دکوراسیون را شیک و در عین حال باوقار و ساده نشان دهد. مدل ستون خانه بتنی، بدون هیچگونه تزیینات در قسمت سر، پایه و یا بدنه طراحی می گردد اما زیبایی طبیعی بتن بحدی است که بدون احتیاج به هیچ تزیننات اضافه ای خودنمایی می نماید. اجرای بتن اکسپوز در این قسمت از خانه می تواند ایده ای ناب برای تزیین ستون خانه های مدرن و مینیمال باشد.

30 مدل نمای بتنی ویلا به سبک معماری بروتالیست و مدرن

ستون های چوبی برای دکوراسیون های روستیک و کلاسیک بسیار عالی جواب می دهند. این ستون ها می تواند هم بصورت منبت کاری شده و هم بصورت ساده بدون احتیاج به کنده کاری در خانه نصب شوند. در بسیاری از خانه های روستایی که بار سقف خانه زیاد نیست، از ستون های چوبی ساخته شده از درخت بلوط استفاده می گردد. البته بعضی از طراحان برای حفظ ماهیت روستیک دکوراسیون، بدنه چوب را تزیین نکرده و آنرا به همان شکل هوازده و طبیعی در دکوراسیون منزل استفاده می نمایند. برای دکوراسیون های کلاسیک اما استفاده از چوب های جلاکاری شده و براق بسیار زیبا جواب می دهد. از ستون های چوبی بخاطر زیبایی بی حد و حصرشان می توان بعنوان نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. چنین ستون هایی به محض ورود به داخل خانه، اولین قسمتی هستند که خودنمایی می نمایند.

مدل های جدید تخت خواب سایبانی و ستون دار با طراحی شیک و زیبا

استفاده از گچ برای ساخت بدنه ستون نیز در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک ایده مناسبی است. مدل ستون خانه با بدنه گچی با نقش های جزئی در قسمت سر و پایه ستون، به نحوی عالی و بسیار کم هزینه تر نسبت به مدل های سنگی و چوبی، ستون خانه را تزیین می نماید. ستون های گچی خصوص در قسمت اپن آشپزخانه یا اطراف راهرو، خیلی زیباتر از ستون های سنگی دیده می شوند. بطور کلی برای ستون هایی که کوتاه هستند، مثلا در همان اپن آشپزخانه، ستون های گچی بدون شک بهترین انتخاب برای تزیین هستند.

اما وقتی صحبت از لوکسی و وقار دکوراسیون در قسمت پذیرایی و نشیمن خانه می گردد، کمتر مدلی را می توان به زیبایی ستون های سنگ مرمری، گرانیتی یا حتی کوارتزی تصور کرد. ستون های مرمری بخاطر وجود رگه های طبیعی و همینطور جلای براق و درخشان شان، بی نهایت لوکس و فاخر دیده می شوند. مدل های گرانیتی و کوارتزی اگرچه آن درخشش مرمر را ندازند، اما به همان اندازه تاثیر گذار هستند. برای پایین آوردن هزینه ها، می توانید بجای سنگ طبیعی، از سنگ های مصنوعی و پروسس شده بهره ببرید که قیمتی به مراتب کمتر از سنگ های طبیعی دارند.

منبع: اتاق
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 938

به "معرفی 40 مدل ستون خانه بسیار شیک در طرح های گرد و گوشه دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 40 مدل ستون خانه بسیار شیک در طرح های گرد و گوشه دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید