مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد

به گزارش مینی نت، فرماندار تبریز بر کاهش مصرف سوخت مازوت در این شهر تاکید نمود.

مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز ،مهدوی فرماندار تبریز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، گفت: هیچ یک از دستگاه ها نباید نسبت به قانون هوای پاک بی توجه باشند و وظیفه تمام دستگاه ها در این قانون معین شده است.

او خواهان برخورد جدی محیط زیست با واحد های آلاینده شد و اضافه نمود: درصد آلودگی حاصل از مازوت بالا بوده و بخش قابل توجهی از آلودگی شهر تبریز ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی هست که باید تمام کوشش جهت تامین سوخت پاک این نیروگاه انجام گیرد.

او با تاکید بر این که نباید در مراکز بزرگ جمعیتی از سوخت مازوت استفاده گردد، گفت: ماشین آلات و خودرو های فرسوده، آلاینده و حتی ماشین آلات سنگین به راحتی داخل شهر تردد می نمایند که قابل قبول نیست.

در خاتمه این جلسه مقرر شد تا به منظور افزایش استقبال از حمل و نقل عمومی، توسعه کمی و کیفی اتوبوس های درون شهری به وسیله سازمان اتوبوسرانی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است در اجرای ماده 13 قانون هوای پاک، باید مدیریت نیروگاه حرارتی اقدامات و تمهیدات لازم را جهت کاهش آلایندگی آن مجموعه انجام دهد و در صورت عدم اقدام، سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات لازم قانونی را مد نظر قرار دهد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1804

به "مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید