مدل خوشه ای، بهترین مدل برای توسعه گردشگری یزد است

به گزارش مینی نت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مدل توسعه خوشه ای که در توسعه اقتصاد جهان به کار می رود عاملی موثر در توسعه گردشگری یزد بوده است.

مدل خوشه ای، بهترین مدل برای توسعه گردشگری یزد است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا از ایران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در دومین جلسه خوشه های گردشگری استان، گفت: مدل توسعه خوشه ای، مدلی است که جهان در توسعه اقتصادهای خرد به کار می برد و صنایع کوچک را راهنمایی می نماید، این مدل در حال حاضر برای توسعه گردشگری یزد نیز به کار می رود.

او با بیان این که امروزه گردشگری به یک صنعت تبدیل شده است، اضافه کرد: شهرهایی مثل اصفهان و شیراز که قبل از انقلاب نیز شهر گردشگری بودند و یزد در این حوزه جایگاهی نداشت اما با رشد قابل توجه خود در صنعت گردشگری امروزه با این دو شهر مثلث طلایی گردشگری ایران را تشکیل می دهند.

فاطمی رشد گردشگری یزد را در ابعاد مختلف این صنعت بیان کرد و گفت: در ابتدای کار تعداد واحد های اقامتی و پذیرایی سنتی، بوم گردی، بین راهی و هتل ها در مجموع 68 واحد بود که امروز مجموع این ها به بیش از 500 واحد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به رشد هفت هزارتایی تخت های اقامتی استان از سه هزار تخت به 10 هزار تخت، اضافه کرد: استان یزد نه تنها در رشد تعداد گردشگران خارجی بلکه در توسعه گردشگری داخلی نیز پیش قدم بوده و یکی از استان های پیشرو در حوزه گردشگری ایران تلقی می گردد.

او با بیان اینکه فعالان گردشگری یزد در سطح کشور نیز فعال هستند، ادامه داد: بعد از بیست سال برای اولین بار بالاترین رای جامعه هتلداران کشور به یک فعال گردشگری یزدی بود و همچنین مسئولیت انجمن راهنمایان گردشگری کشور نیز به دست یک یزدی است.

این مسئول توضیح داد: امروز 17 کمیته در حوزه های مختلف گردشگری مشغول به فعالیت است که به پیشنهاد وزارت کشور مقرر دو کمیته فعال گردشگری کودک و در دسترس به عنوان نمونه برای اجرا در سایر استان ها وارد فعالیت شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اضافه کرد: در بین هسته های مختلف گردشگری که به پیشنهاد استان یزد تشکیل شد، مدیریت مهم ترین هسته، یعنی هسته چین به استان یزد واگذار شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 707

به "مدل خوشه ای، بهترین مدل برای توسعه گردشگری یزد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل خوشه ای، بهترین مدل برای توسعه گردشگری یزد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید