لپ تاپ Hp بهتر است یا لپ تاپ Dell؟

به گزارش مینی نت، در حال حاضر برندهای مختلفی اقدام به طراحی و فراوری لپ تاپ نموده اند که از معروف ترین آن ها می توان به برندهای Sony ،Lenovo ،Dell ،Hp و Apple اشاره نمود. هر کدام از این برندها دارای لپ تاپ با مدل های متنوع و کارایی های مختلف هستند. در این مقاله مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP را خواهیم داشت و می خواهیم ببینیم لپ تاپ اچ پی بهتر است یا Dell. در نتیجه اگر برای انتخاب بین این دو مدل سردرگم شده اید، اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار می گیرد، می تواند راهنمای بسیار خوبی برای تصمیم گیری باشد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا مقایسه ای حرفه ای میان دو برند HP و Dell را ببینید.

لپ تاپ Hp بهتر است یا لپ تاپ Dell؟

مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP

این دو برند مدل ها و گزینه های مختلف و بسیار متنوعی دارند که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. اما چالش اصلی این جاست که بین این دو برند کدام یک را انتخاب و بخرید. اگر در پی قابلیت خاصی مثلا در پی لپ تاپ بازی باشید، باز هم این دو برند نمونه هایی برای عرضه دارند؛ بنابراین از نظر تنوع محصول مسئله ای نخواهید داشت. در ادامه قصد داریم تا مقایسه ای بین این دو برند داشته باشیم تا بتوانید برترین لپ تاپ را انتخاب کنید.

  • ت فاوت در طراحی
  • نوآوری
  • اجزای لپ تاپ
  • نحوه عملکرد لپ تاپ
  • قطعات سخت افزاری
  • امکان بازی
  • پشتیبانی مشتری
  • آنالیز قیمت

تفاوت در طراحی لپ تاپ اچ پی با لپ تاپ دل

در مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP گفتن این که کدامیک طراحی بهتری دارند، باید بگوییم که پاسخ به این سوال خیلی سخت است. چون هر کدام از آن ها نمونه هایی فراوری نموده اند که جامعه ای از کاربران را راضی می نماید.

طراحی لپ تاپ های دل

اما ضروری است بدانید که قیمت لپ تاپ های دل به علت طراحی ساده، پایین تر بوده ولی در مقابل آن طراحی مستحکم اچ پی مورد توجه خیلی از کاربران است و باعث بالا رفتن قیمت آن شده است.

اگر قبلا از لپتاپ های دل استفاده نموده باشید، قطعا می دانید که این برند همواره در طراحی لپ تاپ پیشرو بوده است. البته در برخی موارد و به منظور کاهش هزینه ها، دل کمی در این زمینه کوتاهی می نماید؛ اما در کل می توان گفت که برند دل نمونه های فوق العاده عالی از طراحی لپ تاپ را ارائه نموده که یک نمونه از آن لپتاپ های XPS هستند.

آگهی های لپ تاپ دل (Dell) را در خبرنگاران ببینید

طراحی لپ تاپ های اچ پی

در مقابل دل، لپ تاپ های اچ پی واقع شده است که طی سال های گذشته در حوزه طراحی پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. برخی از این طراحی ها باعث افزایش استحکام لپ تاپ می گردد؛ اما در مقابل قیمت آن را افزایش می دهد. یکی از این طراحی ها که اخیرا در لپ تاپ اچ پی اجرا شده، استفاده از شاسی آلومینیومی است.

برای بسیاری از کاربران داشتن یک لپ تاپ شیک و براق حائز اهمیت است و همین موضوع در زمان خرید روی تصمیم گیری آن ها تاثیر می گذارد. اچ پی به عنوان یکی از برندهایی شناخته می گردد که تعداد زیادی از مدل هایی با طراحی زیبا دارد.

مزایای لپ تاپ های اچ پی

  • برند HP در مقایسه با Dell از مواد متفاوتی در ساخت لپ تاپ های خود استفاده می نماید که یکی از مهم ترین آن ها کیس های فلزی هستند.
  • از طرفی شرکت HP هزینه و وقت زیادی را صرف کیفیت صدای محصولات خود نموده است.
  • لپتاپ های اچ پی به اسپیکرهای باکیفیت مجهز هستند و بسیاری از مدل های این برند از فناوری صدای Beats پشتیبانی می نمایند.

مقایسه نوآوری در لپ تاپ اچ پی با لپ تاپ دل

نوآوری یکی دیگر از مواردی است که باید در زمان خرید لپ تاپ به آن توجه کنید. لپ تاپ های دل جزء آن دسته محصولاتی هستند که هر روز حرفه ای تر شده و فناوری آن ها پیشرفته تر می گردد.

این لپ تاپ ها دارای المان های مختلفی هستند که فضا برای نوآوری ایجاد نموده اند. به عنوان مثال برند دل، لپ تاپ هایی را با اهداف تجاری فراوری می نماید که از لحاظ نوآوری و سخت افزاری میانه بوده و دوهسته ای هستند.

برند اچ پی نیز یکی از برندهای شناخته شده در حوزه نوآوری است. اما در مقایسه با برند دل باید گفت که لپ تاپ های دل از نوآوری بیشتری برخوردار هستند. دل در این زمینه به گونه ای عمل نموده که جایی برای رقابت باقی نگذاشته است.

همین موضوع نوآوری باعث شده تا دل مدل های بسیار متنوعی را به بازار عرضه کند که هر کدام قابلیت های مختلفی داشته و قیمت متفاوتی نیز دارند؛ به همین علت هم دست مشتری در زمان خرید باز است.

برند دل همواره در حال توسعه نوآوری در محصولات خود است و سعی می نماید هر مدل از این محصولات بهتر از قبلی باشد. یکی از کارهایی که دل در حوزه نوآوری انجام می دهد، بهبود دادن مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری برای دستیابی به عملکرد بالاتر است.

آگهی های لپ تاپ HP را در خبرنگاران ببینید

آنالیز اجزای لپ تاپ اچ پی

با توجه به اینکه برند دل مدل های بسیار متنوعی از لپ تاپ را به بازار عرضه می نماید، بنابراین دور از فکر نیست که لپتاپ های این برند دارای پردازنده های متفاوتی نظیر Intl و AMD باشند. در مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP باید گفت که:

  • محصولات مالی و میان رده برند دل دارای پردازنده های دوهسته ای هستند و مدل های رده بالای این برند دارای پردازنده های چهارهسته ای و هشت هسته ای هستند.
  • در مدل های پرچم دار و گیمینگ، برند دل از پردازنده های گرافیکی مانند AMD Radeon و NVIDIA استفاده می نماید.
  • اگر صفحه نمایش برای شما مهم است، برند دل می تواند انتخاب خوبی باشد. مدل های مختلف این برند دارای صفحه نمایش در ابعاد 11 اینچ تا 17 اینچ هستند. البته بسیاری از این مدل ها Full HD نیستند؛ اما برخی دیگر دارای صفحه نمایش بزرگتر Full HD هستند. با وجود این صفحه نمایش های بزرگ می توان کیفیت تصاویر و وضوح بالاتر آن ها را متوجه شد.
  • عمر باتری برای بسیاری از کاربران لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به لپتاپ قابل حمل احتیاج دارید، پس باید نوع باتری آن را آنالیز کنید. برند دل باتری های سه سلولی را در بسیاری از مدل های خود استفاده نموده که به نظر می رسد به میزان کافی شارژ نگه نمی دارند.
  • برند اچ پی برای طراحی و ساخت لپ تاپ های خود از هر دو پردازنده Intl و AMD استفاده می نماید و همین امر باعث شده تا لپ تاپ های این برند سرعت خوبی داشته باشند. البته در مدل های با قیمت پایین تر، برند HP از پردازنده گرافیکی Intl HD استفاده می نماید که عملکرد بسیار خوبی دارد. در مدل های رده بالا و گیمینگ، برند اچ پی از آخرین نسل از پردازنده های Intl و پردازنده های گرافیکی NVIDIA استفاده نموده که به طور کلی باعث عملکرد فوق تصور شده است.

آنالیز اجزای لپ تاپ دل

  • میزان صفحه نمایش در لپ تاپ های HP، در ابعاد 13 اینچ تا 17 اینچ است و وضوح تصویر در مدل های مقرون به صرفه قیمت، میانه بوده و در مدل های گران قیمت بسیار بالاست.
  • عمر باتری در بسیاری از مدل های لپ تاپ اچ پی عالی است و با توجه به مدلی که خریداری می کنید، ممکن است عمر باتری آن بین شش ساعت تا دوازده ساعت باشد.
  • برند HP از دو نوع باتری سه سلولی و چهارسلولی استفاده می نماید که اگر از آن ها درست بهره ببرید عمر بالایی دارند.

آگهی های لپ تاپ HP را در خبرنگاران ببینید

نحوه عملکرد لپ تاپ

عملکرد مدل های رده بالای برند Dell باورنکردنی است. این لپ تاپ ها یکی از قوی ترین سری دستگاه های کامپیوتر رومیزی هستند که می توانید در بازار پیدا کنید. پیدا کردن رقیبی در خورِ دل کار دشواری است و حتی عملکرد نوت بوک های آن نیز در مقایسه با رقبا بهتر است.

بیشتر محصولات HP در مقایسه با لپ تاپ های برندهای دیگر که همان قیمت را دارند، عملکرد بهتری ارائه می نمایند؛ به عبارت ساده تر می توان گفت که شما می توانید لپ تاپی با کارایی بهتر اما با قیمت مناسب تر را از برند اچ پی بخرید.

مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP در قطعات سخت افزاری

در مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، قطعات سخت افزاری هستند. این قطعات به صورت مستقیم روی قیمت تمام شده تاثیر می گذارند. به همین علت هم اگر بحث مقایسه روی قیمت باشد، بدون تردید باید قطعات سخت افزاری را در نظر گرفت.

برند دل یکی از مجموعه هایی است که از قطعات سخت افزاری با کیفیت بسیار بالا استفاده می نماید. این قطعات دارای قدرت بالایی هستند. به عنوان مثال می توان گفت که لپ تاپ های دل دارای پردازنده های مختلف، RAM قدرتمند و کارت های گرافیک مختلف هستند. هر کدام از این موارد تضمین نماینده کیفیت بالای محصولات دل است. بنابراین می توانید با هر بودجه ای یک مدل از برند دل را بخرید.

البته این تفاوت به این معنا نیست که لپ تاپ های اچ پی از کیفیت سخت افزاری پایینی برخوردار هستند؛ بلکه در مقایسه بین این دو برند، دل بهتر عمل نموده است. نکته جالب این جاست که دل آنچنان تنوعی در محصولات خود دارد که با توجه به هر سلیقه و بودجه ای می توانید یک مدل را انتخاب کنید.

آگهی های لپ تاپ دل (Dell) را در خبرنگاران ببینید

امکان گیمینگ

برند دل طیف وسیعی از لپ تاپ های گیمینگ (بازی) را ارائه می نماید و به همین علت هم توانسته برند اچ پی را در این زمینه شکست دهد. مدل های Alienware جزء قدرتمندترین لپ تاپ های برند دل هستند و جزء پیشتازان بازی به حساب می آیند.

در هر دو برند از برترین قطعات برای ساخت لپ تاپ های بازی استفاده شده است تا کاربری بهتری داشته باشند. اگر عاشق بازی هستید، قطعا یکی از مدل های برند Dell یا HP شما را راضی خواهد نمود.

مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP در پشتیبانی مشتری

یکی از مهم ترین موارد در مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP نحوه پشتیبانی مشتری است که در این مورد هر دو برند خوب عمل نموده اند. دل و اچ پی دارای نمایندگی هایی هستند که محصولات متنوع این دو برند را عرضه می نمایند. این نمایندگی ها خدمات متنوعی ارائه می دهند که یکی از آن ها پشتیبانی از مشتری است.

اگر بعد از خرید محصولات دل یا اچ پی مسئله ای یا سوالی داشته باشید، می توانید با بخش پشتیبانی این دو برند صحبت کنید. در هر صورت مسائل سخت افزاری و نرم افزاری به وسیله این نمایندگی ها پوشش داده می گردد؛

لپ تاپ های اچ پی دارای یک سال گارانتی بوده و به مدت 90 روز هم می توانید از پشتیبانی تلفنی رایگان آن بهره ببرید. البته این امکان هم فراهم شده تا به وسیله شبکه های اجتماعی با دستیار پشتیبانی این شرکت در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

امکان تماس تلفنی با پشتیبانی هم فراهم است و می توانید مسائل لپ تاپ خود را با پشتیبان مطرح کنید. HP دارای یک کانال رسمی در یوتیوب است و می توانید رایج ترین مسائل و نحوه حل آن ها را در این کانال ببینید. دل در خصوص پشتیبانی تلفنی بهتر عمل نموده؛ چرا که خط های تلفن پشتیبانی های اچ پی معمولا خیلی شلوغ هستند.

آنالیز قیمت

در آخرین مرحله از مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP به بحث مهم قیمت می رسیم. ضروری است بدانید که برند دل با عرضه لپ تاپ های متنوع با طیف قیمتی پایین تا بالا کوشش نموده تا مزیت رقابتی داشته باشد. با وجود مدل های متنوعی که این برند دارد، می توانید متناسب با بودجه خود یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنید.

از جمله محصولات این برند می توان به انواع نوت بوک، کامپیوتر و لپ تاپ خصوصا لپ تاپ های مخصوص بازی با مشخصات سخت افزاری عالی اشاره نمود. یکی از دلایلی که لپ تاپ های دل قیمت مناسب تری در مقایسه با لپ تاپ های اچ پی دارند، علاوه بر تنوع بالای محصولات، عرضه محصولات در نمایندگی های مجاز با قیمت شرکتی است.

آگهی های انواع لپ تاپ را در خبرنگاران ببینید

حرف آخر در مقایسه لپ تاپ دل با لپ تاپ HP

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، باید از بین برندهای موجود برندی با بیشتری کارایی و متناسب با احتیاجهای خود انتخاب کنید.این فکریت را که هرچه لپ تاپ گران تر باشد پس برای شما بهتر است، کنار بگذارید. باید اول احتیاجهای خود را در نظر گرفته و سپس با توجه به آن ها لپ تاپ مورد نظرتان را انتخاب کنید. در میان برندهای مختلفی که در حال حاضر در بازار ما موجود هستند، ما در این مقاله دو برند HP و Dell را آنالیز کردیم که جزء برندهای برتر حوزه کامپیوترهای رومیزی هستند. مقایسه ای بین این دو برند از لحاظ طراحی، نوآوری، اجزا، سخت افزاری، پشتیبانی و قیمت انجام شد و امیدواریم بتوانید با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان نهاده شد، برترین مدل را انتخاب کنید. همانطور که دیدید مقایسه محصول لپ تاپ اچ پی بهتر است یا Dell به خوبی انجام شد، شما با توجه به این اطلاعات کدامیک از این برندها را انتخاب می کنید؟

آگهی های انواع لپ تاپ را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2064

به "لپ تاپ Hp بهتر است یا لپ تاپ Dell؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ Hp بهتر است یا لپ تاپ Dell؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید