قاضی فدرال دست ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی بست

به گزارش مینی نت، یک قاضی فدرال در آمریکا با صدور حکمی استفاده دولت این کشور از بودجه نظامی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را ممنوع خاطرنشان کرد.

قاضی فدرال دست ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی بست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک قاضی فدرال بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) با کوشش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از بودجه ساخت و ساز های بخش نظامی برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک مخالفت کرد.

طبق گزارش رویترز، دیوید برینونز، قاضی فدرال آمریکایی حکمی صادر نموده که استفاده دولت ترامپ از 3.6 میلیارد دلار از بودجه مذکور برای ساخت دیوار حائل مرزی را ممنوع می نماید.

صدور این حکم شکستی برای ترامپ محسوب می گردد که وعده داده تا نوامبر 2020، یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دیواری به طول 450 مایل در مرز مکزیک ایجاد کند. ترامپ مدعی شده احداث این دیوار از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا جلوگیری خواهد نمود.

ساخت دیوار در مرز با مکزیک با هدف مسدود کردن راه ورود مهاجران غیرقانونی، یکی از وعده های اصلی ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی سال 2016 بود. با این وجود، او در عمل به این وعده با مشکل روبرو شده و به دلیل کسری بودجه، تاکنون تنها 130 کیلومتر دیوارکشی نموده است. بخشی از این دیوار هم در حقیقت حصار های فلزی است که با آنچه که او وعده داده بود، متفاوت است.

فوریه سال گذشته میلادی (اسفند 1397)، منازعه سیاسی بر سر تأمین بودجه دیوار مکزیک به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ انجامید. در نهایت کنگره تنها با ساخت دیواری نرده ای با بودجه 1.38 میلیارد دلار در بعضی نواحی مرزی موافقت کرد.

پس از جنجال های فراوان، در نهایت دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئیه امسال به دولت دونالد ترامپ مجوز داد از بودجه پنتاگون برای ساخت بیش از 100 مایل دیوار نرده ای در امتداد مرز جنوبی آمریکا با مکزیک استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 626

به "قاضی فدرال دست ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی فدرال دست ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید