فضاهای معنوی در متاورس علاقه مندان بسیاری جذب کرده است

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews متاورس در فضاهای معنوی، کلیسای واقعیت مجازی را می سازد.

فضاهای معنوی در متاورس علاقه مندان بسیاری جذب کرده است

کلیسا یکی از چند فضای معنوی در حال تکامل است که در طول همه گیری کرونا بسیار توسعه پیدا کرده و علاقمندان زیادی جذب کرده است.

دی جی سوتو، کشیش فعال در شهر فردریکس بورگ واقع در ایالات ویرجینیای ایالات متحده که در سال 2016 کلیسای واقعیت مجازی را تأسیس کرده، معتقد است که این کلیسا تمامی کارکردهای یک کلیسای فیزیکی را داراست.

هر هفته خدمات کلیسا افزایش پیدا می کند که تاثیر مثبت روانی خوبی بر افراد با ایمان گذاشته است؛ چنان که اکنون در هر برنامه زنده ما صدها نفر شرکت می کنند و دامنه تاثیرگذاری مناسک هزاران نفر را در بر گرفته است.

گرت برنال، یکی از شرکت کنندگان در مراسم این کلیسا نیز یکی ویژ گی های کلیسا را بازسازی آیات کتاب مقدس و تفاسیر آنها در قالب تصاویر سه بعدی می داند که به تعبیر او مطالعه کتاب مقدس را برای او بسیار معنادارتر از گذشته کرده است.

آلینا دلپ یکی دیگر از مخاطبان پروپاقرص مراسم کلیسای واقعیت افزوده توضیح می دهد که به دلیل ابتلا به بیماری خاصی امکان حضور فیزیکی در کلیسا را از دست داده و به شکل فردی تنها و ناتوان در خانه مانده بود ولی فعال شدن این کلیسا در فضای مجازی بار دیگر او را به زندگی و دستیابی به توانایی انجام بسیاری از امور امیدوار کرده است.

بیشتر بخوانید: مارک زاکربرگ در پی سریع ترین ابر کامپیوتر جهان

با این حال، برخی در مورد صحت عبادات مجازی، مانند غسل تعمید، که در متاورس انجام می شود، ابراز تردید می کنند.

پل راوشنبش یکی از این منتقدان مذهبی می گوید که با توجه به ارائه تجسم انسانی از خدا در فضاهای دیجیتالی مشخص نیست که عبادت مکرر افراد در این فضاها چه پیامدهایی برای پیروان مذاهب داشته باشد.

اما جرمی نیکل، بنیانگذار اولور که یک فضای مراقبه در متاورس است، خاطرنشان می کند که بسیاری از گروه های مذهبی فکر می کنند که ساختمان مسجد، کلیسا، کنیسه یا معبد دارای اهمیت است ولی این اعمال و عبادت های مردم است که مهم و منشاء تغییر است و به اماکن مذهبی معنا می دهد.

کشیش سوتو یادآور می شود اساس کلیسای مجازی بر مبنای اهمیت و اصالت برقراری ارتباط روحی و معنوی متکی است که در متاورس هم ممکن است.

در همین حال، عربستان سعودی نیز اعلام کرده که در حال سرمایه گذاری گسترده برای فراهم کردن امکان بازدید از اماکن زیارتی مکه و مدینه در متاورس است و تا به امروز نیز امکان بازدید از حجرالاسود با استفاده از هدست های واقعیت مجازی فراهم شده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1951

به "فضاهای معنوی در متاورس علاقه مندان بسیاری جذب کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاهای معنوی در متاورس علاقه مندان بسیاری جذب کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید