عکس چشم نواز آندرومدا جایزه عکاسی رصدخانه سلطنتی گرینویچ را کسب کرد

به گزارش مینی نت، رقابت عکاسی نجومی سال 2020 رصدخانه سلطنتی گرینویچ، برندگان خود را معرفی کرد و عکس کهکشان آندرومدا که در فاصله 2 میلیون سال نوری از زمین قرار گرفته است، توانست رتبه نخست را از آن خود کند.

عکس چشم نواز آندرومدا جایزه عکاسی رصدخانه سلطنتی گرینویچ را کسب کرد

از پروفایل ما encaria دیدن نمایید.

عکاس فرانسوی نیکولاس لفادو (Nicolas Lefaudeux) از روش تیلت شیفت، که روشی با دستکاری عمق میدان در عکس است، استفاده نموده تا نزدیک ترین کهکشان عظیم همسایه ما را حتی نزدیک تر جلوه دهد. او در این عکس، پیش زمینه و پس زمینه را محو نموده است که باعث می گردد کهکشان به شیوه ای حیرت آور دیده گردد؛ به گونه ای که ناظر حس می نماید می تواند آن را با دست بگیرد.

داوران مسابقه عکس نیکولاس لفادو را با عنوان ?Andromeda Galaxy at Arms Length از میان هزاران عکس دریافتی به عنوان بهترین عکس در بخش کهکشان ها و همچنین بهترین عکس کلی انتخاب کردند و بدین ترتیب لفادو جایزه 10 هزار پوندی این رقابت را برد.

لفادو این عکس را در ایل-دو-فرانس (Forges-les-Bains, Île-de-France) و با استفاده از یک افزونه چاپ سه بعدی شده اختصاصی بر روی دوربین تهیه نموده تا به این جلوه تیلت شیفت برسد. نمایندگان موزه سلطنتی گرینویچ در بیانیه ای گفتند: جلوه محوشدگی ایجاد شده با تمرکززدایی از لبه های سنسور این توهم نزدیک بودن به آندرومدا را ایجاد نموده است.

هوشمندی روش لفادو عکس او را کاملا جادویی جلوه داده است. این را اد رابینسون (Ed Robinson) عکاس و داور این مسابقه بیان نمود. توهم نزدیک بودن موجود در این عکس به ویژه در این دوران که مردم به دلیل همه گیری کرونا، فاصله اجتماعی را تجربه می نمایند، تکان دهنده است.

  • نقشه هاله کهکشان آندرومدا با جزئیات زیاد تهیه شد

عکس برگزیده دیگر این رقابت جهنم کیهانی (Cosmic Inferno) نام دارد که توسط پیتر وارد (Peter Ward) از استرالیا ثبت شده است و با تصویری از NGC3576 در گروه ستاره ها و سحابی ها برنده شده است. این تصویر سحابی درخشان را در بازوی قوس (Sagittarius) کهکشان راه شیری نشان می دهد که عکاس با استفاده از نرم افزار، ستاره های اطراف را از دید مخاطب دور نموده و فقط شاخه های شعله مانند سحابی باقی مانده است.

وارد سپس سحابی را به یک پالت نقاشی آتشین با رنگ های کاذب تبدیل کرد. او در این زمینه گفت که این انتخاب برای آگاهی رسانی درباره آتش سوزی های اخیر در استرالیا بوده است.

در دیگر عکس برنده جایزه، مانند شفق های درخشان سبز و آبی در عکس بانوی سبز که توسط نیکولاس روملت (Nicholas Roemmelt) در نروژ گرفته شده است، رنگ های سرد غالب هستند.

همچنین رنگ های صورتی درخشان و زرد کم رنگ در عکس نقاشی آسمان (Painting the Sky) که توسط توماس کست (Thomas Kast) در لاپلند فنلاند گرفته شده بیشتر به چشم می خورد.

رقابت بین المللی رصدخانه سلطنتی گرینویچ در انگلستان مستقر است و برای انتخاب برترین عکس های فضایی میان عکاسان در هر سطحی برگزار می گردد. داوران جایزه این رقابت را به عکس های برتر از اجرام آسمانی مانند ماه، خورشید، شفق قطبی، کهکشان ها و همچنین عکس هایی که مردم یا اثر آن ها را در کنار آسمان شب نشان می دهد اهدا می نمایند.

دیگر گروه های این رقابت شامل عکاسان کمتر از 15 سال، عکس هایی که ترکیب دانش و هنر هستند و عکس هایی می گردد که با استفاده از پردازش ابتکاری داده های منبع باز ایجاد شده اند. عکس دیگر برندگان این رقابت در زیر آورده شده است.

استیو مارش (Steve Marsh) داور این مسابقه و سردبیر هنری مجله BBC Sky at Night دربیانیه ای گفت: از شفق قطبی و سحابی های آتشین گرفته تا نگاهی صمیمی به نزدیک ترین همسایه کهکشانی ما، واقعا برای همه چیزی وجود دارد.

لازم به ذکر است عکس های برنده شده در رقابت سال گذشته، تا 13 سپتامبر (23 شهریور) در موزه ملی دریانوردی انگلیس به نمایش گذاشته شده شد و عکس های برندگان رقابت سال جاری از 23 اکتبر (2 آبان) تا 8 آگوست 2021 (17 مرداد 1400) در وب سایت موزه سلطنتی گرینویچ در معرض دید عموم قرار می گیرد.

  • ناسا تصاویر خیره نماینده ای از کهکشان ها، ستارگان و بقایای ابرنواختری منتشر کرد

عکس کاور: نمای نزدیک از کهکشان آندرومدا

Credit: Nicolas Lefaudeux

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1177

به "عکس چشم نواز آندرومدا جایزه عکاسی رصدخانه سلطنتی گرینویچ را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس چشم نواز آندرومدا جایزه عکاسی رصدخانه سلطنتی گرینویچ را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید