طرح مشاوره عمومی برای امنیت فضا مجازی میراث فرهنگی اروپا

به گزارش مینی نت، این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از موزه ها و مکان های فرهنگی دنیا به صورت مجازی فعالیت می نمایند و از این طریق به ارائه خدمات به مخاطبان خود می پردازند. از این رو ایجاد خطر و تهدید در فضای مجازی به مرور برای آن ها بیشتر خواهد شد و امنیت سایبری اهمیت بالاتری پیدا می نماید.

طرح مشاوره عمومی برای امنیت فضا مجازی میراث فرهنگی اروپا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

از این رو آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا به طور رسمی بیان کرد که طرح مشاوره عمومی خود را برای میراث فرهنگی اروپا در مرحله نخست به مدت یک ماه جاری (ماه جولای سال 2020 میلادی)، اجرا می نماید تا از این طریق بتواند مراحل صدور گواهینامه امنیت در فضای مجازی را با سرعت بیشتری پیش ببرد و تخصص و علم فعالان این حوزه را نیز در زمینه امنیت سایبری افزایش دهد.

البته این طرح در مرحله نخست به صورت یک ماهه اجرایی می گردد و قطعا در ماه های آینده نیز ادامه پیدا می نماید که در صورت بازخورد فعالیت این یک ماه، برنامه ریزی لازم جهت ادامه اجرای این طرح انجام می گردد.

گواهینامه امنیت فضا مجازی برای میراث فرهنگی اروپا، امنیت سایبری کلیه محصولات و مکان های فرهنگی را شامل می گردد و می تواند شرایط فعالیت مالی را نیز برای این مجموعه ها بهبود بخشد. این مراحل مشاوره با هدف تهیه و تدوین برنامه های مدون برای صدور گواهینامه امنیت فضای مجازی با مشارکت و پشتیبانی ذینفعان و یک کارگروه متخصص انجام می گردد.

چنین طرحی به موزه ها و مکان های فرهنگی اروپا یاری می نماید تا بتوانند شرایط بحرانی کنونی ناشی از انتشار ویروس کرونا را به نفع خود پیش ببرند و کوچکترین ضربه ای با فعالیت در فضای مجازی نخورند.

پردازش به موقع و صحیح اطلاعات برای فعالیت در فضا مجازی و حفاظت از آن ها بسیار اهمیت دارد که بخش میراث فرهنگی اروپا نباید از آن غافل بماند و این آژانس امنیت سایبری هم با آگاهی به این موضوع، چنین طرح کاربردی و مفیدی را مطرح نموده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1059

به "طرح مشاوره عمومی برای امنیت فضا مجازی میراث فرهنگی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مشاوره عمومی برای امنیت فضا مجازی میراث فرهنگی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید