خطوط هوایی اروپا در آستانه ورشکستگی، اتحادیه اروپا دست به جیب می گردد

به گزارش مینی نت، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورشکستگی خطوط هوایی بعضی کشورهای اروپایی به آنها یاری اقتصادی می نماید.

خطوط هوایی اروپا در آستانه ورشکستگی، اتحادیه اروپا دست به جیب می گردد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، کمیسیون اتحادیه اروپا اختصاص حدود 500 میلیون یورو پشتیبانی اقتصادی به خطوط هوایی در سه کشور پرتغال، رومانی و بلژیک را در دستور کار قرارداد.

به گفته کمیسیون، بعضی از خطوط هوایی در این سه کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر در ورطه ورشکستگی قرار گرفته اند.

مارگارت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون و کمیسر رقابت اتحادیه اروپا با اعلام این خبر تاکید نمود که این بسته اقتصادی بیشتر به شکل وام به این سه کشور عضو اتحادیه اروپا اعطا خواهد شد. از این 500 میلیون یورو، 290 میلیون به شرکت های اس ان و براسلزایرلاین بلژیک داده می گردد، 133 میلیون یورو به شرکت حمل و نقل هوایی ساتا در پرتغال و نهایتا 62 میلیون یورو به خطوط هواپیمایی رومانی موسوم به بلوایر اختصاص می یابد.

بلوایر شرکت خصوصی هوایی رومانیایی است که پایگاه هایی نیز در ایتالیا و قبرس دارد.

به گفته مارگارت وستاگر شرکت بلوایر به دلیل ارائه بلیط های ارزان قیمت به مقصد رومانی، مورد توجه بسیاری از رومانیایی هایی است که با درآمد کم در خارج از خاک رومانی و در اروپا زندگی می نمایند.

در اوایل ماه جاری میلادی، انجمن و اتحادیه های هواپیمایی و فرودگاهی در نامه ای به کمیسیون اروپا اعلام نمودند که محدودیت های مسافرتی در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا علمی نیست و برای تسهیل فرایند سفر شهفرایندان بهتر است آزمایش ها جایگزین قرنطینه شوند.

هفته گذشته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یاتا، اعلام نمود بدلیل تاثیرات ویروس کرونا نرخ پروازها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در قاره اروپا 50 درصد کاهش داشته است. به گفته این انجمن شرایط شرکت هایی هوایی در پی این کاهش بسیار بحرانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1139

به "خطوط هوایی اروپا در آستانه ورشکستگی، اتحادیه اروپا دست به جیب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط هوایی اروپا در آستانه ورشکستگی، اتحادیه اروپا دست به جیب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید