سواحل سیاه دنیا را بشناسیم

به گزارش مینی نت، در دنیا عجایب بسیاری وجود دارد اما اگر از جهانگردی خوشتان می‌آید و در عین حال خیلی دلتان میخواهد کمی ابتنی کنید و آفتاب بگیرید، در ادامه سواحلی را معرفی خواهیم کرد که سیاه هستند و این حسابی میتواند برایتان سرگرم کننده و جالب باشد.

سواحل سیاه دنیا را بشناسیم

همیشه هنگامی که صحبت از ساحل و دریا می شود در تصورمان سواحلی را تصور می کنیم که شن های طلائی دارند و کنار آب هایی شفاف، آبی یا سبز رنگ و زلال هستند، اما همیشه آن چیزی که تصور می کنیم، نمی شود. ساحل ها انواع گوناگونی دارند برخی از آنها گل آلود و کثیف هستند یا برخی رنگ هایی دیگر دارند مثل صورتی یا بعضی دیگر پوششی از شن های سیاه دارند و از فعالیت آتشفشان ها به وجود آمده اند. امروز می خواهیم سفری کوتاه داشته باشیم به 10 ساحل سیاه رنگ جهان، سفری هیجان انگیز و جالب در پیش داریم باهم در سواحل سیاه قدم خواهیم زد، از دهمین ساحل سیاه دنیا شروع می کنیم و کم کم به زیبا و خاص ترین و سایه ترین ساحل جهان می رسیم.

ساحل کماری (یونان)

این ساحل زیبا که یکی از ساحل های مجمع الجزایر سایکلدز (Cyclades) یونان به نام (Kamari beach) است و در امتداد یکی از روستاهای این کشور به نام سانتورینی (Santorini) کشیده شده است، رنگ این ساحل سیاه و در برخی مناطقش طوسی است .

جنس این ساحل سنگ ریزه های سیاه و ماده ای معدنی به نام زونا می باشد همچنین از ویژگی های منحصر به فرد این ساحل داشتن سنگ های نمک بزرگ است که در درمان بیماری های چشم از آن استفاده می کنند.

در این ساحل امکانات رفاهی محیا است و چتر و صندلی در همه ساحل برای گردشگران وجود دارد، اینجا می توانید به راحتی از ورزشهای آبی و ساحلی لذت ببرید.

آدرس: یونان، سانتورینی، ساحل کماری.

.address: kamari beach- santorini village- Greek

ساحل ریها (نیوزلند)

ساحل زیبای ریها (Riha) که شهرت جهانی دارد و یکی از قطب های فعال گردشگری است در نیوزلند (New Zealand) واقع شده است. این ساحل منحصر به فرد از غرب شهر آکلند (Auckland) شروع و تا 40 کیلومتر در نیوزلند امتداد پیدا می کند.

شن ریزه های سیاه رنگ سرتاسر این ساحل را پوشانده است و باید بدانید اینجا ممکن نیست که با پای برهنه قدم بزنیم چون دمای شن های سیاه بسیار بالا است و مخصوصا در تابستان حتما پاها را می سوزاند.

ماسه های ساحل ریها درصد بالایی آهن و منشا آتشفشانی دارند به دلیل همین ویژگی خاص است که از سراسر جهان برای گشت و گذار به این ساحل می آیند.

آدرس: نیوزلند، خیابان گلنسک، ساحل ریها.

.address: riha beach-Glenesk Rd- New Zealand

ساحل آتشفشانی کویتا (کوستاریکا)

اولین ساحلی که به آن سر میزنیم ساحلی است به نام (Cahuita Beach) در اطراف شهر کوچک کویتا که گویا خطی سیاه و سفید در اطراف این شهر کشیده است، اسم دیگر این ساحل پلایا نگرا (Playa Negra) است و جزئی از سواحل کارائیب کوستاریکا محسوب می شود.

این ساحل زیبا بر اثر فوران آتشفشان و سرد شدن گدازه های آن تشکیل شده است پس چه لذتی قدم زدن بر روی سنگ های آتشفشان خواهد داشت، طول این ساحل زیبا 3.5 کیلومتر است و تا 40 کیلومتری جنوب شهر پرتولیمون (Puerto Limon) امتداد پیدا کرده است.

ساحل کویتا از همه سواحل این کشور مشهورتر است و تا به حال با افتخار پرچم آبی محیط زیست را از آن خود کرده است.

آدرس: کوستاریکا، شهر کویتا، خیابان پالایا، ساحل کویتا.

.address: cahuita beach- playa negra ST- cahuita city- costa Rica

ساحل سنتو دومینگو (آلبانی)

ساحل سنتودومینگو (Santo Domingo) برترین ساحل آلبانی، در فیلیپین واقع شده است این ساحل زیبا سنگ هایی کاملا سیاه دارد و در سال های دور بر اثر فعالیت آتشفشان مایون در منطقه سنتو دومینگو به وجود آمده است.

علاوه بر شن های سیاه رنگ این ساحل آب دریا هم در این ناحیه بسیار آبی، کریستالی و تمیز است و مناظری از کوه ها را هم می توانید در این ساحل ببینید که همین علتی شده است که از معروف ترین و زیبا ترین سواحل دنیا شود.

همانطور که می بینید نام این ساحل سخت و طولانی است به دلیل سهولت تلفظ امروزه نام این ساحل به ستو (Sto) تغییر پیدا کرده و مخفف شده است.

آدرس: آلبانی، شهر سنتو دومنگو، ساحل سنتو دومینگو.

.address: Santo domingo beach-Santo Domingo city- albani

ساحل سیاه (آلاسکا)

ساحل سیاه آلاسکا (Black Sand Beach) در منطقه پرنس ویلیام آلاسکا قرار گرفته است این ساحل با همه سواحلی که امروز با آنها آشنا شده ایم متفاوت است با ما همراه باشید تا با خصوصیات مهم این مکان آشنا شویم.

اینجا نه تنها هوا گرم و آفتابی نیست بلکه سرد هم هست، در این ساحل نمی توانید آفتاب بگیرید و حتی برای قدم زدن در این مکان هم باید لباس های گرم بپوشید دلیل سرمای آب این ساحل وجود یخچال های طبیعی در آب های این ساحل است و گاهی این یخچال ها آن قدر آب راسرد می کنند که بیش از 5 دقیقه نمی توان در آب شنا کرد.

در ماه های گرم تر سال کایاک رانان به این ساحل می آیند و اینجا را بهترین و پربادترین مکان برای کایاک سواری می دانند.

آدرس: آلاسکا، بزرگراه ایسلند، بزرگراه 13، ساحل سیاه.

.address: Black Sand Beach-Island hiway- hiway 13th

ساحل جزایر لانگ کاوی (مالزی)

جزایر لانگ کاوی (Langkawi) که در کشور مالزی قرار دارند ساحل هایی زیبا به رنگ سیاه و سفید با رگه های سیاه و سفید دارد که جلوه ای عجیب و غریب به این جزایر بخشیده است.

این گونه از ترکییب رنگ و شن و ماسه های سیاه و سفید همیشه موضوعی گیج کننده برای زمین شناسان بوده است و علت دقیق آن را تا به امروز نیافته اند اما اهالی بومی این جزایر عقیده دارند که سنگ های سیاه، باقی مانده از جنگی است که میان یک موجود افسانه ای که نیمی انسان و نیمی عقاب داشته به نام گارودا (Garuda) و شاهزاده ای رومی بر سر به دست آوردن پرنسس زیبا روی چینی رخ داده بود به وجود آمده اند.

آدرس: مالزی، جزایر لانگ کاوی، ساحل لانگ کاوی.

.address: Langkawi beach- langkawi Island- malaysia

ساحل سیاه تیروامبادی (هند)

ساحل تیروامبادی (Thiruvambadi Beach) که به ساحل محبت معروف است در شمال شهر وارکالا (Varkala) در روستایی کوچک و کم جمعیت به همین نام قرار دارد.

این منطقه ای زیبا جواهری پنهان است و ساحلی به رنگ سیاه و سفید که کمتر کسی آن را می شناسد. این ساحل به دلیل واقع شدن در نزدیکی بیشه ای از دختان نارگیل و صخره هایی زیبا در شمال آن جذابیت خاصی دارد، البته گفته می شود که شن های سیاه این ساحل دارای رادیواکتیو هستند.

آدرس: هند، شهر وارکالا، جاده 695141 کرالا، جاده تیروامبادی، ساحل تیروامبادی.

.Address: Thiruvambadi beach- Thiruvambadi Road- North end Cliff- Varkala- Kerala 695141- India

ساحل شن های سیاه (کالیفرنیا)

ساحل شن های سیاه (Black Sands Beach) از زیبا ترین ساحل های سیاه رنگ کالیفرنیا است و به دلیل دسترسی آسان به این منطقه بسیار مشهور شده است.

این ساحل درخشان و زیبا با سنگ های سیاه، سفید و صدفی فوق العاده ای پوشیده شده است که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند این ساحل در نزدیکی اقامت پناهندگان کالیفرنیاست و در جهان طرفداران بسیاری دارد.

از دیگر ویژگی هایی که این ساحل را منحصر به فرد کرده وجود برخی گل و گیاهان زیبا است که در این ساحل روییده همچنین به دلیل جزر و مدهای زیاد در این منطقه مکانی مناسب برای تحقیق بر روی جز و مد است.

آدرس: ایالات متحده آمریکا، کالیفرنیا، ساحل شن های سیاه.

.address: Black sands beach - california- United States

ساحل نقطه ونوس (فرانسه)

ساحل ونوس یا زهره (Point Venus) ساحل مجمع الجزایری است در منطقه تاهیتی (Tahiti) که از بزرگترین جزایر پالینزی (Polynesi)در کشور فرانسه می باشد.

افسانه ها می گویند این جزیره به افتخار یک کاپیتان به این اسم نام گذاری شده است این کاپیتان که جیمز کوک (James cook) نام داشته است از مابین رودخانه و این ساحل ونوس را دیده است و این نام تا به امروز بر این ساحل باقی است.

ساحل ونوس بسیار آرام است و منطره ای دیدنی و زیبا دارد.

می گویند که اولین بار پختن غذا در این ساحل اختراع شد.

آدرس: فرانسه، جزایر پلنزی، ساحل ونوس.

.address: point of venus beach-polynesi french- france

ساحل وک (ایسلند)

دیگر زمان معرفی برترین ساحل سیاه رنگ جهان است، همراه باشید که اینجا زیبایی در سیاهی است.

این ساحل فوق العاده زیبا در راهی که به شهر کاتلا والکانو (Katla Volcano) در ایسلند منتهی می شود قرار دارد.

ساحل وک (Vik beach) هم بر اثر فوران آتشفشان و گدازه های داغ آن به وجود آمده است در حقیقت این ساحل کاملا در پایین یخچال های طبیعی مایداسجکول (Mýdalsjökull) قرار گرفته است.

گدازه های داغ آتشفشان توسط باد سرد یخچال ها و جاذبه زمین به دریا ریخته شده اند و گذرگاه های سرپوشیده و پستی و بلندی های پر رمز و رازی را به وجود آوردند، صخره هایی در این ساحل هستند که از نظر ظاهری بسیار ویژه و زیبا می باشند در تصاویر آنها را ببینید.

آدرس: ایسلند، جاده ریوش (Reynishverfisvegur)، ساحل وک.

.address: vik beach-Reynishverfisvegur- Iceland

انتشار: 29 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2

به "سواحل سیاه دنیا را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل سیاه دنیا را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید