سفیدکننده های خوشمزه برای دندان

به گزارش مینی نت، خبرنگاران : راهکارهای خانگی و مؤثر سفید کردن دندان را در ادامه بشناسید.

سفیدکننده های خوشمزه برای دندان

سفید کردن دندان لزوما در دندانپزشکی انجام نمی گردد. شما با رعایت نکات مهم تغذیه و مسواک زدن می توانید دندان های سفید داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، شیوه زندگی نیز نقش مهمی در سلامت دندان های شما ایفا می نماید. فرکانس استفاده از سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه، مسواک زدن و نخ دندان و بهداشت دهان و دندان تاثیر زیادی بر دندان ما دارد .

پنج راه وجود دارد که شما می توانید دندان های خود را سفید کنید! با این حال بهتر است همه این روش ها امتحان کنید، و احتیاج به کمی صبر و حوصله دارد. این مطلب به وسیله سامانه های سلامت تهیه شده است.

در اینجا 5 راه برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد:

1. سودا و پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن عامل ضد باکتری قوی است. در هنگام ترکیب با نوشابه، نتیجه یک خمیر دندان خانگی عالی است. شما بعلاوه می توانید از نیمی از آب و نیم هیدروژن پراکسید برای شستن دهان و دندان بهره ببرید.

هنگامی که پراکسید به سودا اضافه می گردد، دومی یاری می نماید تا پلاک بیشتری از دندان های شما برداشته گردد. مطالعات بالینی نشان می دهد که به درستی استفاده از نوشابه بازدارنده هام به عنوان یک داروی خوراکی مقادیر میانگین پلاک در مقایسه با مصرف (سایر محصولات) محصولات نوشابه های سودا را کاهش می دهد.

2. مسواک زدن پس از نوشیدن یا خوردن

در حالی که موثر است، مسواک زدن دندان ها بعد از نوشیدن یا خوردن غذا همواره امکان پذیر نیست (مثلا در محل کار و مدرسه). اما مسواک زدن پس از خوردن یا نوشیدن، منافعی واقعی دارد. یعنی، آن را بهبود می بخشد بهداشت دهان و دندان را کاهش می دهد و از زرد شدن دندان جلوگیری می نماید.

3. روغن نارگیل

درست زمانی که فکر می کنیم همه مزایای سلامتی بی نظیر روغن نارگیل را کشف نموده ایم، چیزی شگفت انگیزی پیدا می کنیم.

محققان در یک مطالعه منتشر شده در مجله بهداشت معاصر دندانپزشکی نوشتند: درمان خوراکی روغن کشیدن طبیعی است، بی خطر است و هیچ عارضه جانبی ندارد. از این رو، این می تواند به عنوان یک درمان پیشگیرانه در خانه برای حفظ بهداشت دهان و دندان در نظر گرفته گردد. علت اینکه روغن نارگیل یک درمان پیشگیرانه عالی است این است که دارای خواص ضد باکتری قوی است.

همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که یک قاشق روغن نارگیل در دهان خود قرار دهید و حدود 20 ثانیه آن را بشویید. چیز دیگری که می توانید انجام دهید: چند قطره بر روی مسواک خود و قلم مو را به طور معمول قرار دهید!

4. سیب سرکه

سرکه سیب سرکه (ACV) می تواند یاری کند که دندان ها را از لکه های مزاحم بردارید که به نظر می رسد در اطراف قرار دارند. آنتی بیوتیک طبیعی نیز به حفظ سلامتی دندان ها و لثه ها یاری می نماید.

ترکیبات موجود در ACV، از جمله اسید استیک، آنزیم ها، منیزیم، پتاسیم و پروبیوتیک ها به مزایای کلی ACV سلامت دهان یاری می نمایند. در واقع، بعضی از مطالعات نشان می دهد که ACV به همان مقدار محصولات دیگر سفید نماینده تجاری هم کار می نماید - و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی!

از آنجایی که ACV اسیدی است، توصیه می گردد در برابر خمیر دندان معمولی (ترجیحا غیر فلوراید) برسید. شما بعلاوه می توانید از انگشت خود برای پاک کردن ACV روی دندان هایتان بهره ببرید، سپس با آب و یا ترکیب پراکسید هیدروژن بشویید!

5. میوه ها و سبزیجات

خوردن میوه ها و سبزیجات خاص می تواند به حذف لکه های سطحی و ذرات غذایی از دندان ها یاری کند. کرفس، سیب، هویج و توت فرنگی همه گزینه های غذایی عالی هستند.

توت فرنگی به علت مقدار فراوان ویتامین C و آنزیم های سالم بسیار موثر است. نه تنها می توانید این میوه خوشمزه را بخورید، بلکه می توانید یک توت فرنگی و قلم مو را نیز بشویید! با بعضی از توت فرنگی ها دو تا سه بار در هفته توصیه می گردد.

منبع: رکنا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1926

به "سفیدکننده های خوشمزه برای دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیدکننده های خوشمزه برای دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید