تور آلمان ارزان: زیان سنگین اقتصاد آلمان از کمبود مواد اولیه در دنیا

به گزارش مینی نت، همه گیری کرونا زنجیره تامین مواد اولیه در دنیا را تحت تاثیر قرار داده و این موضوع زیان سنگینی به اقتصاد آلمان وارد نموده است.

تور آلمان ارزان: زیان سنگین اقتصاد آلمان از کمبود مواد اولیه در دنیا

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش بینی ها از ضرر شدید صنایع آلمانی در امسال میلادی حکایت دارد.

بر این اساس، کمبود مواد اولیه و قطعات در بازار جهانی، در سال 2022 میلادی حدود 100 میلیارد دلار برای صنعت آلمان هزینه ایجاد خواهد نمود. براساس پژوهش ها و مطالعات اجرا شده در بخش های مختلف صنایع آلمان، تنگناهای مالی که برای صنایع آلمان وجود دارد مانع بیش از 50 میلیارد یورو ارزش اضافه نموده در سال 2022 میلادی خواهد شد.

زیگفرید راسورم، رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: با وجود سفارش های زیادی که به صنایع و شرکت های فراوریی آلمان داده شده است، کمبود ریزتراشه ها، قطعات و مواد اولیه تا مدت ها همچنان بر فراوری تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: صنعت قدرتمند آلمان به شکلی ویژه، تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است که شیوع بیماری همه گیر کووید-19، نقش اصلی را در آن داشته است. این بیماری هنوز هم بخش های مهمی از اقتصاد و صنایع آلمان را درگیر نموده است.

رئیس فدراسیون صنایع آلمان اضافه کرد: سویه امیکرون ویروس کرونا در بسیاری از کشور های اروپایی در حال توسعه است که این خود تهدیدی بر اقتصاد کشور های اروپایی خواهد بود. به همین دلیل، فدراسیون صنایع آلمان که در واقع نقش میانجیگر را برای صنایع و شرکت های فراوریی آلمان ایفا می نماید انتظار دارد حالت توقف و حرکت (stop and go) بر بخش صنایع این کشور طی امسال حاکم باشد.

وی ادامه داد: با این شرح که ممکن است مدتی شاهد رشد مالی و زمانی فرایند افول در کشور را ببینیم. با وجود این، پیش بینی می گردد امسال، اندازه رشد مالی آلمان به سه و نیم درصد برسد. بخش فراوریات کارخانه ای که ستون بزرگترین اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهد، چندین ماه است به دلیل عرضه ناکافی بعضی اجزا و مواد خام، تحت فشار قرار گرفته است. زیرا زنجیره های عرضه جهانی به دلیل همه گیری، دوباره مختل شده است. علاوه براین، ازسرگیری فعالیت های بازرگانی، بهبود فضای کسب و کار و رونق مالی موجب شده است تقاضا برای مواد خام و اولیه افزایش یابد که این خود موجب کاهش مواد اولیه شده است.

بخش خودرو، که شاخه اصلی صنایع آلمان به شمار می آید، به طور ویژه از کمبود نیمه هادی ها آسیب دیده است. این وضع موجب شد فراورینمایندگان و شرکت ها فراوریات خود را کاهش دهند یا بعضی کارخانه های خود را به طور موقت تعطیل نمایند. سال 2021 سال سیاهی برای این بازار بود که به پایین ترین سطح خود در 30 سال اخیر رسید: در مجموع، در سال گذشته، آلمان، دو میلیون و 620 هزار دستگاه خودرو فراوری کرد که افت ده درصدی را در مقیاس سالیانه نشان می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1963

به "تور آلمان ارزان: زیان سنگین اقتصاد آلمان از کمبود مواد اولیه در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: زیان سنگین اقتصاد آلمان از کمبود مواد اولیه در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید