زنگ بزن،نهال رایگان بگیر!

به گزارش مینی نت، طرح غرس نهال در معابر عمومی و توزیع رایگان در میان شهروندان با هدف افزایش توسعه فضای سبز در منطقه 7 اجرا می شود.

زنگ بزن،نهال رایگان بگیر!

خبرنگاران/ زینب زینال زاده: فضاهای سبز علاوه بر ایجاد زیبایی بصری و تولید اکسیژن و تلطیف هوا در ایجاد حس شادی و نشاط نیز مؤثر هستند. بنابراین توسعه فضای سبز در دستور کار سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفته است. رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7 نیز در راستای این دستورالعمل، طرح غرس نهال در معابر عمومی و توزیع نهال ها در میان شهروندان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گفته شادی مالکی، سرانه فضای سبز در منطقه 7، به ازای هر نفر، 4.3 مترمربع است: استاندارد سرانه فضای سبز در تهران، به ازای هر نفر 15 مترمربع است که در منطقه 7 این میزان بسیار کم است و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، امکان تملک زمین و ساخت بوستان وجود ندارد. بنابراین از همه ظرفیت ها برای حفظ و نگهداشت و توسعه فضای سبز استفاده می کنیم.

شادی مالکی/ رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه7

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7 به طرح توزیع رایگان و غرس نهال در منازل شهروندان اشاره و عنوان می کند: طرح توزیع و غرس نهال در منازل شهروندان از ابتدای امسال آغاز شده و تا کنون بیش از 4 هزار اصله نهال مثمر، توزیع و غرس شده است.

به گفته او شهروندان از طریق سامانه 137 می توانند درخواست نهال بدهند: در منازل اهالی 3 تا 4 نهال مثمر با حضور کارشناسان فضای سبز شهرداری منطقه غرس و دستورالعمل مربوط به روش رسیدگی و آبیاری نهال ها به شهروندان داده می شود.

مالکی به مشارکت خوب شهروندان اشاره می کند: شهروندان از این طرح بسیار خوب استقبال کردند و تا خاتمه سال، اجرای این طرح ادامه خواهد داشت. امیدواریم با این مشارکت خوب بتوانیم در شاداب سازی محله ها گام های بزرگی برداریم.

کاشت نهال در معابر عمومی اقدام دیگری است که در راستای توسعه فضای سبز انجام می شود. مالکی در این باره می گوید: تا کنون نزدیک به 12 هزار و 500 اصله نهال در منطقه کاشته شده است که پیش بینی می کنیم تا خاتمه سال این عدد به 18 هزار نهال برسد. خیابان شریعتی از معابر پرتردد و مهم منطقه است که امسال 2 هزار نهال در آن غرس شد که زیبایی این معبر را چند برابر کرده است. همچنین انتظار داریم با غرس نهال های متعدد و توسعه فضای سبز، در سالهای پیش رو، این خیابان را شبیه خیابان ولیعصر(عج) کنیم.

به گفته رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه، بوستان باغ موزه قصر از مکان های دیگری است که نهال های مثمر در آن کاشته شده است: این بوستان با مساحت 7 هکتار در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که امسال به طور کامل به اداره فضای سبز شهرداری منطقه واگذار شده است. کاشت بیش از 4 هزار نهال از جمله چنار و نهال های مثمر در این بوستان با استقبال خوب شهروندان روبرو شد و اهالی برای نگهداشت نهال های مثمر اعلام آمادگی کردند.

شادی مالکی در خاتمه ضمن ابراز رضایت از مشارکت شهروندان می گوید: بی شک با مشارکت شهروندان به زودی شاهد توسعه فضای سبز در منطقه خواهیم بود و امیدواریم در سالهای آینده، شاهد مشارکت و همکاری مردم در حوزه فضای سبز باشیم.

کاشت نهال در منازل

امینه حسین زاده، ساکن محله سهروردی که سال گذشته در باغچه خانه اش نهال های سیب کاشته است، می گوید: سال گذشته، از طریق دوستانم مطلع شدم شهرداری نهال رایگان می دهد و در صورت تمایل کارشناسان می آیند و آنها را می کارند. با سامانه 137 تماس گرفتم و اکنون یک سال از عمر نهال های کاشته شده در باغچه خانه ام می گذرد و آنها بزرگ شده اند. از وقتی خانه های ویلایی تخریب و آپارتمان سازی در تهران مرسوم شده است، فضاهای سبز هم کوچک و کوچک تر شده اند. وجود باغچه در هر خانه و مجتمع مسکونی لازم است و موجب شادابی و نشاط ساکنان می شود. شهرداری با این کار، مردم را به سوی ایجاد فضای سبز در منازل خود ترغیب و تشویق می کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 747

به "زنگ بزن،نهال رایگان بگیر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ بزن،نهال رایگان بگیر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید