رمز عبور به تاریخ می پیوندد؟ ، جایگزین چیست؟

به گزارش مینی نت، زومیت نوشت: اپلیکیشن 1Password که برای مدیریت کلمه عبور کاربرد دارد، از اوایل سال 2023 آغاز به پشتیبانی از کلید عبور می نماید تا بتوانید ازطریق سیستم احراز هویت گوشی وارد حساب های کاربری شوید.

رمز عبور به تاریخ می پیوندد؟ ، جایگزین چیست؟

توسعه دهنده وان پسورد (1Password) در بیانیه ای می گوید این اپلیکیشن پرمخاطب در اوایل سال 2023 به پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) مجهز می گردد. به لطف پشتیبانی از این قابلیت، کاربران خواهند توانست بدون احتیاج به رمز عبور (Password) به شیوه ای ایمن در اپلیکیشن ها و وب سایت های مختلف لاگین نمایند.

پشتیبانی از کلید عبور به وسیله اپلیکیشینی مثل وان پسورد که به طور ویژه برای مدیریت کلمه عبور طراحی شده، ممکن است در نگاه اول گیج نماینده باشد، اما نباید فراموش کنید وان پسورد اولین اپلیکیشن مدیریت کلمه عبور نیست که چنین کاری انجام می دهد. اوایل سال جاری اپلیکیشن Dashlane پشتیبانی از کلید عبور را آغاز کرد.

به گزارش ورج، اپل ازطریق iCloud Keychain و macOS Ventura و iOS 15 پشتیبانی از کلید عبور را در سرویس هایش آغاز نموده است. پشتیبانی از کلید عبور در سیستم عامل اندروید و مرورگر کروم فعلاً مرحله آزمایشی را می گذراند و در آینده به صورت عمومی دردسترس قرار می گیرد. مایکروسافت هنوز آغاز به پشتیبانی از کلید عبور ننموده است.

بیشتر بخوانید:

  • مرگ توییتر اعلام شد/ استعفای همزمان صدها کارمند

  • عکس | ادعای جنجالی مردی که شهاب سنگ خانه اش را به آتش کشید!

  • عضو هیات رئیسه مجلس: هنوز یک پیغام رسان خوب و کامل داخلی نداریم

  • واتساپ این ویژگی خاص را در اختیار همه قرار داد / عکس

کلید عبور راهکاری مدرن برای ورود به حساب های کاربری است که احتیاج به استفاده از کلمه عبور را از بین می برد و به وسیله اتحادیه FIDO طراحی شده. شماری از بزرگ ترین شرکت های صنعت فناوری عضو این اتحادیه هستند. فناوری کلید عبور به کاربران امکان می دهد به جای کلمه عبور، از سیستم احراز هویت دستگاه خود استفاده نمایند. مثلاً کاربران آیفون می توانند با فیس ID گوشی در تمامی حساب های کاربری لاگین نمایند.

از آن جایی که کلیدهای عبور احتیاج به کلمه عبور را از بین می برند، امنیت بسیار بالایی دارند. به لطف استفاده از کلید عبور حملات فیشینگ کم می گردد و کاربران لازم نیست نگران سرقت کلمه عبور باشند. توسعه دهنده وان پسورد می گوید نسخه اختصاصی کلید عبور در این اپلیکیشن که Universal Sign On نام دارد، از چند پلتفرم پشتیبانی می نماید و به همین علت بهتر از سایر سرویس ها است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2124

به "رمز عبور به تاریخ می پیوندد؟ ، جایگزین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز عبور به تاریخ می پیوندد؟ ، جایگزین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید