نقش مهم CRM در تحول اقتصاد دیجیتال

به گزارش مینی نت، رپرتاژ آگهی- تحول دیجیتالی آن چیزی است که باعث شده بسیاری از سازمان ها به فکر ارتقای مدل های کسب و کار خود شوند و خود را با حقایق و قواعد بازار ها و مارکت های تازه آشنا نمایند.

نقش مهم CRM در تحول اقتصاد دیجیتال

ساده بخواهیم بگوییم، کسب و کار هایی که دارند کوشش می نمایند تا خودشان را با استراتژی ها و روش های نو وفق بدهند تا جذب مخاطب، نرخ بازگشت و وفاداری مشتریان خود را بهبود ببخشند، آنهایی هستند که آینده کسب و کار خود را تضمین نموده اند.

نرم افزار CRM یکی از اصلی ترین ابزار هایی است که در جهت رشد و پیشرفت همراه شما، و زمانی که به مقصد برسید ابزار اصلی برای حفظ پیروزیتتان خواهد بود.

در این مقاله شما عزیزان را دعوت می کنیم با ما همراه باشید تا بدانیم چطور نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) توانسته است به کسب و کار هایی که در پی تحول دیجیتالی هستند یاری کند تا از روش های قدیمی و سنتی فاصله بگیرند.

تحول دیجیتالی، فرایندی مهار نشدنی در جهانی بیزینس ها

می دانیم که فرایند ها و جریان های مختلف همواره در ابتدای راه با مقاومت زیادی از سوی مردم همراه می شوند و این مسئله در جهانی بیزینس ها نیز به چشم می خورد، به شکلی که بیشتر سازمان ها و شرکت ها با مسائل زیادی در رابطه با تحول دیجیتالی روبرو می شوند.

جریانات دیجیتالی اخیر همگی تمرکزشان بر روی بهبود تجربه مشتریان و مصرف نمایندگان کسب و کار های شما هستند و همین مسئله باعث می گردد کاربرد نرم افزار CRM که تماما به منظور بهبود این تجربه ساخته شده است هر روزه بیش از قبل گردد.

این جریان ها، در کنار افزایش سطح توقع مشتریان و کوشش رقبا برای جذب مخاطبان بیش تر با رفع کردن احتیاج های آنها کسب و کار هایی که در حوزه های مختلف فعالیت می نمایند را مجاب می نماید تا فرآیند های کاری خود را حول یک سیستم هوشمند و قدرتمندی متمرکز کند که بتواند به آنها در ایجاد سرنخ های فروش و تبدیل آنها به سود خالص یاری کند.

عامل اصلی که به این بیزینس ها یاری می نماید تا به پیروزیت برسند این است که با استفاده از یکنرم افزار CRM قدرتمند مشتریان خود را در نقطه کانونی و اصلی امور دیجیتال سازی خود قرار دهند.

کاربرد نرم افزار CRM در تحول دیجیتالی پیروز چیست؟

در واقع کاری که برنامه CRM انجام می دهد این است که جهت کسب و کار ها را برای رسیدن به اهدافی که در پیشان هستند راحت تر می نماید، و بعلاوه نقش بزرگی در آشنا کردن و عادت دادن شما به تحول دیجیتالی که سخت ترین بخش در سرتاسر جهانست خواهد داشت.

بیایید موشکافانه تر به نقش مهم سی آر ام در تحول دیجیتالی پیروز را بررسی کنیم.

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان مثل سنا، اطلاعات همه جانبه مشتریان را برای همه نوع دسته بندی ها را شامل می گردد. نمایندگان، تامین نمایندگان، مشتریان نهایی شده، مشتریانی درحال پیگیری­شان هستید، مدیران و تقریبا همه بخش هایی که به آنها احتیاج دارید نه تنها بصورت ایمن ذخیره می شوند، بلکه شما می توانید ده ها گزارش مختلف از فعالیت ها و اکشن های این مشتریان را تنها با چند کلیک ساده در اختیار داشته باشید.

این اطلاعات جامع معاملات و قرارداد ها، آمار کامل فروش، تبلیغات و خدمات رسانی به مشتریان به همراه اطلاعات مالی هرکدام را به همراه تاریخ و شخص ثبت نماینده در اختیار مدیران و پرسنل قرار دهد.

بعلاوه با استفاده از ثبت اطلاعات شبکه های مجازی مشتریان خود می توانید آنها را دنبال کنید و متوجه شوید که آنها چه چیزهایی درباره کسب و کار و آیتم های شما می گویند. این به خودی خود می تواند یک ابزار کامل برای تشخیص نوع نگاه مشتریان خواهد بود که به شما یاری می نماید برای استراتژی ها و برنامه های دقیق تر و پر بازده تر عمل کنید!

بلوک های تشکیل دهنده تحول سی آر امی

بسیار از متخصصان عصر دیجیتال و حوزه CRM در جهان این سیستم های پیشرفته را یک چارچوب می دانند. این چارچوب کاملا با چهار عنصر اصلی دیگر که تحول دیجیتالی را تشکیل می دهند در تعامل است.

· دیتا و تحلیل آن

برنامه CRM خود می تواند یک ابزار کافی برای تجزیه و تحلیل گزارشات شما باشد. با این حال، این سیستم ها می توانند با ابزار های دیگری که از آنها برای تحلیل اطلاعات خود استفاده می کنید ارتباط داشته باشند.

با استفاده از این ارتباط، ابزار های تحلیل اطلاعات می توانند بررسی های خود را در اختیار شما بگذارند و شما هم با استفاده از ویژگی هایی که CRM در اختیارتان می گذارد می توانید یک درک عمقی از مشتریان بدست بیاورید.

· شبکه های جمعی

قابلیت ویژه سنا که در اپ خود ارائه می نماید، اتصال به شبکه های اجتماعی واتس اپ و اینستاگرام است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید هر زمان که مشتریان پیغامی به شما ارسال می نمایند، آن را در فهرست پیغام های خود مشاهده کنید تا ارتباط خود را با مشتریان دیجیتالی تان هم حفظ کنید.

· ارتباط با مشتریان

سی آر ام ها راه های مختلفی را برای برقراری ارتباط هرچه آسان تر با مشتریان را برای شما فراهم می نمایند.

ارتباط به وسیله کمپین های بازاریابی، ارسال اس ام اس و ایمیل، اتصال به سیستم ها و تلفن های VoIP یا تحت شبکه، سیستم های تیکتینگ و نظرات کاربران وب سایت و پاسخ­ دهی به آنها بعضی از مواردی است که شما عزیزان می توانید از آنها در سی آر ام سنا بهره ببرید.

· هم راستایی با تکنولوژی روز

یکی دیگر از مواردی که باعث شده سی آر ام یکی از مهم ترین ابزار های تحول اقتصاد دیجیتال باشد همگام بودن آن با تکنولوژی های بروز مانند هوش مصنوعی است که یاری می نماید رضایت مشتریان دیجیتالی و اینترنتی شما حفظ گردد، و بعلاوه آنها را به طرفداران و مشتریان وفاداری دیجیتالی خود تبدیل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان سنا در وب سایت سی ار ام سنا در ارتباط باشید

کمپین های بازاریابی دیجیتالی در CRM

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) نقش بسیار مشخص نماینده ای در این جهت تحول دیجیتالی ایفا می نماید و ابزار ها و متد هایی که برای راه اندازی این کمپین های دیجیتالی مورد احتیاج است همگی در سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان قرار داده شده اند.

زمانی که قصد راه اندازی کمپین های دیجیتالی تان را در سی آر ام سنا داشتید، توجه داشته باشید که بازاریابی شما یک نوع بازاریابی حلقه بسته (closed loop) است. شما می توانید تمامی داده های خود نظیر اطلاعات مالی کمپین ها و نتیجه سرمایه گذاری های خود را بر اساس آمار و ارقام نتیجه هایی که در اختیارتان قرار می گیرد ثبت کنید.

ابزار های دیجیتالی سی ار ام برای اتوماسیون بازاریابی

Customer Relationship Management یا همان مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری نیست که به تازگی وارد جهانی بیزینس ها شده باشد. ریشه های مفهوم CRM به دهه 1980 میلادی برمیگردد. در آن سالها کِیت و رابرت کِستِنباوم (Kestenbaum) پایه گذاران بازاریابی دیتا محور بودند.

پس از فراز و نشیب های بسیار امروزه این ابزار هوشمند و قدرتمند مدیریت کسب و کار با آخرین ابزار ها و تکنولوژی به دست ما کسب و کار ها رسیده تا از آن در بهینه سازی و فروش و مشتری مداری خود استفاده کنیم و از این طریق مشتریان وفاداری بدست بیاورم که افزایش چندین برابری فروش تنها یکی از مزایای آن به شمار می رود.

امروزه نرم افزار های پس از چندین دهه حضور در فضای کسب و کار ها و بیزینس های کوچک و بزرگ دائما درحال بروزرسانی هستند تا ماژول ها و ابزار های مختلفی را در خود جای دهند تا تمامی احتیاج های شرکت ها، سازمان ها، فروشگاه ها و … را رفع نمایند.

آخرین ابزار ها و تکنولوژی هایی که سی آر ام در اختیار ما قرار می دهد، به ما این امکان را داده تا بازاریابی و فرصت های فروش خود را بهبود ببخشیم. در این میان می توان هماهنگی دیتابیس (Database یا بانک اطلاعات) و نظم دهی به آن، ایجاد امکان برقراری ارتباطات دیجیتالی و بعلاوه هماهنگی نرم افزار با وب سایت شما را مهم ترین موارد این سیستم ها دانست.

این ابزار ها ساخته شده اند تا برنامه ریزی، ساماندهی و بررسی کمپین های بازاریابی دیجیتالی ما را راحت تر نمایند.

مزایایی که باعث ضرورت CRM در تحول دیجیتالی شده اند

بسیار خوشحالیم که تا اینجای مقاله با ما همراه بوده اید. تا به اینجای کار فهمیدیم که CRM چیست و چطور توانسته خودش را به یکی از مهم ترین عوامل تحول اقتصاد دیجیتال تبدیل کند.

در ادامه با ما همراه باشیم تا ببینیم CRM دقیقا چکار می نماید و چه مزایایی می تواند برای کسب و کار ما داشته باشد.

- ایجاد هماهنگی و ارتباط تیمی

طی دو سال اخیر که ویروس کرونا حسابی اوضاع کسب و کار ها را بهم ریخت، مدیران بیزینس های کوچک و بزرگ به خوبی متوجه اهمیت دورکاری یا کار کردن بصورت ریموت شدند.

اگرچه کارمندان از تعادلی که بین زندگی کاری و شخصی شان به وجود آمد لذت بردند، اما مدیران مسائل زیادی از قبیل پایین آمدن عملکرد کارکنان و در پی آن کاهش عایدی را تجربه کردند، که متاسفانه همین دلایل کافی بود تا بسیاری از کسب و کار های نوپا و حتی با تجربه از فهرست کسب و کار های فعال کشور حذف شوند.

مهم ترین کلید دورکاری پیروز، داشتن هماهنگی و ارتباط کامل اعضای تیم با یکدیگر است که به همین علت نرم افزار CRM تا حد بسیار زیادی در کشور ما مطرح شد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های برنامه CRM این است که با استفاده از آن کارمندان می توانند به خوبی ارتباطات سازمانی خود را حفظ نموده، و مدیران هم می توانند نظارت کاملی رو فرایند انجام کار ها داشته باشند.

- بهبود خدمات مشتریان

در ابتدای آغاز پاندمی بسیاری از کسب و کار ها آغاز به ارسال ایمیل های مختلف به مشتریان خود کردند تا به آنها اطمینان دهند که فروشگاه یا کسب و کارشان مثل حالت عادی مشغول به کار است و هیچ مسئله ای نیست.

اگرچه بیشتریت افراد جهان از کشنده بودن این ویروس و تاثیری که روی اقتصاد و بیزینس ها می گذارد بی خبر بودند، اما کسب و کار هایی که توانستند ارتباطشان با مشتریان قدیمی را حفظ نمایند و خدمات رسانی خود را بهبود ببخشند برندگان این دوره تاریخی در جهان بوده اند.

نرم افزار سی آر ام به صاحبان مشاغل یاری می نماید تا چالش های ارتباط با مشتریان را با حفظ و ذخیره سازی تمامی فعالیت های آنها مانند خرید هایی که نموده اند، پرداختی ها، علایق و سلیقه های مشتریان و … بطور کامل رفع نمایند و به جمع برندگان بپیوندند.

- پیاده سازی گردش کار اختصاصی شما

یکی از کلیدی ترین کار ها در رسیدن به تحول دیجیتالی این است که کسب و کار های بتوانند فرآیند های اختصاصی خود را در سیستمی که از آن استفاده می نمایند در اختیار داشته باشند و تشخیص دهند که کدام یک از بخش های آن را می توانند با استفاده از تکنولوژی بهبود ببخشند.

بیشتر مواقع کسب و کار ها به قیمت نرم افزار CRM و یا برندی که نامش را شنیده اند توجه می نمایند و به این مسئله مهم که آیا آن سیستم می تواند جوابگوی احتیاج های اختصاصی آنها باشد یا خیر اهمیتی نمی دهند.

یکی از ویژگی های برتر نرم افزار CRM سنا این است که به شما اجازه می دهد تمامی فرآیند ها و فرایند های کاری خود را عینا روی نرم افزار خود پیاده سازی کنید، و از تکنولوژی هایی که در اختیارتان قرار می گیرد برای بهبود آن استفاده نمایید.

پشتیبانی درجه یک و جوابگویی به تمامی احتیاج های شما بصورت پیغامکی، ویدئویی، تلفنی و حضوری از دیگر مزایای مهم سنا به شمار می رود و مفتخریم که می توانیم بصورت همه جانبه در کنار کاربران خود باشیم.

https://crmsana.com/

مشاوره رایگان و فوری…

02147592

در آخر، ضمن تشکر از شما عزیزان بابت مطالعه این مقاله، از شما دعوت می کنیم در صورت تمایل به قدم گذاشتن در جهت تحول مالی و دیجیتالی کسب و کارتان از دمو های 30 روزه سنا که با تمامی امکانات، بدون صرف 1 ریال در اختیارتان قرار می گیرد بهره ببرید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2005

به "نقش مهم CRM در تحول اقتصاد دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مهم CRM در تحول اقتصاد دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید