راهنمای سفر به لیورپول، انگلستان

به گزارش مینی نت، لیورپول، بر خلاف گذشته صنعتی اش، اکنون دیگر یک شهر صنعتی و آلوده نیست، برعکس، پر از تفریحات لذت بخش و فرهنگ و هنر و موسیقی است. این شهر، مرکز ارکستر Philharmonic و محل تولد گروه The Beatles است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری و دیدنی های لیورپول و اطلاع از میانه قیمت ها در این شهر، با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به لیورپول، انگلستان

این شهر، موزه های رایگان متعدد، پارک های زیبا و رستوران های بی نظیر و مجللی دارد. در سفر به این شهر، سعی کنید که در یکی دو فستیوال خیابانی شرکت کنید. اگر در ماه آگوست به لیورپول می روید، فستیوال Matthew Street را از دست ندهید و از شرکت در بزرگ ترین رویداد موسیقی اروپا، لذت ببرید. بسیاری از افراد برای تماشا فوتبال و به خاطر گروه Beatles به این شهر سفر می نمایند در حالی که لیورپول، جاذبه های گردشگری و فعالیت های تفریحی متعددی را در اختیار گردشگران می گذارد. این راهنمای سفر به شما یاری می نماید برای سفر خود به لیورپول، برنامه ریزی کنید.

راهنمای سفر به شهر لیورپول

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

برای اقامت در هاستل ها باید شبی در حدود 20 تا 35 پوند (120,849 تا 211,486 تومان) و در صورتی که بخواهید اتاق دوتخته خصوصی کرایه کنید باید 80 پوند (483,397 تومان) بپردازید.

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت

یک اتاق دوتخته در لیورپول، شبی 45 تا 100 پوند (271,911 تا 604,246 تومان) هزینه دارد.

میانه هزینه خورد و خوراک

در این شهر گزینه های زیادی برای صرف غذای مقرون به صرفه تر وجود دارد. چیپس و ماهی فقط 5 پوند (30,212 تومان) قیمت دارد. اغذیه فروشی ها، ساندویچ های مقرون به صرفهی به قیمت 5 تا 7 پوند (30,212 تا 42,297 تومان) و رستوران های هندی نیز وعده های ناهار را با قیمت 6 پوند (36,255 تومان) به گردشگران عرضه می نمایند. خرید مواد خوراکی برای یک هفته نیز 40 تا 52 پوند (241,699 تا 314,208 تومان) هزینه دارد. غذا خوردن در رستوران های مجلل، هزینه های سنگینی برای شما خواهد داشت. به ازای هر وعده غذا به همراه نوشیدنی، چیزی در حدود 21 پوند (126,892 تومان) باید بپردازید.

هزینه های حمل و نقل

اتوبوس ها، یکی از وسایل حمل و نقل قابل اطمینان در لیورپول هستند که بلیط های یک روزه آن در حدود 3.60 (21,753 تومان) پوند قیمت دارد. قطار ها هر 15 دقیقه حرکت می نمایند و به همه نقاط شهر می فرایند. قیمت ها نیز بسته به مسافتی که طی می کنید، متفاوت هستند. پس، قبل از این که مسافتی طولانی را با قطار بروید، در خصوص هزینه آن پرس و جو کنید.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

بازدید از موزه های رایگان

با بازدید از موزه های رایگان شهر، می توانید درباره تاریخ و فرهنگ لیورپول اطلاعات کسب کنید بدون این که هزینه ای بپردازید.

جاذبه های گردشگری و تماشای های شهر لیورپول

تماشای مسابقه فوتبال

فوتبال، در این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. برای تماشا اشتیاق مردم این شهر به فوتبال، راه دیگری ندارید جز این که از یک مسابقه فوتبال تماشا کنید. می توانید بازی های تیم لیورپول یا اورتون را ببینید اما حواستان را جمع کنید که در جمع هواداران یک تیم، تیم دیگر را تشویق نکنید. بهتر است که با اراذل و اوباش فوتبالی در نیافتید چون به شدت خشن و متعصب هستند.

موزه جهان

این موزه که در نزدیکی تالار سنت جورج واقع شده، مجموعه وسیعی را در بر می گیرد؛ از نمایشگاه پرتاب موشک بریتانیا گرفته تا برترین نمایشگاه مصر در منطقه. این موزه نیز مانند سایر موزه های لیورپول، رایگان است.

نگارخانه Bluecoat

این گالری، مجموعه ای از آثار هنرمندان این شهر را در زمینه های گوناگون هنری از نقاشی و هنر های بصری گرفته تا موسیقی به نمایش می گذارد. بازدید از این نگارخانه رایگان است و برترین راه برای تماشا هنرهای اهالی این شهر است.

موزه بین المللی بردگی (International Slavery Museum)

این موزه نمایانگر تاثیرات برد ه داری نه فقط در شهر لیورپول بلکه در کل جهان است. گرچه این موزه، جوی ناراحت نماینده دارد اما بسیار جزئی و دقیق به تاریخچه این شهر در این برهه از زمان پرداخته است.

بازدید از موزه The Beatles Story

این موزه، تنها موزه ای است که کاملا به گروه Beatles اختصاص دارد و برای آشنایی با بخشی از تاریخچه موسیقی بد نیست که از آن تماشا کنید. این موزه، شامل بعضی از آلات موسیقی این گروه و حقایقی جالب درباره آنها است. هزینه ورودی این موزه، 15 پوند (90,637 تومان) است.

فستیوال خیابانی Matthew

همه ساله در ماه آگوست، لیورپول میزبان بزرگ ترین فستیوال موزیک جهان است. گروه های متعددی از سراسر انگلستان برای اجرای برنامه در این فستیوال شرکت می نمایند. اگر در این ماه به لیورپول سفر می کنید، این جشنواره را از دست ندهید.

دانشگاه لیورپول

این دانشگاه برای قدم زدن و گذراندن یک بعد از ظهر دوست داشتنی، محیط بی نظیری دارد. بعلاوه می توانید از تورهای همراه با راهنما برای بازدید از پردیس ها و دانشکده های آن بهره ببرید.

کلیسای جامع لیورپول

کلیسای جامع لیورپول، یکی از برترین نمونه های معماری گوتیک در سراسر جهان است. در روزهایی که هوا پاک است، برج این کلیسا، منظره نفس گیری از لیورپول و مرزیساید (Merseyside) را در معرض دیدگان شما به نمایش می گذارد.

تونل های Williamson

در اوایل دهه 1800، یک تاجر تنباکو به نام Joseph Williamson سازه ای متشکل از تونل های هزار تو در اطراف شهر ساخت. علت این کار او هنوز معین نیست. تماشا این تونل ها خالی از لطف نیست.

فستیوال خیابانی بین المللی مرزیساید (Merseyside)

هر سال در اواسط ماه جولای، لیورپول میزبان این فستیوال سه هفته ای هنر و موسیقی است. این رویداد، مجموعه ای از ویژگی های فرهنگی سراسر جهان را گرد هم می آورد.

مرکز خرید St John

این مرکز، بزرگ ترین مرکز خرید لیورپول است. نمایشگاه وسیعی از محصولات غذایی و بیش از 100 مغازه در این مرکز وجود دارد. این مجموعه بزرگ، بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این مرکز، هم می توانید خرید کنید و هم این فرصت را دارید تا با اهالی شهر به گپ و گفت بپردازید.

موزه دریایی Merseyside

این موزه میزبان نمایشگاه های متعددی است که تاریخچه جالب مهاجرت 9 میلیون نفر و کوشش هایشان برای رسیدن به استرالیا و آمریکای شمالی به نمایش می گذارد.

مرکز رسانه FACT

FACT یا بنیاد هنر و فناوری خلاق، به نمایش فیلم ها و هنرهای دیجیتالی می پردازد. در این مجموعه، دو گالری و سه سینما وجود دارد که آخرین آثار نمایشی را ارائه می نمایند. یک کافه نیز در این مجموعه آماده پذیرایی از گردشگران است.

Albert Dock

این مجموعه، یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری لیورپول است؛ مجموعه ای از ستون های آهنی و ساختمان های پنج طبقه. موزه ها و رستوران های متعددی نیز در این مجموعه وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. منبع: nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1891

به "راهنمای سفر به لیورپول، انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به لیورپول، انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید