درآمد جهانی گردشگری از مرز 5، 6 تریلیون دلار گذشت

به گزارش مینی نت، صنعت سفر وگردشگری با درآمدی بالغ بر 5/6 تریلیون دلار درسطح دنیای، اکنون بخشی کاملا توسعه یافته و جدی درمنابع درآمد مستقیم و غیر مستقیم مالی کشورها به شمار می آید. در سال 2012 تعداد گردشگران درسطح دنیای از مرز یک میلیارد نفر گذشت و برای نخستین بار، دنیا شاهد رشد 50 درصدی تعداد سفر و گردشگران در مقایسه با ده سال پیش از آن بود.

درآمد جهانی گردشگری از مرز 5، 6 تریلیون دلار گذشت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا الی گشت با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

طبق آمار موجود گردشگران کشورهای چین، آلمان وآمریکا به عنوان ولخرج ترین گردشگران و مسافران دنیا، از بزرگترین منابع فراوری درآمد درصنعت گردشگری هستند. از این رو صنعت گردشگری در سطح دنیای شاهد نوعی مسابقه و رقابت دنیای برای جذب گردشگر از این کشورهاست.

در میان بخش های مختلف وابسته به صنعت گردشگری و سفر، صنعت دنیای هتلداری با فراوری سالانه بین 400 تا 500 میلیارد دلار آمریکا بیشترین سهم را دارد. بعضی از بزرگترین هتل ها و شرکت های هتل های زنجیره ای و گروه های هتلداری مشهور همانند گروه هتلداری اینترکنتینانتال، ماریوت، هلیتون، آکور، استاروود و گروه هتلداری و اقامتگاهی ویندهم دارای بالاترین درآمد و عالی ترین عملکرد براساس میانگین نرخ روزانه و نیز براساس درآمد حاصله بابت هر اتاق قابل عرضه و نرخ اشغال و تعداد مشتریان هستند.

براساس آمار سازمان دنیای گردشگری، به ازای ورود هر گردشگر 2 تا 6 شغل مستقیم و 9 تا 15 شغل با احتساب مشاغل بخش های فراوریی و خدماتی ایجاد می گردد. براساس پیش بینی این سازمان، ضعیف ترین کشورهای توریست پذیر در سال 2020 به وسیله این صنعت، بیش از 20 میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. این میزان در آمد معادل10 درصد فراوری ناخالص دنیا،11،4 درصد اشتغال و 11 درصد درآمد کل دنیا است.

منبع: www.chn.ir

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 657

به "درآمد جهانی گردشگری از مرز 5، 6 تریلیون دلار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد جهانی گردشگری از مرز 5، 6 تریلیون دلار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید