خوشبینی بیل گیتس به آینده فناوری: هوش مصنوعی به زودی ارزشی 10 برابر مایکروسافت خواهد داشت

به گزارش مینی نت، بیل گیتس؛ بنیانگذار و مدیرعامل پیشین مایکروسافت معتتقد است رشد و پیشرفت هوش مصنوعی می تواند ارزشی 10 برابر مایکروسافت داشته باشد.

خوشبینی بیل گیتس به آینده فناوری: هوش مصنوعی به زودی ارزشی 10 برابر مایکروسافت خواهد داشت

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک تایمز، گیتس نگرانی هایی درباره تعداد اندک رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر دارد و ریشه این نگرانی به پتانسیل های بالای هوش مصنوعی مرتبط است که به درستی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

اخیرا و در جریان دیدار گیتس با دانشجویان رشته های مرتبط با AI یکی از دانشجویان ابراز تردید کرد که پس از رشد و پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژی آیا باز هم مایکروسافت یک شرکت فناوری پیروز خواهد بود یا خیر. پاسخ گیتس بسیار جالب بود. او گفت: اگر شما یک پیشرفت واقعی در هوش مصنوعی داشته باشید ، بنابراین ماشین ها می توانند یاد بگیرند ، که ارزشی 10 برابر مایکروسافت داشته باشند.

اما به نظر می رسد گیتس بسیار محافظه کارانه عمل کرده است. چرا که برخی از کارشناسان حوزه فناوری می گویند هم اکنون فرصت بازار بسیار بیشتر از 10 شرکت مایکروسافت است. اما گیتس تنها شخصی نیست که دوست دارد حوزه هوش مصنوعی پیشرفت کند یا در این حوزه فعال است. بسیاری از چهره های سرشناس دیگر مثل جف بیزوس بنیانگذار آموزن نیز معتقدند که فناوری جدید کلید آینده آمازون است.

حتی وارن بافت ، سرمایه گذار سرشناس حوزه فناوری می گوید که استفاده از هوش مصنوعی یک اثر اجتماعی بسیار سودمند خواهد داشت.ما قبلاً یادگیری ماشینی را به عنوان آغاز انفجار هوش مصنوعی می شناختیم اما اکنون توسعه یادگیری ماشینی در هوش مصنوعی یک نقطه عطف مهم محسوب می شود.

یک زیر مجموعه قدرتمندتر از یادگیری ماشینب ، یادگیری عمیق است ، که در واقع شبیه سازی می کند که چگونه سلولهای عصبی در مغز انسان باعث تقویت اتصالات برای یادگیری می شوند.اگر نمی دانید که چگونه شرکت هایی مانند آمازون ، گوگل ، مایکروسافت و فیس بوک در میان بزرگترین ها در جهان قرار گرفته اند ، بخشی از پاسخ این است که چقدر خوب آنها یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق را در همه جنبه های مشاغل خود ادغام کرده اند.

آمازون یکی از نخستین شرکت هایی بود که در این زمینه تلاش کرد و با پیشرفت و پیروزیت آمازون ، خرده فروشان دیگر مجبور شدند سطح هوش مصنوعی خود را نیز افزایش دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 302

به "خوشبینی بیل گیتس به آینده فناوری: هوش مصنوعی به زودی ارزشی 10 برابر مایکروسافت خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشبینی بیل گیتس به آینده فناوری: هوش مصنوعی به زودی ارزشی 10 برابر مایکروسافت خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید