خبرنگاران تخصیص گرنت برای انتشار 7 کتاب دفاع مقدسی

به گزارش مینی نت، تهران- خبرنگاران- از ابتدای شکل گیری دبیرخانه گرنت در مجموع هفت عنوان کتاب در سه کشور لبنان، ترکیه و سوریه با حمایت هفت هزار و 100 یورو ترجمه و منتشر شده است.

خبرنگاران تخصیص گرنت برای انتشار 7 کتاب دفاع مقدسی

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح گرنت یا طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایران در بازارهای دنیای یکی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با رویکرد توسعه فرهنگ و ادبیات ایران در دنیا از سال 95 در معاونت امور فرهنگی، پیگیری می گردد.

از اهداف اصلی اجرای این طرح، ایجاد بازار برای کتاب ایرانی و یا تقویت آن در کشورهایی است که پیش تر آثار نویسندگان ایرانی جایگاهی پیدا نموده بودند. در این راستا؛ دبیرخانه گرنت در سال گذشته 43 هزار و 300 یورو برای حمایت از ترجمه و نشر پدیدآورندگان ایران در کشورهای مختلف بودجه اختصاص داده است.

دبیر طرح گرنت در راستای حمایت هفت هزار و 100 یورویی کتب در حوزه دفاع مقدس گفت: کتاب های برف سرخ نوشتهسیدحسین مرتضوی کیاسری، یادت باشد به قلم محمدرسول ملاحسنی، پشت سنگر موج نوشته قاسم یاحسینیبه زبان عربی در کشور لبنان ترجمه شده است. این کتاب ها در مجموع، مشمول دوهزار و 400 یورو حمایت شده اند.

علی فریدونی بیان نمود: سه ناشر خارجی دیگر این فهرست از کشور ترکیه هستند که کتاب های هرس نوشته نسیم مرعشی، دختر شینا به قلم بهناز ضرابی زاده و ترکش لغزنده اثر آیت دولت شاه را پسندیده اند. ناشران ترکیه ای برای ترجمه و انتشار این کتاب ها در مجموع مشمول حمایت سه هزار و 700 یورویی طرح گرنت شده اند. آخرین کتاب این فهرست هم به کتاب ناهید نوشتهشهریار زمانی اختصاص یافت که با حمایت هزار یورویی در روسیه منتشر شده است.

وی گفت: دبیرخانه گرنت آمادگی لازم برای حمایت از موضوعات دفاع مقدس، ادبیات شهید و شهادت و ایثاگری را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1187

به "خبرنگاران تخصیص گرنت برای انتشار 7 کتاب دفاع مقدسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخصیص گرنت برای انتشار 7 کتاب دفاع مقدسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید