حملات سایبری آمریکا اثری بر سیستم های ما نداشته است

به گزارش مینی نت، سردار جلالی تأکید کرد: حملات سایبری آمریکا هیچ نوع اثری بر سیستم های ما نداشت؛ البته حمله وجود داشت، اما کنترل شد.

حملات سایبری آمریکا اثری بر سیستم های ما نداشته است

به گزارش خبرنگار ، سردار غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل در چهارمین کنفرانس پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات پدافند غیرعامل تغییر ماهیت زیرساخت ها، تغییر در حوزه تهدیدات، فناوری و محوری شدن زیرساخت ها است.

رئیس پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اهمیت زیرساخت در کشور و نقش جدی آن در استراتژی های دشمن علیه زیرساخت ها در سال های اخیر در آنالیز ها به این جمع بندی رسیدیم که زیرساخت ها برای دشمن تبدیل به اهداف نظامی گردد.

سردار جلالی ادامه داد: اهمیت زیرساخت ها به شکل های مختلف با زندگی مردم، رفاه و تداوم اقدامات ما بر امنیت مردم بسیار بالا رفته است؛ به شکلی که ما به این اقدامات زیرساخت های حیاتی می گوییم. وقتی زیرساخت های حیاتی آماده شد باید تداوم کارکرد آنها برای کشور و مردم قطعی و تضمین شده باشد و ما در حوزه پدافند غیرعامل و در این کنفرانس به این موضوع پرداخته ایم که چگونه می توان این زیرساخت ها را دسته بندی و اولویت بندی کرد و کوشش کرد که رویکرد های علمی و فناورانه، کار ما را در هر شرایطی تضمین کند.

رئیس پدافند غیرعامل اضافه کرد: باید کارکرد ها را به گونه ای تضمین کنیم که در شرایط طبیعی و غیر طبیعی بتوانیم خدمات مبتنی بر زیرساخت ها را به مردم به صورت پایدار و تاب آور ارائه کنیم.

او در پاسخ به این سوال که سال قبل آمار های مختلفی از حملات سایبری عنوان شد، آیا سال جاری هم این حملات وجود داشته و جلوگیری شده است؛ گفت: تعریف حمله در فضای سایبری بسیار متفاوت است، ما حملات را به سه دسته کلی تقسیم می کنیم که عبارتند از حملات کم ارزش که به تعبیری هر نوع کوشش الکترونیک و سایبری برای نفوذ به سیستم را می گویند. بسیاری از حملات از این دسته هستند و توسط سیستم های کنترلی و امنیتی شرکت ملی زیرساخت کنترل می شوند.

او ادامه داد: سطح دوم تهدیدات و حملات در لایه امنیت را می گوییم که کسب و کار مردم و یا در قالب تهدیدات بانکی اعمال می گردد؛ این حملات بیشتر در حوزه کاری پلیس فتا بوده که آمار این دسته از تهدیدات سال قبل افزایش داشته است.

سردار جلالی گفت: سطح سوم از تهدیدات از جنس حملات جنگی است که می تواند زیرساخت های ما را تحت تأثیر قرار دهد؛ در این لایه پدافند سایبری ورود نموده و این موضوع را پیگیری می نماید. سال قبل آمریکایی ها مدعی بودند که از این قسمت توانستند به کشورمان حمله نمایند؛ اما طبق آنالیز های ما، سپر دفاعی ایران این حملات را کشف، کنترل و متوقف کرد؛ همچنین ما در کنترل زیرساخت های به این جمع بندی رسیده ایم که آنها نتوانستند هیچ نوع اثری بر سیستم های ما بگذارند؛ البته حمله وجود داشته، اما کنترل شد.

نقش پدافند غیرعامل در استراتژی های دشمن علیه زیرساخت ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 568

به "حملات سایبری آمریکا اثری بر سیستم های ما نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سایبری آمریکا اثری بر سیستم های ما نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید