تاکید بر لزوم توسعه بهینه صنعت گردشگری به همراه حفاظت از عرصه های ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی

به گزارش مینی نت، ایرنا/ براساس اخبار واصله، تاکید بر لزوم توسعه بهینه صنعت گردشگری به همراه حفاظت از عرصه های ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی صورت پذیرفت.

تاکید بر لزوم توسعه بهینه صنعت گردشگری به همراه حفاظت از عرصه های ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی

ولی جهانی در نشست آنالیز شرایط ساماندهی مدیریت توریستی در جنگل های هیرکانی اضافه نمود: توریستی از ظرفیت قابل توجهی برای یاری به اقدامات حفاظتی عرصه های میراث جهانی جنگل های هیرکانی گیلان برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان اضافه نمود: سه سایت جنگل های هیرکانی در شهرستان های تالش، فومن و رودبار در تیر 1398 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید که از این جنگل ها به عنوان فسیل زنده و ذخیره گاه ژنتیکی نیز یاد شده و از جمله مهمترین جاذبه های توریستی منطقه نیز بشمار می فرایند.

وی توضیح داد: این اداره کل در راستای حفاظت از ارزش های منحصر بفرد جنگل های هیرکانی در نظر دارد تا برای نخستین بار در کشور شیوه نامه ای پایدار بر مبنای شرایط طبیعی، مالی و اجتماعی این منطقه ها به منظور ساماندهی توریستی در سایت های میراث جهانی جنگل های هیرکانی تدوین کند تا علاوه بر حفاظت از ارزش های بی بدیل این میراث طبیعی و جلوگیری از تخریب آن، با ایجاد اشتغال مؤثر در این منطقه ها زمینه رشد مالی جوامع محلی نیز فراهم گردد.

جهانی ضمن تشریح مزایای این طرح اضافه نمود: کنترل ورود و خروج توریست به داخل حرائم سایت ها، دستیابی به آمار دقیق و قابل اتکا توریستان، آموزش تورهای توریستی، توزیع و راهنمایی بهینه توریستان در طول فصول مختلف سال، ایجاد اشتغال و رونق صنعت اقامتگاه های بوم گردی، توزیع عادلانه عایدی، کاهش تخریب عرصه های طبیعی، حفاظت از پوشش گیاهی و جانوری، مدیریت زباله و پسماند، جلوگیری از آتش سوزی های عمدی و غیر عمدی و ایجاد حس همدلی و جذب همکاری مردم و مسئولین محلی در امر حفاظت از این گنجینه ارزشمند از جمله مزایایی است که با انجام این طرح حاصل می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان گیلان افزود: این طرح در حال حاضر در مرحله تدوین قرار داشته و امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب و ایجاد هماهنگی های لازم در سطح دستگاه های ذی ربط استانی بتوانیم با توسعه صنعت توریستی دوستدار طبیعت، در پاسداشت این میراث طبیعی که از پیشینه تکاملی 25 تا 50 میلیون ساله برخوردار است، اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2018

به "تاکید بر لزوم توسعه بهینه صنعت گردشگری به همراه حفاظت از عرصه های ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم توسعه بهینه صنعت گردشگری به همراه حفاظت از عرصه های ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید