برگزاری نشست آنالیز نظام مدیریت منابع آب برای احیای حوضه زاینده رود

به گزارش مینی نت، نخستین نشست از سلسله نشست های نخبگانی پیرامون برطرف چالش های حوضه آبریز زاینده رود با موضوع آنالیز ابعاد اعتلای نظام مدیریت منابع آب در جهت احیای حوضه آبریز زاینده رود و با حضور مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت منابع آب برگزار گردید.

برگزاری نشست آنالیز نظام مدیریت منابع آب برای احیای حوضه زاینده رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری، پیرو ماموریت محوله از سوی ریاست محترم جمهور به مرکز آنالیز های استراتژیک در مورد انجام مطالعات علمی و تشکیل کارگروه های فعال در زمینه احیای زاینده رود، قرار است سلسله نشست های نخبگانی پیرامون برطرف چالش های حوضه آبریز زاینده رود برگزار گردد که نخستین نشست آن با عنوان آنالیز ابعاد اعتلای نظام مدیریت منابع آب در جهت احیای حوضه آبریز زاینده رود صبح امروز یکشنبه 8 هشتم آذر 1400 برگزار گردید.

محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری در ابتدای جلسه ضمن اشاره به اینکه قرار است در این جلسات به موضوع احیای زاینده رود و مسائل آب کشور از جنبه علمی و کارشناسی نگریسته گردد، گفت: از جمله اقدامات مرکز پس از ابلاغ ماموریت به وسیله ریاست محترم جمهور، جمع آوری اطلاعات و مطالعات اجرا شده در دانشگاه ها، مراکز علمی و اجرایی کشور بود. در این راستا طی مکاتباتی که با 9 دانشگاه کشور انجام گرفت، تا به امروز 7 دانشگاه ملی و استانی ضمن ارائه پیشنهادات، آمادگی خود را برای همکاری در این خصوص اعلام داشته اند.

رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه به اشتیاق و علاقه کارشناسان و ذینفعان این حوزه برای ارائه راهکارها اشاره نمود و توضیح داد: تا به امروز کوشش شده ضمن جمع آوری مطالعات اجرا شده، نظرات کارشناسی کارشناسان و ذینفعان را هم گردآوری کنیم که البته نقش مردم و ذینفعان در تحقق راهکارها انکار نشدنی است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای نظام حکمرانی آب با مشارکت ذینفعان در کشور گفت: با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر شفافیت، بنا داریم نسبت به شفافیت کامل در آمار و اطلاعات مربوط به حوضه آبریز برنامه ریزی کنیم.

خیاطیان بعلاوه استفاده از فناوری های تازه در مدیریت آب با هدف بالا بردن بهره وری را ضروری دانست.

در ادامه این جلسه مدیران بعضی از سازمان ها و کارشناسان مدعو به ارائه نظرات و راهکارهای علمی و عملی مدیریت منابع آب حوضه آبریز زاینده رود پرداختند. از دیگر موضوعات مهم بیان شده در جلسه می توان به بازنگری در صدور پروانه بهره برداری آب به وسیله وزارت نیرو، بازنگری در نحوه مدیریت مصرف با یاری مشاوران بدون وابستگی استانی، نظارت بر چاه های غیرمجاز حریمی و غیرحریمی برای جلوگیری از فرونشست، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، جدا سازی آب صنعت از آب شرب اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1883

به "برگزاری نشست آنالیز نظام مدیریت منابع آب برای احیای حوضه زاینده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست آنالیز نظام مدیریت منابع آب برای احیای حوضه زاینده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید