باربارا والترز؛ مجری برجسته آمریکایی درگذشت

به گزارش مینی نت، باربارا والترز مجری آمریکایی و پیشگام برنامه های تبادل نظر محور و خبری درگذشت.

باربارا والترز؛ مجری برجسته آمریکایی درگذشت

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان، باربارا والترز مجری تلویزیونی پیشگامی که به علت مهارت بالا در مصاحبه به یکی از برجسته ترین شخصیت های برنامه سازی تلویزیونی تبدیل شده بود، در سن 93 سالگی درگذشت.

والترز فعالیت در تلویزیون را در سال 1961 به عنوان خبرنگار و نویسنده در برنامه تودی شبکه ان بی سی شروع کرد. او سپس در سال 1976 میلادی با پیوستن به ای بی سی نیوز به نخستین مجری زن برنامه خبری شامگاهی تبدیل شد.

والترز دو مجموعه تلویزیونی با نام های 10 نفر از مجذوب کننده ترین افراد باربارا والترز و برنامه ویژه باربارا والترز را مجری گری کرد و سپس در سال 1984 میلادی در برنامه 20/20 شبکه ان بی سی نیوز مجری شد. او بعلاوه با تمامی رئیس جمهور های ایالات متحده پس از ریچارد نیکسون و همسرانشان تبادل نظر کرد.

او به مدت پنج دهه به عنوان شخصیت سرشناسی شناخته می شد که با رهبران دنیا در برنامه های خبری و با سلبریتی ها در برنامه تبادل نظر محور ویو مصاحبه می نماید.

برنامه های والترز که بعضی از آن ها به تهیه کنندگی خودش ساخته می شدند، اغلب امتیازات بالایی را در حوزه برنامه سازی تلویزیونی کسب می کردند. برنامه ویو که نخستین بار در سال 1997 میلادی روی آنتن رفت مسیر ساخت برنامه های تبادل نظر محور آمریکایی همانند تاک و چو و نسخه های مشابهی در بریتانیا و نروژ را هموار کرد.

والترز برنامه ویو را در سال 2014 ترک کرد،، اما تا دو سال به طور پاره وقت با ای بی سی نیوز همکاری داشت.

این مجری بار ها برای برنامه ویو نامزد جایزه امی برنامه های ساعات معمول روز شد و در سال های 2003 و 2009 این جایزه را دریافت کرد. او بعلاوه چندین بار به عنوان نامزد جایزه امی ساعات پربیننده انتخاب شد و در سال 1983 این جایزه را به خود اختصاص داد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2145

به "باربارا والترز؛ مجری برجسته آمریکایی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باربارا والترز؛ مجری برجسته آمریکایی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید