این کتابخانه تایلندی با معماری ملهم از صنایع دستی بامبو بسیرا تاثیرگذار است (تور لحظه آخری تایلند)

به گزارش مینی نت، در سال 2017، معماران Chiangmai Life به طرز ماهرانه ای از بامبو برای ایجاد یک سالن ورزشی خنک در مدرسه بین المللی Panyaden در تایلند استفاده کردند. این شرکت اکنون به همان مدرسه بازگشته است تا یک کتابخانه نو چشمگیر اضافه کند که عمدتاً از بامبو ساخته شده است.

این کتابخانه تایلندی با معماری ملهم از صنایع دستی بامبو بسیرا تاثیرگذار است (تور لحظه آخری تایلند)

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

کتابخانه مدرسه متوسطه پانیادن دارای یک طراحی متحدالمرکز پیچیده است، اگرچه برخلاف سالن ورزشی، کاملاً از بامبو ساخته نشده و دیوارهای آن از آجرهای خشتی (ساخته شده از ماسه و خاک رس) تشکیل شده است و از بامبو برای سقف استفاده می گردد که بالای آن کاهگل است. یک گنبد اکریلیک در ارتفاع تقریباً 9 متری قرار گرفته است و روی آن لعاب کشیده تا تا به طور طبیعی فضا را روشن کند.

کتابخانه مدرسه متوسطه در مدرسه بین المللی پانیادن برای ایجاد فضایی الهام بخش، آرام و راحت برای دانش آموزان نوجوان برای خواندن و مطالعه طراحی شده است. فضاهای سنتی را با میزها و بعلاوه فضاهایی مانند سالن با محیطی آرام که با بالش تزئین شده است، فراهم می نماید.

کتابخانه یک طرح متحدالمرکز و یک نورگیر بالا دارد. یک طاق نمای بامبو قفسه اصلی کتاب را در خود جای داده است. این قفسه ها به صورت شعاعی با انواع فضاهای مطالعه در بین آن ها طراحی می شوند.

کتابخانه مدرسه متوسطه پانیادن 392 متر مربع است و یک طبقه ای است. یک جفت اتاق مطالعه برای جلسات گروهی، به علاوه یک دفتر کوچک برای کتابدار هم دارد.

فضا با سیستم گرمایش و سرمایش کارآمد، به علاوه تهویه طبیعی، دمای مناسبی دارد.

ساخت و ساز بامبو با رشد سریع، پایدار، ارزان و قوی در آسیای جنوب شرقی بسیار بیشتر از غرب است.

منبع: Chiangmai Life Architects

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2100

به "این کتابخانه تایلندی با معماری ملهم از صنایع دستی بامبو بسیرا تاثیرگذار است (تور لحظه آخری تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کتابخانه تایلندی با معماری ملهم از صنایع دستی بامبو بسیرا تاثیرگذار است (تور لحظه آخری تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید