خیابان های مهم استانبول برای گردشگری

به گزارش مینی نت، شاید یکی از اصلی ترین دلایل سفر به استانبول از سوی ایرانی ها گشت وگذار در کوچه پس کوچه های آن باشد. از همین رو در مقاله پیش رو قصد داریم تا خیابان های مهمی که همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید را به شما معرفی کنیم.

خیابان های مهم استانبول برای گردشگری

بدون تردید بعد از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول اولین امری که به آن احتیاج پیدا می کنید آشنایی با خیابان های مهمی است که برای گردشگری به آن احتیاج دارید. پس با ما همراه باشید که قرار است برترین ها بعد از مطالعه این مقاله در پیش روی شما باشد.

خیابان فرانسوی (Fransa Street)

برای کسانی که شب زنده دار هستند باید بگویم که این خیابان باب میل شما است. به این خاطر که شب در این خیابان زیبا و سرشار از انرژی معنای ندارد. پس اگر قرار است در خیابان مهم استانبول در کنار خوردن غذاهای خوشمزه عکس های یادگاری منحصربه فردی هم به ثبت برسانید. به شما توصیه می کنیم به این خیابان سری بزنید. وجود پله های گسترده در کنار ساختمان های رنگی و وجود گالری هنری خیابان فرانسوی دیگر شب و روز نمی شناسد و در هر ساعتی از شبانه روز شمارا سرگرم خواهد نمود. این خیابان بانام دیگری به نام خیابان الجزیر نیز شناخته می گردد و درست در پشت دبیرستان Galatasaray در خیابان استقلال واقع شده است.

خیابان استقلال (Istiklal Street)

بدون تردید نام خیابان استقلال برای رزرو اتاق هتل بسیار به گوش شما خورده است. پس بعد از خرید پرواز استانبول به تهران اولین نامی که به کار شما می آید در سفر به ترکیه و باید آن را به فکر بسپارید خیابان استقلال استانبول است. این خیابان در بخش اروپایی ترکیه واقع شده است و بیشتر گردشگر ها به علت وجود فروشگاه های بزرگ، اجناس لوکس و گران بها به خوبی با این خیابان آشنایی دارند. از دیگر ویژگی های این خیابان وجود رستوران ها و کافی شاپ های بسیار مشهور است که صرف یک وعده غذای سنتی آن هم کباب ترکی را به خاطره ای خوش با طعم و مزه منحصربه فردش برای شما بدل می نماید.

خیابان عبدی ایپکچی (Abdi İpekçi Street)

برای اینکه در دل استانبول به خیابانی با معماری اروپایی سفر کنید به شما توصیه می کنیم حتماً در طول این مسافرت به خیابان عبدی ایپکچی سری بزنید. این خیابان برنامه های بسیار گوناگونی را برای شما فراهم نموده است و شما می توانید خرید از برندهای محبوبی همانند آرمانی و لوئیس ویتون را در آن تجربه کنید. ازآنجایی که یکی از خیابان های بسیار محبوب در ترکیه به شمار می آید حتی خانه بسیاری از هنرمندان ترکی نیز در این خیابان واقع شده است. همان طور که تعیین است این خیابان قدری گران است پس اگر در پی کارهای لوکس و منحصربه فرد هستید به شما توصیه می کنیم آن را از دست ندهید.

خیابان نیسپتیه (Nispetiye Street)

وجود چند مرکز خرید زیبا و شیک در این خیابان سبب شده است تا گردشگر ها و گردشگران بسیار زیادی با آن آشنایی کافی داشته باشند. اگر می خواهید به آک مرکز مال فروشگاهی در 4 طبقه با 250 فروشگاه سری بزنید. درست آمده اید چون این خیابان با مؤلفه های شاخص خود ویژگی های متمایز بسیاری را نسبت به سایر خیابان های استانبول در پیش روی شما قرار می دهد. پس اگر دوست دارید در برج های تجاری و پاساژها خرید کنید حتماً به خیابان نیسپتیه سر بزنید. خیابان نیسپتیه در منطقه بشیکتاش و در همسایگی Etiler قرارگرفته است.

خیابان نور عثمانیه (Nuruosmaniye Street)

برای کسانی که به معماری سنتی و کلاسیک علاقه مند هستند و تمایل به خرید فرش، جواهرآلات و اجناس عتیقه دارند باید به این خیابان سری بزنند. این خیابان یکی از خیابان های قدیمی استانبول به شمار می آید که همواره جذابیت های خاص خود را برای گردشگران به همراه داشته است. از سوی دیگر برای کسانی که در پی پیاده روی در یک خیابان طول و دراز هستند اینجا همان جا است. درنهایت نیز چشم اندازی از بازار و ساختمان خیلی بزرگ 7 طبقه ای برای شما هویدا می گردد که بدون شک خستگی پیاده روی را از تن شما بیرون می نماید. در این پاساژ شما می توانید لوازم خانگی، صنایع دستی سنتی، طلا جواهرات، پارچه و لباس را با هر سبک و سلیقه و هر رنج قیمتی که در پی آن هستید تهیه کنید.

خیابان نیشان تاشی (nisantasi)

برای کسانی که می خواهند بدانند ثروتمندان و هنرمندان ترکیه کجا زندگی می نمایند. باید بگویم خیابان نیشان تاشی یکی از منطقه های مهم برای هنرمندان محبوب و برجسته در استانبول محسوب می گردد. از سوی دیگر شما می توانید تعداد زیادی ساختمان مجلل، فروشگاه، رستوران و کافه های معروف استانبول را خیابان نیشان تاشی مشاهده کنید. برندهای معروف اروپایی و ترکیه ای همه در این خیابان جمع شده اند تا منحصربه فردترین خرید خود را از ترکیه و از این خیابان دنبال کنید. شما تجربه یک سفر لاکچری را در این خیابان می توانید داشته باشید.

کلام آخر درباره معرفی خیابان های معروف ترکیه

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید بسیاری از افراد به قصد گردشگری و بسیاری دیگر به قصد خرید راهی ترکیه می شوند. از همین رو پیش از خرید بلیط هواپیمای استانبول به تهران خارج از لطف نیست که با خیابان های محبوب و مشهور این کشور نیز آشنایی لازم را پیدا کنید. شما می توانید به خیابان های معرفی شده برای خرید و یا برای گردشگری مراجعه کنید. شما می توانید حتی بسیاری از هنرمندان ترکیه ای را از نزدیک در این خیابان ها ببینید. چون بسیاری از آن ها در حومه این خیابان های محبوب زندگی می نمایند. امیدوارم مطالب ارائه شده توانسته باشد برای رسیدن به یک خاطره خوش از یک گردشگری در ترکیه، موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد و ازاین پس برترین ها در پیش رویتان در طول سفر به استانبول قرار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2224

به "خیابان های مهم استانبول برای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های مهم استانبول برای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید