این دایناسور غول پیکر از امروز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد

به گزارش مینی نت، ماکتی از اسکلت بزرگ ترین دایناسور دنیا پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

این دایناسور غول پیکر از امروز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سان، مدل تیتانوسور 57 تنی قرار است از امروز در موزه تاریخ طبیعی لندن، جمعیت را شگفت زده کند.

تخم فسیل شده این جانور نیز به نمایش گذاشته خواهد شد که به وسیله کارکنان موزه کشف شده است. آنها چندی پیش متوجه شدند که این تخم در سال 1883 به اشتباه به عنوان یک ماده معدنی طبقه بندی شده است.

سینید مارون، سرپرست این نمایشگاه گفت: این باورنکردنی است. این غول ها از تخم هایی با قطر تنها 14 سانتی متر متولد شده اند.

او اضافه کرد: ما آغاز به آنالیز نمونه های بالقوه از موزه های دیگر، یا امکان ایجاد یک ماکت با استفاده از اسکن های سه بعدی نموده بودیم، قبل از اینکه کشف کنیم که در تمام مدت یک تخم تایتانوسور داشته ایم.

مارون ادامه داد: به علت پر شدن تخم مرغ به وسیله عقیق، شکل کروی آن حفظ شده است، بنابراین یک نمونه فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن با بازدیدکنندگان محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • داخل مقبره نفرین شده این فرعون چیست؟ | اسرار فرمانروایی که در 9 سالگی بر تخت نشست

او در انتها گفت: داستان هایی مانند این نمونه های بزرگ از اهمیت مجموعه های موزه و پتانسیل ناگفته آنها برای اطلاع رسانی و الهام بخشیدن به نسل های آینده به حساب می آیند. شگفت آور است که ما همچنان از نمونه هایی که صدها سال پیش به موزه اهدا شده و میلیون ها سال پیش از آن به وجود آمده اند، چیزهای جدیدی یاد می گیریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2184

به "این دایناسور غول پیکر از امروز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دایناسور غول پیکر از امروز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید