افزایش چشمگیر هزینه های نظامی دنیا علی رغم پاندمی کرونا

به گزارش مینی نت، آمارهای یک اندیشکده بریتانیایی نشان می دهد هزینه های نظامی دنیا در سال 2020 میلادی علی رغم شیوع ویروس کرونا با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

افزایش چشمگیر هزینه های نظامی دنیا علی رغم پاندمی کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه بین المللی مطالعات راهبردی روز پنجشنبه اظهار داشت: هزینه های نظامی جهان در سال 2020 علی رغم پاندمی کرونا و افول مالی در بسیاری از کشورها، با افزایش چشمگیری روبرو شده و یک رکورد جدید را ثبت نموده است که توسعه فعالیت های دریایی چین یکی از مهمترین عوامل آن به شمار می رود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش موسسه بین المللی مطالعات راهبردی اضافه کرد: هزینه های نظامی جهان در سال 2020 به بیش از 1.8 تریلیون دلار رسیده که این رقم نسبت به سال قبل از آن بیش از 3.9 درصد رشد داشته است.

افزایش چشمگیر هزینه های نظامی جهان در سال 2020 در شرایطی بوده است که بحران شیوع ویروس کرونا فشار زیادی را بر فراوری ناخالص داخلی جهان وارد نموده است.

ایالات متحده همچنان بیشترین هزینه های نظامی جهان را در سال گذشته در اختیار داشته و 40 درصد هزینه های نظامی جهان معادل 738 میلیارد دلار مربوط به آمریکا بوده است.

میزان هزینه های نظامی چین نیز در این مدت به 193.3 میلیارد دلار رسیده تا این کشور نیز 10.6 درصد کل هزینه های نظامی جهان را به خود اختصاص دهد.

رشد هزینه های نظامی چین تاثیر مستقیمی بر افزایش سرسام آور هزینه های نظامی آسیا داشته است، به طوری که هزینه های نظامی چین 25 درصد کل هزینه های نظامی قاره آسیا را تشکیل داده است.

توسعه ارتش چین و رشد قابل توجه ناوگان دریایی این کشور تاثیر محسوسی بر رشد هزینه های نظامی پکن در سال 2020 داشته است.

موسسه بین المللی مطالعات راهبردی در ادامه اضافه کرد: هزینه های نظامی اروپا نیز در سال گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شده است. هزینه های نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو نیز برای هفتمین سال متوالی از 2014 تا به امروز با رشد محسوسی روبرو شده است.

با این حال هنوز بسیاری از اعضای ناتو با هدف معین شده تا سال 2024 مبنی بر اختصاص 2 درصد فراوری ناخالص داخلی به هزینه های نظامی، فاصله زیادی دارند. در سال 2020 تنها 9 کشور عضو ناتو به این هدف دست یافته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1471

به "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی دنیا علی رغم پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی دنیا علی رغم پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید