از احداث کارخانه کاشی و سرامیک چینی ها در کرمانشاه چه خبر؟

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک چینی ها از سر گرفته گردد.

از احداث کارخانه کاشی و سرامیک چینی ها در کرمانشاه چه خبر؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

فرید خلیلی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط کارخانه کاشی و سرامیک که سرمایه گذاران چینی در کرمانشاه استارت آن را زده اند، گفت: این پروژه به دلیل مسائل ناشی از بیماری کرونا و محدودیت هایی که برای تردد سرمایه گذاران چینی ایجاد شد، اکنون متوقف است.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد مهلت مجوز سرمایه گذاری پروژه در سال گذشته به اتمام برسد، اما با پیگیری هایی که انجام دادیم و هماهنگی با سرمایه گذاران و همچنین سازمان سرمایه گذاری، مجوز آن تا انتها اسفند سال قبل تمدید و قرار شد از نیمه اسفند کار از سر گرفته گردد، اما دوباره به پیک کرونا برخوردیم و در نهایت مهلت مجوز دوباره به اتمام رسید.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه دوباره رایزنی هایی با نماینده حقوقی چینی ها انجام شد، تاکید نمود: در این رایزنی هم تمدید مجوز سرمایه گذاری در دستور کار نهاده شد و با سرمایه گذاران اتمام حجت کردیم که اگر تا دو ماه آینده کار خود را از سر نگیرند تعهدات و خدماتی که برای آنها در نظر گرفتیم منتفی خواهد شد و شش ماه بعد از تاریخ جلسه نیز زمین را از آنها پس گرفته و به سرمایه گذار دیگری داده می گردد.

خلیلی تاکید نمود: آنچه که معین است، سرمایه گذار برای اجرای پروژه و ادامه آن تمایل دارد و امیدواریم فرایند کار هرچه زودتر از سر گرفته گردد.

وی با بیان اینکه محدودیت اصلی که اکنون وجود دارد لزوم حضور پیمانکاران ناظر چینی برای نصب ماشین آلات و تجهیزات است و محدودیت های بیماری کرونا حضور این پیمانکاران را با چالش روبرو نموده، اظهار داشت: قرار است فعلا کارهای سازه ای مانند دیوارکشی، ساختمان اداری، انبار و ... اجرایی گردد و پس از بهبود شرایط کارهای ماشین آلات نیز انجام بگیرد.

معاون مالی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه میزان پیشرفت کنونی این طرح را نزدیک به 20 درصد بیان کرد.

خلیلی از اعتبار 110 میلیون دلاری این سرمایه گذاری یاد کرد و اضافه نمود: کارخانه کاشی و سرامیک چینی ها در صورت بهره برداری برای 1500 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

این پروژه اواخر سال 1398 در زمین 22 هکتاری در شهرک صنعتی زاگرس استارت خورد و فرایند کار نیز برای مدتی خوب پیش رفت تا اینکه شیوع بیماری کرونا کار را به رکود کشاند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1614

به "از احداث کارخانه کاشی و سرامیک چینی ها در کرمانشاه چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از احداث کارخانه کاشی و سرامیک چینی ها در کرمانشاه چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید