آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها

به گزارش مینی نت، نکاتی در مورد اتاق بچه ها

طراحان دکوراسیون می گویند که آرامش انسان ها از اتاق خوابشان آغاز خواهد شد. زیرا اتاق خواب هر فرد یعنی فضای خصوصی زندگی آن می باشد ، که اگر متناسب با نیازهای روحی و جسمی او بازسازی شود ، باعث می شود تا با آرامش بیشتری در آن اتاق حضور داشته باشد.

آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها

آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها

در آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها قبل از طراحی دکوراسیون باید به نکاتی توجه نمود:

1- بهتر می باشد که محل قرارگیری اتاق کودک در سمت جنوبی ساختمان باشد ، تا نور خورشید به اندازه کافی به اتاق او بتابد.

2- جهت چیدمان و بازسازی اتاق خواب بچه ها ، از خود آن ها هم مشورت بگیرید. بچه ها هم احتیاج به کمی تنوع در نقاشی ، دکوراسیون و همچنین چیدمان وسایل اتاق خود دارند.

3- میز کار ، میز بازی ، وسایل بازی و تخت خواب کودک باید از مواد و وسایل طبیعی استفاده شود ، بهترین جنس برای وسایل بچه ها ، وسایل چوبی می باشد.

4- رنگ و فرم وسایلی که بچه ها از آن ها استفاده می کنند در مشخص و همچنین شکل گیری شخصیت آن ها نقش مهمی را خواهد داشت. با توجه به متفاوت بودن سلیقه دختران و پسران ، رنگ و فرم مورد استفاده برای بچه ها دختر و پسر نیز تفاوت هایی دارد.

دختران بیشتر به رنگ های صورتی و لیمویی و پسران به رنگ های آبی روشن و خاکستری علاقه نشان می دهند. در کنار این رنگ ها ، معمولا بچه ها از دیدن رنگ های متضاد نیز شاد خواهند شد و می توانید از رنگ های شاد در رنگ آمیزی اتاق کودک استفاده نمایید.

5- قفسه ای بدون در و با اندازه ای که قابل تنظیم باشد را در اختیار کودکتان قرار دهید تا وسایلی مانند اسباب بازی ، ماکت ، کتاب ، دفتر ، وسایل ورزشی ، لوازم صوتی و تصویری را در آنجا نگهداری کند. چنین قفسه ای می تواند یک مکان در دسترس و همچنین مناسب در دکوراسیون اتاق کودک به حساب آید.

6- در بازسازی ساختمان و اتاق خواب کودک ، نور اتاق باید ملایم و غیر مستقیم باشد. جهت انجام این کار ، می توانید از انواع نورهای بازتابی و یا پخش شونده استفاده نمایید تا چشم کودکتان اذیت نشود. در مکانی که اختصاص به فعالیت های کودک دارد ، نوری جداگانه قرار دهید و از نورهای تزیینی هم در دکور اتاق بچه ها بهره ببرید. می توانید انواع چراغ های تزیینی ریز را نیز در جایی از اتاق قرار داده تا فضای خاصی را جهت سرگرمی و تفریح بچه ها ایجاد نمایید.

7- جهت پوشش پنجره ای اتاق بچه ها ، توصیه می شود که از کرکره ها و یا شاترها استفاده نمایید. زیرا که هم تنظیم نور و جریان هوا از طریق آن ها به آسانی انجام می شود.

8- به جای این که روبالشی های قدیمی خود را دور بیندازید ، با استفاده از مواد سفید کننده مانند وایتکس از آن ها یک روبالشی جدید و متفاوت بسازید. برای این منظور باید در یک فضا با تهویه ای مناسب ، روبالشی را بر روی یک سطح تمیز ، صاف و همچنین محافظ در مقابل مواد سفید کننده پهن نمایید. حال یک عدد قلم مو را در داخل یک پیمانه ماده سفید کننده فرو برده و آن را بالای روبالشی بگیرید تا سفید کننده مانند قطره های باران بر روی پارچه بریزد. بگذارید تا روبالشی کاملا خشک شده و بعد بالش را با آن بپوشانید.

9- شما می توانید آینه های قدیمی خود را با تزیین نمودن به یکی از وسایل دوست داشتنی در آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها تبدیل نمایید. برای این کار بایستی ابتدا الگوی مورد نظر مانند گوش خرگوش را بر روی پارچه پشمی سفید و یا نمدی ، علامت گذاری و قیچی کنید. جهت طبیعی تر شدن گوش ها می توانید این الگو را در سایزهای کوچک تر بر روی پارچه پشمی صورتی نیز برش دهید. سپس گوش های صورتی را با استفاده از چسب مایع روی گوش های سفید بچسبانید. بگذارید تا چسب خشک شود و پس از آن بر روی گوش ها را با یک لایه اسپری چسب پوشش دهید.

بعد از خشک شدن گوش ها، آن ها را با استفاده از چسب کاغذی مخصوص دیوار به پشت آینه بچسبانید. برای جالب تر شدن آن می توانید به فرزند خود بگویید که این گوش ها یک شبه بیرون آمده اند. بچه ها با نگاه کردن در این آینه و تماشای گوش ها در بالای تصویر سرخود حتما به شوق خواهند آمد.

نکته: اگر کودکتان به خرگوش علاقه ندارد ، می توانید از الگو و طرح های دیگری مانند یال شیر ، گوش فیل و یا حتی یک کلاه خنده دار برای آینه استفاده نمایید.

10- جهت بازسازی کمد و درآور قدیمی کودک کافی است که دستگیره های آن ها را جدا کرده و سطح کمد را با استفاده از کاغذ دیواری دلخواهتان بپوشانید. برای این کار می بایست ابتدا کاغذ دیواری را از پشت بر روی هر قسمت از کمد قرار دهید و دور آن را علامت گذاری نمایید. پس از آن الگوی دلخواه خود را با استفاده از قیچی برش داده و لبه کاغذ دیواری را بر روی لبه کمد قرار دهید.

سپس به آرامی چسب پشت کاغذ دیواری را جدا کرده و آن را بر روی کمد بچسبانید. برای این کار بهتر است که از کاغذ دیواری های موقت با چسب آماده استفاده نمایید. در آخر هم به دستگیره ها اسپری رنگ پاشیده و پس از خشک شدن ، آن ها را در جای اولیه خود نصب نمایید.

11- برای این که کودکتان را به مسواک زدن ترغیب کنید و درعین حال یک دکوراسیون به خصوصی را برای آن ها تهیه نمایید ، بهتر است که یکی از عروسک های پلاستیکی شان را انتخاب کرده و در داخل آن را با استفاده از چاقو به اندازه قطر دسته مسواک سوراخ کنید. برای راحت تر سوراخ نمودن عروسک می توانید چاقو را از قبل بر روی حرارت داغ قرار دهید. برای مطالعه مقاله های مشابه نظیر بازسازی ساختمان قدیمی با ما همراه باشید.

منبع: رویا مال
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 908

به "آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بازسازی اتاق خواب بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید