162هزار نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن نموده اند

به گزارش مینی نت، جلیل جباری در تبادل نظر با اشاره به استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان گفت: از 28 اسفندماه تاکنون نزدیک 162 هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید نموده اند که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری دارد.

162هزار نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن نموده اند

وی با بیان اینکه در این مدت زمان سه هزار و 537 نفر در هتل و هتل آپارتمان های استان پذیرش شده اند اضافه نمود: تعداد مسافران اقامت یافته در مهمانپذیرهای استان تاکنون دو هزار و 112 نفر بوده است.

جباری تعداد مسافران نوروزی اقامت یافته در مهمانسراهای ادارت و خوابگاه های استان را سه هزار و 538 نفر اعلام و اعلام نمود: دو هزار و 6 نفر از مسافران نوروزی نیز در اقامتگاه های موقت اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه در مجموع 29 هزار و 61 مسافر از 28 اسفندماه تاکنون در مراکز اقامتی استان اقامت یافته اند ادامه داد: در این مدت 253 مورد نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی استان انجام شده است.

جباری با اشاره به اینکه بیش از 15 موزه دولتی و غیردولتی در استان دایر است گفت: در این مدت 21 هزار و 782 نفر از موزه های تاریخی استان دیدن نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به دایر بودن 16 پایگاه نوروزی توسط آموزش و پرورش گفت: از 28 اسفندماه تاکنون 17 هزار و 637 نفر در مدارس و این پایگاه های نوروزی اقامت داشته اند.

جباری با بیان اینکه سال جاری آمار اقامت در هتل های استان در چهار روز گذشته افزایش بیش از 16 درصدی داشته است، گفت: این آمار نشان دهنده انتخاب هتل ها توسط مسافران و گردشگران به عنوان مراکز اقامتی مطلوب است.

آذربایجان غربی با بیش از یک هزار و 600 اثر تاریخی و طبیعی یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 170

به "162هزار نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "162هزار نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید