یک موزه نُت های دست نویس بتهوون را پس می دهد

به گزارش مینی نت، یک موزه واقع در جمهوری چک بخشی از نُت های دست نوشته لودویگ فان بتهوون موسیقدان نامدار تاریخ که در دوران جنگ جهانی دوم غارت شده بود را به وارثان مالک اصلی او بازمی گردانند.

یک موزه نُت های دست نویس بتهوون را پس می دهد

این دست نوشته که نُت های اپوس 130 کوارتت های زهی را شامل می شود به مدت 80 سال در موزه موراویان واقع در برنو، شهری در جمهوری چک نگهداری شده است.

این دست نوشته در ابتدا و پیش از اینکه خانواده Petschek در دوران جنگ جهانی دوم از چکسلواکی بگریزند به این خانواده ثروتمند تعلق داشت.

هنوز مشخص نیست که این دست نوشته چطور از همان ابتدا به دست این خانواده رسیده است. بتهوون نوشتن این کوارتت را در سال 1826 و در سن 56 سالگی یعنی یک سال پیش از انتها عمرش تکمیل کرد.

وقتی نازی ها در سال 1939 چکسلواکی را اشغال کردند، اعضای خانواده Petschek قصد داشتند این دست نوشته را به خارج از کشور پُست کند، اما گشتاپو (پلیس مخفی آلمان در دوران حکومت نازی ها) وارد عمل شدند. آلمانی ها در آن زمان از مسوولان موزه موراویان پرسیدند که آیا این نُت ها را بتهوون شخصا نوشته است و مسوولان برای نگه داشتن این دست نوشته ها در مجموعه موزه در پاسخ به آن ها اصالت دست نوشته را رد کردند. در نتیجه به موزه اجازه داده شد تا این دست نوشته را نگهداری کند.

این نُت ها برای آخرین بار در هفته جاری در این موزه برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهند شد و سپس به خانواده Petschek بازگردانده می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2131

به "یک موزه نُت های دست نویس بتهوون را پس می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک موزه نُت های دست نویس بتهوون را پس می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید