یکی از مجذوب کننده ترین شایعه ها درباره دوربین آیفون 14 شاید در حد شایعه باقی بماند

به گزارش مینی نت، این طور که به نظر می رسد، مجذوب کننده ترین خبری که در رابطه با دوربین سری آیفون 14 طی ماه های اخیر منتشر می شد، شایعه ای بیش نبوده است؛ چرا که طبق گفته یکی از افشاگران، اپل قرار نیست آیفون 14 پرو و پرو مکس را به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز کند و از همان سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد نمود.

یکی از مجذوب کننده ترین شایعه ها درباره دوربین آیفون 14 شاید در حد شایعه باقی بماند

در رابطه با سری آیفون 14 تا به امروز خبرهای زیادی منتشر شده اما هنوز خیلی چیزهای دیگر هم به جای مانده که بخواهیم پیرامون نماینده های نسل بعدی اپل بشنویم. پرسش های زیادی به جای مانده که باید به پاسخ آن ها دست پیدا کنیم چرا که تا سپتامبر سال جاری زمان زیادی به جای مانده و طبیعتا هم نباید انتظار داشته باشیم همین حالا از تمام اطلاعات مربوط به آن ها دسترسی پیدا کنیم. اما یک سری از افشاگران، منابع خبری و… همواره چندین ماه قبل از رونمایی یک محصول، اطلاعات خوبی را در رابطه با آن منتشر می نمایند که سری آیفون 14 هم از این قاعده مستثنی نیستند.

بیشتر خبرهایی که در رابطه با سری تازه از آیفون های اپل منتشر می گردد، پیرامون مدل پرو و پرو مکس است چرا که این دو گوشی در واقع نمایانگر توانایی اپل در ساخت یک گوشی هوشمند هستند. مثلا یکی از مجذوب کننده ترین خبرهایی که در رابطه با این سری شنیده ایم این بوده که اپل می خواهد آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را به دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی مجهز کند. اتفاقی که چندین سال است رخ نداده و کاربران اپل هم به شدت برای تحقق آن لحظه شماری می نمایند.

این خبر را مینگ چی کو، تحلیلگر نام آشنای اپل منتشر کرد و در آن موقع خیلی ها باور داشتند این اتفاق قطعا رخ خواهد داد چون معمولا کم پیش می آید کو اشتباه کند. استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی لزوما به معنای افزایش کیفیت نیست اما قطعا می تواند پتانسیل گوشی های اپل در زمینه های مختلف نظیر فیلم برداری در وضوح 8K را بهبود ببخشد. امکانی که اکنون حتی در گوشی های موتورولا، شیائومی و… هم وجود دارد اما اپل تمایلی به استفاده از آن ندارد.

امروز یکی از افشاگران که در دنیای فناوری آشنا هم نیست، مدعی شد آیفون 14 پرو از همان دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX703 ساخت سونی بهره خواهد برد. یعنی دقیقا همان سنسوری که در سری آیفون 13 پرو و پرو مکس استفاده شده است. البته سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون های 13 پرو و پرو مکس بزرگ تر از نسل قبل است و کیفیت نسبتا بیشتری هم دارد. به خصوص در عکاسی در نور شب. مقدار پیکسل ها هم افزایش داشته تا بدین ترتیب مقدار جزئیات و دقت نمایش رنگ هم به حداکثر برسد. علاوه بر این ها، دوربین فوق عریض آن ها هم از قابلیت فوکوس پیکسلی برخوردار است تا حتی در این حالت هم چیزی از فوکوس خارج نگردد.

از جمله قابلیت های دیگر این سری می توان به نمونه های نرم افزاری نظیر Smart HDR اشاره نمود که مقدار دریافت نور برای هر پیکسل را برای هر سوژه ای درون تصویر تنظیم می نماید. فوتوگرافیک استایل و حالت سینماتیک را هم نباید فراموش کرد که اجازه جابه جایی بسیار نرم و روان بین هر سنسور را حین فیلم برداری به کاربر می دهد. تمام این قابلیت ها شاید کاربران را شگفت زده کند اما باید بدانید اگرچه سری آیفون 13 به طور کلی یکی از برترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین هستند اما باز هم تفاوتشان به نسبت نسل قبل چشمگیر و فاحش نبوده است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، اپل باید از سنسورهای بزرگ تری استفاده کند که امیدواریم همینطور هم باشد.

از یک سنسور نمی توان انتظار زیادی داشت. هرچه باشد بالاخره پتانسیل آن یک حدی دارد. برای مثال سامسونگ سه نسل از دوربین 108 مگاپیکسلی در پرچم دارهای خود استفاده نموده اما شاهد بهبود چشمگیر شرایط عکاسی در طول این مدت نبوده ایم. جالب است بدانید حتی گلکسی S21 اولترا که بعد از گلکسی S20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا، سومین محصول مجهز به این سنسور به حساب می آمد، در تست های DxOMark پایین تر از S20 اولترا نهاده شد. گوگل هم مجبور شد برای رقابت با برترین ها، مقدار سنسور اصلی پیکسل های خود را افزایش دهد. بنابراین منطقی به نظر می رسد شرکت آمریکایی هم چنین کاری را انجام دهد.

با این حال تا زمانی که گوشی های سری آیفون 14 رسما راهی بازار نشوند، حرف و حدیث ها پیرامون آن ها زیاد است. اما بهتر است خبر امروز را به عنوان یک شایعه در نظر بگیریم تا ببینیم در آینده چه خبرهای بیشتری منتشر می گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2019

به "یکی از مجذوب کننده ترین شایعه ها درباره دوربین آیفون 14 شاید در حد شایعه باقی بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از مجذوب کننده ترین شایعه ها درباره دوربین آیفون 14 شاید در حد شایعه باقی بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید