چین: مبتلای داخلی صفر، نگران شیوع موج دوم هستیم

به گزارش مینی نت، بعضی بر این باورند که دولت روش خود برای شمارش مبتلایان را تغییر داده است. دولت نیز تا کنون نقدها اندک عمومی در خصوص رسیدگی به شرایط عمومی را تحمل نموده است.

چین: مبتلای داخلی صفر، نگران شیوع موج دوم هستیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین در 29 اسفند 1398 خبر خوبی به دنیا داد. این کشور اعلام نمود برای اولین بار پس از شیوع کرونا ، هیچ فردی در این کشور به کرونا مبتلا نشده است. اما این کشور شناسایی مسافران خارجی مبتلا به ویروس را تهدیدی برای فرایند پیروز خود در مقابله با ویروس خواند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اولین باری است که از 31 دسامبر سال گذشته تا کنون هیچ فردی در چین و ووهان به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

11 میلیون نفر از مردم ووهان در تاریخ 23 ژانویه وارد دوران قرنطینه سفت و سخت شدند. در روزهای بعد نیز حدود 40 میلیون نفر دیگر از مردم استان هوبی چین (به مرکزیت ووهان) قرنطینه را تجربه کردند.

در دیگر نقاط چین نیز اقدامات محدود نماینده دیگری مانند ممنوعیت اجتماعات عملیاتی شد.

به گزارش کمیسیون سلامت ملی چین، در روز گذشته 8 نفر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس جان خود را از دست دادند که تعداد قربانیان آن در چین را به 3245 نفر رساند.

زندگی دوباره به بسیاری از نقاط چین باز می شود، کارخانه ها به تدریج باز شده و مردم به سر کار خود می فرایند/ عکس: AFP

در چین حدود 81 هزار نفر مبتلا وجود داشت اما در حال حاضر تنها 7263 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونای کووید-19 بیمار هستند.

شمار مبتلایان دنیای این بیماری بیش از 200 هزار نفر و جان باختگان آن 8700 نفر می رسد.

در تاریخ 10 مارس، شی جین پینگ رئیس جمهور چین از ووهان بازدید کرد و شیوع بیماری را محدود شده خواند.

در همان روز مقامات ووهان برای اولین بار پس از ژانویه گذشته به مردم ساکن دیگر بخش های استان هوبی اجازه ورود به ووهان را دادند.

در روز چهارشنبه، مقامات استان هوبی اعلام نمودند که آنها بخشی از مرزهای خود را برای افراد سالم در مناطق کم خطر تر باز می نمایند تا شهفرایندان نقاط دیگر یا شاغلان شهرهای دیگر استان را ترک نمایند. در این میان ووهان استثنا بود.

زندگی در بقیه نقاط چین از روز چهارشنبه به حالت عادی بازگشته است. مردم در دفاتر یا کارخانه ها در حال کار هستند و مدارس در بعضی از مناطق باز شده یا برای بازگشایی آماده می شوند.

موج دوم

اما نگرانی هایی در خصوص موج دوم آلودگی بیماری به دلیل ورود بیماران از خارج به چین وجود دارد. هر روزه حدود 20 هزار نفر به چین پرواز می نمایند.

پکن و دیگر نقاط چین اعلام نموده اند که قرنطینه 14 روزه برای مسافران بین المللی الزامی است. آنها باید این مدت را در هتل های معین شده از سوی مقامات سپری نمایند.

کمیسیون بهداشت ملی اعلام نمود: در روز گذشته 34 مورد مبتلا به کرونا در بین مسافران ورودی شناسایی شده اند. این بیشترین میزان شناسایی در روزهای گذشته است. در 2 هفته گذشته مجموع مبتلایان مسافران خارجی در چین به 189 نفر رسیده اند.

شی رئیس جمهور و رهبر حزب کمونیست چین در روز چهارشنبه اعلام نمود: هرگز نباید پیروزی سخت به دست آمده ما فرایند معکوس به خود بگیرد.

همچنین در خصوص آمار و ارقام اعلامی در خصوص بیماری نیز سوالات زیادی مطرح است. بعضی بر این باورند که دولت روش خود برای شمارش مبتلایان را تغییر داده است. دولت نیز تا کنون نقدها اندک عمومی در خصوص رسیدگی به شرایط عمومی را تحمل نموده است.

مقامات محلی در ابتدا کوشش کردند شیوع ویروس را بروز ندهند. پلیس در ابتدا پزشکان افشاگر بیماری را سرکوب کرد. این پزشکان در اوایل ماه دسامبر از بروز بیماری جدید و خطرناکی اطلاع دادند.

به گفته محققان چینی ویروس برای اولین بار در 1 دسامبر سال قبل در ووهان شناسایی شد، اما چین در 9 ژانویه از ظهور نوع جدید و جهش یافته این ویروس اطلاع داد.

بین 5 تا 17 ژانویه چین هیچ مورد جدیدی از مبتلایان ویروس را گزارش نداد. این در حالی بود گه ژاپن و تایلند در آن دوران از اولین موارد ابتلا به ویروس در کشوشان اطلاع دادند.

--

بیشتر بخوانید:

ووهان چین پس از دو ماه قرنطینه: تعداد مبتلایان تک رقمی شد

خاطرات چند شهفرایند ووهان چین از دوران قرنطینه

چین رسما بزرگترین بیمارستان موقت پذیرش مبتلایان به کرونا در ووهان را بست

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 850

به "چین: مبتلای داخلی صفر، نگران شیوع موج دوم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مبتلای داخلی صفر، نگران شیوع موج دوم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید