پیتر تبیچی؛ معلم کنیایی که جایزه یک میلیون دلاری اش را به فقرا داد

به گزارش مینی نت، خبرنگاران - ترجمه از رسول گل افلاک: پیتر تبیچی (Peter Tabichi) معلمی اهل کنیا که در یک روستای کوچک و فقیر معلم علوم بود به خاطر بردن معتبرترین جایزه معلمان دنیا یک شبه معروف و مشهور شد. او با 10000 نفر از 179 کشور دنیا رقابت کرد و در نهایت توانست با جایزه یک میلیون دلاری به خانه برگردد.

پیتر تبیچی؛ معلم کنیایی که جایزه یک میلیون دلاری اش را به فقرا داد

ما داستان پیتر رو داستانی به واقع الهام بخش میدونیم و بیصبرانه می خواهیم آن را با خوانندگان خود در میان بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پیتر تبیچی در یک روستای کوچک در کنیا جایی که 95 درصد مردم آنجا در فقر زندگی می نمایند، علوم درس می دهد. کلاس های درس در آنجا به شدت شلوغ هستند و گاهی وقت ها تا 80 دانش آموز در یک کلاس درس می خوانند. برخی از شاگردان پیتر باید هر روز حدود 4 مایل راه را برای رسیدن به مدرسه و حضور سر کلاس در طی نمایند.

پیتر 80 درصد از حقوقش رو برای حمایت از دانش آموزانش، کسانی که قادر به تامین مخارج کتاب های درسی و یونیفرم مدرسه نیستند و برای جلوگیری از ترک تحصیل آن ها هزینه می نماید. او همچنین قبل از برنده شدن جایزه به شاگردانش این قول را داده بود که اگر جایزه را برنده گردد، بیشتر آن را برای حمایت از فقرا هزینه خواهد نمود.

پیتر بعد از برنده شدن جایزه در سخرانی خود گفت که مدرسه او در یک منطقه بسیار دور افتاده است و بیشتر دانش آموزان از خانواده های بسیار فقیری می آیند که حتی از توانایی تامین یک وعده صبحانه نیز عاجز هستند. او همچنین تاکید نمود که مشتاقانه جایزه اش رو برای بالا بردن آموزش مخصوصا علوم هزینه خواهد نمود. دانش آموزان پیتر در چندین رقابت علمی ملی و بین المللی از جمله جایزه ویژه علم شیمی بریتانیا به موفقیت دست یافته اند. در واقعا بسیاری از دانش اموزان او حالا برای دانشگاه های معتبر پذیرش گرفته اند.

در یک روز معمول در مدرسه، معلم و دانش آموزان در مدرسه او با کمبود بسیاری از منابع آموزشی از جمله کتاب مواجهه هستند، اما برای آن ها که می خواهند به موفقیت برسند همواره راهی هست. مدرسه به اینترنت دسترسی ندارد بنابراین پیتر باید مسافتی را تا کافی نت طی و منابع مورد نیازش را دانلود کند.

پیتر فقط یک معلم علوم نیست بلکه او می خواهد تا ذهنیت مردم را درباره ازدواج دختران در سنین پایین با تشویق خانوداه ها به فرستادن دختران به مدرسه عوض کند. پیتر می گوید: به عنوان یک معلم که در صف اول واقع شده است بچه های بسیاری دیده است که دارای استعداد، هوش و توانایی های بسیاری بوده اند، ولی به علت فقر و یا سنت ها باید از ادامه تحصیل باز بمانند.

پیتر می گوید: صبحی دیگر در آفریقا، آسمان صاف است و خورشید می درخشد و باز هم یک صفحه خالی تا نوشته گردد. الان زمان، زمان آفریقا است. جوانان آفریقایی حالا دیگر برای کمبود های کوچک عقب نگه داشته نمی شوند. آفریقا دانشمندان، مهندسان و کارآفرینانی پرورش خواهد داد که روزی آوازه نام هایشان در هر گوشه دنیا شنیده خواهد شد.

رئیس جمهور کنیا از پیتر به خاطر کوشش ها و دستاورد های بی نظیرش قردانی نموده است و به او گفته است که: پیتر، داستان شما، داستان افریقا است. یک قاره با آتشفشانی از استعدادها. دانش آموزان تو نشان داده اند که با کوشش می توانند با بهترین های علم و تکنولوژی و تمامی زمینه ها در دنیا رقابت نمایند.

درباره داستان پیتر چی فکر می کنید؟ آیا کسی رو می شناسید که لایق دریافت جایزه ویژه معلمان باشد؟ درباره معلم محبوبتان در بخش نظرات به ما بگویید.

منبع: brightside.me

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 220

به "پیتر تبیچی؛ معلم کنیایی که جایزه یک میلیون دلاری اش را به فقرا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیتر تبیچی؛ معلم کنیایی که جایزه یک میلیون دلاری اش را به فقرا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید