هشدار چین نسبت به برگزاری بزرگترین مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی

به گزارش مینی نت، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن به شدت نگران برگزاری مانورهای مشترک نظامی بین آمریکا و کره جنوبی است.

هشدار چین نسبت به برگزاری بزرگترین مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی

با تور ارزان لحظه آخری چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که مانور گسترده نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از امروز دوشنبه رسما شروع شده است، مقام های کره شمالی اعلام نموده اند که پیونگ یانگ برای یک حمله هسته ای پیشگیرانه به آمریکا و کره جنوبی آماده است، در صورتی که این مانور نظامی تهدید امنیتی خاصی برای کره شمالی به شمار رود.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی تاکید نمود: چین به شدت نگران مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی است.

برگزاری این مانور در شرایطی است که تنش ها در شبه جزیره کره به شدت بالا گرفته است.

دو رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با عنوان راه چاره کلیدی و جوجه عقاب با هدف پیاده کردن نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره، به منظور از بین بردن تسلیحات کشتار جمعی پیونگ یانگ، طراحی شده اند.

حدود 15 هزار سرباز آمریکایی در این رزمایش به 290 هزار سرباز کره ای پیوستند. در رزمایش سال 2015 میلادی، نیروهای آمریکایی چهار برابر و نیروهای کره ای 1.5 برابر کمتر از میزان کنونی بودند.

وی در جمع خبرنگاران توضیح داد: چین به شدت نگران مانورهای نظامی است. ما هیچ گونه اقدام دردسر ساز را در اطراف کشورمان نمی پذیریم.

انتظار می رود آمریکا یک هواپیما و همچنین زیردریایی های حامل تسلیحات هسته ای به منطقه اعزام کند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز اخیرا قطعنامه جدیدی را با هدف اعمال تحریمهای سختگیرانه و شدید علیه کره شمالی تصویب نموده است.

حدود 28500 نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی هستند. دو کره پس از جنگ 1950 تا 1953 میلادی از نظر فنی در حالت جنگ قرار دارند و هیچ پیمان صلحی را امضا ننموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 687

به "هشدار چین نسبت به برگزاری بزرگترین مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین نسبت به برگزاری بزرگترین مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید