مَردُم در گالری دوربین اهواز

به گزارش مینی نت، نمایشگاه مجموعه آثار مریم رشغی با نام مَردُم، به مناسبت روز جهانی نابینایان - عصای سفید- در گالری دوربین اهواز برگزار خواهد شد.

مَردُم در گالری دوربین اهواز

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه مجموعه آثار مریم رشغی با نام مَردُم، به مناسبت روز جهانی نابینایان -عصای سفید- از فردا، 19 مهرماه در گالری دوربین اهواز برگزار خواهد شد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

مَردُمِ چشمش چو کردی مردمی

صید کردی جان صد صد آدمی

{منطق الطیر-عطار نیشابوری}

. . .

مَردُم، نه آن مردمی که صبح را شب و شب را صبح می نمایند و هیچ نمی بینند، مردمی که مَردُم، از دریچه آن می بینند آن چیزی را که ما از دریچه مَردُمِ خود نمی بینیم.

از دریچه مَردُمِ این مَردُم، باید جهان را لمس کرد و دید.

برای دیدن زیبائی های جهان، احتیاجی به رنگ نیست، احتیاجی به چشم نیست، چشمانت را کاملا بسته نِگاه دار، جهان را بو کن، گوش کن، نفس بکش و جهان را لمس کن.

برای خوانش جهان، گاهی فقط به چند نقطه سفید احتیاج هست.

چشمانت را کاملا بسته نِگاه دار...

مجموعه نقاشی هایی که مریم رشغی برای نابینایان انجام داده در پس پروسه انتها نامه ارشد او در رشته نقاشی در سال 91 تا 93 است. وی بیش از شش ماه در کنار دانش آموزان نابینای مدرسه شوریده شیرازی اهواز، کار تحقیقاتی انجام داده و نتیجه تحقیقات به ثمر رسیده، روشی جدید برای نقاشی نابینایان با خط بریل و تعریف ابزاری برای نابینایان است تا بتوانند با این روش نقاشی نمایند.

نتیجه این انتها نامه در سال 93 به صورت نمایشگاهی در گالری مانی شیراز و سپس در مدرسه شوریده شیرازی اهواز به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه از ساعت 19 روز آدینه، نوزدهم مهرماه 1398، در گالری دوربین اهواز گشایش خواهد یافت و تا 25 مهر ماه، از ساعت 17 تا 23 میزبان بازدیدنمایندگان خواهد بود.

گالری دوربین، در میدان ساعت، خیابان خرم، پلاک 4، رو به روی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 461

به "مَردُم در گالری دوربین اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مَردُم در گالری دوربین اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید