توجه موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایشگاه های ملی و بین المللی

به گزارش مینی نت، مدیرموزه هنرهای معاصر اصفهان معتقد است: نمایشگاه هایی در این موزه برگزار گردد که صندلی ملی و بین المللی داشته باشند؛ زیرا رفت و آمد هنرمندان بین المللی به این موزه می تواند اتفاقات بزرگی را در عرصه هنر معاصر و در شهر تاریخی اصفهان رقم بزند.

توجه موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایشگاه های ملی و بین المللی

مهدی تمیزی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برگزاری نمایشگاه های خارجی در موزه هنرهای معاصر اصفهان بیان نمود: موزه هنرهای معاصر اصفهان جزو سه موزه هنرهای معاصر ایران است اما برخلاف موزه های تهران و کرمان که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وابسته است، این موزه به شهرداری وابسته است.

او ادامه داد: این موزه 24 سال پیش در یک خانه تاریخی متعلق به ظل السلطان حاکم اصفهان افتتاح شده است. کالبد این بنا معماری معاصر نیست اما براساس نام گذاری که روی آن اجرا شده مقرر شده که به هنر معاصر بپردازد. از یک سال گذشته که مسوولیت موزه به من واگذار شده، تمام کوششم این است که از برپایی نمایشگاه هایی که می توانند در گالری های خصوصی برپا شوند، خودداری کنم و نمایشگاه هایی را در این فضا برگزار گردد که صندلی ملی و بین المللی داشته باشند، زیرا رفت و آمد هنرمندان بین المللی به این موزه می تواند اتفاقات بزرگی را در عرصه هنر معاصر و در شهر تاریخی اصفهان رقم بزند.

این هنرمند فعال در تصویرگری و عکاسی افزود: در یک سال گذشته آثار هنرمندانی مثل تونی گرک (مجسمه ساز آلمانی) را به نمایش گذاشتیم، همچنین نمایشگاه هایی با عنوان افغانستان بدون جنگ، عکس های ایزابل اشراقی (هنرمند ایرانی- فرانسوی) و نمایشگاه های دیگری را برگزار کردیم. در حال حاضر هم نمایشگاه ورلد پرس فوتو را که منتخب عکس هایی از سال های 2016 تا 2018 میلادی است، داریم که تا هشت بهمن ماه در این موزه دایر است.

تمیزی درباره اینکه این موزه چه حمایتی از هنرمندان جوانی که کوشش می نمایند خودشان را به جهانی حرفه ای هنرهای تجسمی نزدیک تر نمایند، انجام می دهد، شرح داد: حدود یک دهه پیش، اصفهان هم مثل بسیاری از شهرستان ها یک یا دو گالری خصوصی بیشتر نداشت و بسیاری از هنرمندان مجبور بودند برای برپایی نمایشگاه به موزه هنرهای معاصر مراجعه نمایند اما امروز شهر اصفهان بیش از 20 گالری خصوصی دارد که تعداد قابل توجهی از آنها بسیار حرفه ای هستند و برنامه ریزی دقیقی برای برپایی نمایشگاه ها دارند.

او افزود: امروز، آنقدر جا برای عرصه هنرهای تجسمی در بخش خصوصی وجود دارد که موزه هنرهای معاصر باید به جای ارائه آثار تجربی به آثار حرفه ای بپردازد؛ آثاری که در ایران و جهان شناخته شده هستند. موزه هنرهای معاصر با وجود این همه گالری حرفه ای در اصفهان قصد ندارد رقیب گالری های خصوصی که برای این کار سرمایه گذاری نموده اند، باشد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار امیدواری کرد: بتوانم در سال آینده جشن ربع قرن این موزه را برگزار کنم. زیرا به واسطه اینکه اصفهان خاستگاه هنرمندان هنرهای سنتی است، بخش قابل توجهی از آثار این موزه نیز مربوط به هنرهای سنتی است. ما تعداد زیادی اثر مدرن در این مجموعه نداریم اما آثار واجد ارزش بسیاری داریم که عتیقه محسوب می گردد و اهدایی هستند. آثار موجود در این موزه نیز شامل نگارگری، نقاشی رئالیستی، نقاشی مدرن، چاپ دستی، مجسمه، خط، سفال و عکس می شوند که بعضی از آنها مربوط به دوره قاجار هستند.

تمیزی گفت: آثار این موزه شامل دو دسته اهدایی و خریداری شده هستند. تا حوالی سال 1394 دغدغه ای برای شناسنامه کردن آثار موجود، وجود نداشته است و از این سال به بعد، ثبت اموال آثار آغاز می گردد و در 11 ماه گذشته مجلدی درباره تمام آثار موجود در گنجینه آماده نموده ام که این کار تحقیقاتی چهار ماه زمان برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 131

به "توجه موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایشگاه های ملی و بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایشگاه های ملی و بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید