مالیات معاملات مسکن را زیاد کنید تا قیمت آن کاهش یابد!

به گزارش مینی نت، روزنامه جوان نوشت: یکی از بن بست هایی که بخش مسکن با آن روبرو شده سهم بالای خرید های سرمایه ای است که تمام معادلات در این بازار را تحت تاثیر قرار داده و قدرت خرید متقاضیان مصرفی مسکن را از بین برده است.

مالیات معاملات مسکن را زیاد کنید تا قیمت آن کاهش یابد!

در حال حاضر میانگین قیمت یک واحد آپارتمان 60مترمربعی در منطقه ها میانه تهران چهار تا پنج میلیارد تومان است که با این سطح قیمت تقاضای مصرفی مسکن از جمله زوج های جوان توان خرید ملکی را به کلی از دست داده اند.

در این شرایط لازم است تا برنامه های سیاستگذار برای استفاده از ابزار های مالیاتی به صورت جدی تر پیگیری گردد. گرانی مسکن به یکی از دغدغه های بزرگ عموم تبدیل شده و بیش از 50 درصد درآمد های خانوار ها در این بخش هزینه می گردد.

احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن با تاکید بر ضرورت استفاده از ابزار های مالیاتی برای مدیریت بخش مسکن ضمن اعلام اینکه دلالان این بخش، سود های بادآورده ای به دست می آورند گفت: در سال های قبل، موضوع دریافت مالیات از این افراد چندان جدی نبود. چرا که خود بانک ها، خودروسازان و افراد ثروتمند در این دلال بازی و اختلال موجود سهیم بودند و به همین علت جلوی تحقق این هدف را می گرفتند. معتقد هستم که دولت باید اهمال و اغماض در مورد این افراد را کنار بگذارد و مالیات بر درآمد سرمایه را از دلالان دانه درشت شروع کند. وی بعلاوه تاکید نمود که خرید و فروش های مصرفی باید از مالیات بر درآمد سرمایه معاف باشند.

حسین عبده تبریزی، کارشناس مالی نیز در تشریح شرایط بغرنج بخش مسکن در ایران به این موضوع پرداخت که با ادامه رویه موجود، خانه دار شدن در شهر های بزرگ مثل تهران برای جوانان تبدیل به آرزو خواهد شد. وی اضافه کرد: راه خروج از بن بست مسکن، وجود قانون خوب و مجری توانمند است. به گفته او مالیات بر معاملات ساده ترین شکل مالیات است که با کمترین فساد قابلیت اجرا دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2153

به "مالیات معاملات مسکن را زیاد کنید تا قیمت آن کاهش یابد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات معاملات مسکن را زیاد کنید تا قیمت آن کاهش یابد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید