فواره های جادویی و شگفت انگیز بارسلونا

به گزارش مینی نت، بارسلونا، از کافه و رستوران هایش گرفته تا سواحل، مراکز خرید، آثار تاریخی و معماری های منحصر به فرد بناهایش بسیار جذاب و دیدنی هستند و از دلایل مهم و اصلی گردشگران برای سفر به این شهر به حساب می آیند. اما یکی دیگر از دلایل مهم علاقه شدید گردشگران برای سفر به شهر بارسلونای اسپانیا، وجود فواره های شگفت انگیزی است که با حرکات نمایشی و پایکوبی زیبا همه را مجذوب خود می نمایند.

فواره های جادویی و شگفت انگیز بارسلونا

بارسلونا از جمله شهرهایی است که گردشگران می توانند برای تماشای شگفت انگیزترین و حتی سحرآمیزترین فواره ها به آن سفر نمایند. همواره حس و حال عجیبی در تماشای فواره ها وجود داشته است. علاوه بر حس آرامشی که در صدای دلنشین آب وجود دارد، پایکوبی و نمایش آب با همراهی موسیقی بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در بارسلونا، فواره جادویی بسیار معروف است و بیشتر گردشگرانی که بلیط هواپیما بارسلونا می خرند، مشتاق بازدید از این فواره هستند. فواره جادویی بارسلونا که مونت جوییک نیز نامیده می شود، همراه نورپردازی حرفه ای و موسیقی برای بازدید نمایندگان هنرنمایی می نماید. اگر به بازدید از فواره جادویی می روید، حتما دوربینتان آماده و در دسترس باشد که ثبت نمایش بی نظیر فواره ها را از دست ندهید.

چرا بازدید از فواره جادویی بارسلونا پیشنهاد می شود؟

فواره جادویی بارسلونا یا همان فواره مونت جوییک، یک نمایش رایگان است که در آن فواره ها همراه نورپردازی و موسیقی به پایکوبی می پردازند و هرگز نباید این نمایش را در سفر به بارسلونا از دست داد. فواره جادویی 88 ساله جزو ده جاذبه برتر بارسلونا است و آخر هفته ها گردشگران زیادی را به میدان مونت جوییک می کشاند. معمولا نمایش فواره جادویی بارسلونا شبانه برگزار می شود و در شب ها و رویدادهای خاص به طور فوق العاده برگزار می شود.

سعی کنید قبل از سفر به بارسلونا به تاریخ و ساعت رویدادها نگاهی بیندازید. در حال حاضر، نمایش فواره ها با پایکوبی نور و موسیقی از ماه اکتبر تا آوریل در روزهای آدینه و شنبه اجرا می شود. این فواره در کنار نمادهای مذهبی، هنری و قهرمانی به عنوان نماد اهمیت رودخانه ها و دریاها تاسیس گشت. فواره جادویی بارسلونا مقابل (Palau Nacional) قرار گرفته و تماشای این منظره نفس گیر است. این فواره به میدان اسپانیا نزدیک است و مقابل کاخ مونت جوییک و پایین تپه المپیک قرار گرفته است. ضروری است بدانید هر ساله 2 میلیون و 500 هزار نفر بازدید نماینده به تماشای فواره جادویی بارسلونا می فرایند.

تاریخچه فواره جادویی بارسلونا

در اوایل سال 1922 ، چارلز بویگا فواره جادویی بارسلونا را طراحی کرد. بیش از 3000 کارگر برای ساخت این فواره کوشش کردند و زحمت کشیدند. در سایه فواره جادویی تمامی منطقه اطراف روشن و درخشان شد. در نوزدهم ماه می سال 1929 درست قبل از بازگشایی نمایشگاه بین المللی، اولین نمایش فواره ها اجرا شد. فواره ها در اولین نمایش خود همه نگاه های متحیر و شگفت زده را به سوی خود جلب کردند و میان بناهای مشهور شهر همچون افسانه ای خود را جلوه دادند.

متاسفاه فواره جادویی بارسلونا در جنگ داخلی اسپانیا دجار آسیب شد و شدت صدمات وارد شده به آن به قدری زیاد بود که تا سال 1955 این فواره هرگز روشن نشد و کار نکرد. در نهایت بویگا تعمیرات لازم را برای ترمیم و تعمیر فواره اعمال کرد و فواره جادویی را دوباره به کار انداخت.

از آن موقع تا به امروز فواره جادویی بارسلونا کار می نماید و جزو زیباترین جاذبه های بارسلونا و اسپانیا است. جالب است بدانید که فواره جادویی 7 میلیون لیتر آب را به حرکت درآورده و در آسمان بارسلونا به پایکوبی در می آورد. در ماه های تابستان تماشای فواره جادویی با حرکات آکروباتیک آب و هنر نور و موسیقی بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی است. در شب های زمستان نیز تماشای فواره های پایکوبیان حس و حال دیگری دارد. موسیقی نواخته شده در هر فصل متفاوت و مناسب آن فصل است و این یکی از نکات جالب و مثبت فواره جادویی به نظر می آید. فواره جادویی با الهام از میدان سنت پیتر واتیکان طراحی و ساخته شده است.

چه زمانی برای بازدید از فواره جادویی بارسلونا مناسب است؟

در فصل های مختلف سال، زمان بندی نمایش فواره جادویی فرق می نماید. از ماه می تا سپتامبر (تابستان) پایکوبی فواره ها از ساعت 8 شب شروع می شود و تا ساعت 11 شب ادامه می یابد. نمایش فواره های جادویی در تابستان روزهای پنجشنبه، آدینه، شنبه و یکشنبه اجرا می شود.

از ماه اکتبر تا آوریل (زمستان)، فواره های جادویی از ساعت 7 تا 9 شب در روزهای آدینه و شنبه هنرنمایی می نمایند و یک شب رویایی و زیبا برای بازدید نمایندگان می سازند. این نمایش هر نیم ساعت یک بار از اول سر می گیرد و این امکان را به بازدید نمایندگان می دهد تا حرکات و پایکوبی جالب آب را به خوبی و در شگفتی تمام تماشا نمایند. بسیاری از افراد زودتر از زمان شروع نمایش در محل حضور می یابند تا لحظه به لحظه این نمایش فوق العاده را ببینند و از دست ندهند. بهترین نقاط برای تماشای فواره جادویی بارسلونا دیوارهای اطراف و پله ها هستند.

در نزدیکی فواره جادویی بارسلونا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

از بهترین ویژگی های فواره جادویی بارسلونا این است که جاذبه های گردشگری زیادی اطراف آن قرار گرفته است و گردشگران می توانند پس از بازدید از فواره ها، به جاذبه های مهم و اصلی شهر در کمترین زمان و به راحتی دسترسی داشته باشند.

پس از فواره جادویی بارسلونا، بازدید از چهار ستون بارسلونا و کسب اطلاعات درباره تاریخچه باشکوه آن ها پیشنهاد می شود. ستون ها در یک ردیف و کنار هم قرار گرفته اند و از مهم ترین جاذبه های بارسلونا هستند.

دومین جاذبه ای که می توانید بازدید کنید، موزه ملی هنر کاتالونیا است. در این موزه می توانید چندین ساعت مشغول تماشای آثار تاریخی و هنری بارسلونا باشید و گذر زمان را احساس نکنید، اما در عین حال در گذشته و تاریخ بارسلونا سیر کنید.

موزه باستان شناسی، سومین مکانی است که به فواره جادویی بارسلونا نزدیک است. در این موزه مجموعه حیرت انگیزی از آثار باستانی گردآوری و جمع آوری شده است. مطمئنا، تماشای این آثار چیزهای زیادی به دانش و اطلاعاتتان خواهد اضافه کرد. پس نباید فراموش کنید با خرید بلیط هواپیما بارسلونا حتما از این فواره و جاذبه های نزدیک آن دیدن کنید.

چه هتل هایی در نزدیکی فواره جادویی بارسلونا برای اقامت وجود دارند؟

اقامت در نزدیکی فواره جادویی بارسلونا، این امکان را به شما می دهد تا به بسیاری از جاذبه های مهم دیگر شهر نیز نزدیک باشید. هتل های متنوع زیادی در اطراف این جاذبه وجود دارند که می توانید تناسب با بودجه و نیازهایتان در یکی از آن ها اقامت کنید.

هتل 2 ستاره La Franca Travellers: فاصله 600 متر

هتل 3 ستاره Acta Azul: فاصله 900 متر

هتل 3 ستاره SERHS del Port Barcelona: فاصله 2.5 کیلومتر

هتل 4 ستاره Barcelona Universal: فاصله 2.8 کیلومتر

هتل 5 ستاره Eurostars Grand Marina: فاصله 3 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به فواره جادویی بارسلونا هستند؟

در اطراف فواره جادویی بارسلونا می توانید انواع کافه ها و رستوران ها را بیابید که هر کدام منوهای متفاوت و متنوع دارند.

رستوران La Font de Pardes:350 متر

رستوران Atelier Pan & Cook : 600 متر

رستوران La Gastronomica: 1.1 کیلومتر

رستوران Ikibana Paralelo: 1.5 کیلومتر

رستوران Elche: 2.5 کیلومتر

رستوران a restaurant: 4.2 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1199

به "فواره های جادویی و شگفت انگیز بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواره های جادویی و شگفت انگیز بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید