ظاهر عجیب گوجه فرنگی های پیدا شده در فضا، عکس

به گزارش مینی نت، ایسنا نوشت: بقایای گوجه فرنگی های کوچک که فرانک روبیو (Frank Rubio) فضانورد ناسا آن را پس از برداشت در ماه مارس گم نموده بود، پس از گذشت بیش از هشت ماه در ایستگاه فضایی بین المللی پیدا شد و اکنون تصاویری از آن منتشر شده است.

ظاهر عجیب گوجه فرنگی های پیدا شده در فضا، عکس

ناسا فیلم هایی از دو گوجه فرنگی ریز را منتشر نموده است که در سال 2022 در ایستگاه فضایی بین المللی گم شده بوند. این کشف نشان داد که چگونه رطوبت 17 درصد در ایستگاه فضایی بین المللی روی مواد غذایی در یک کیسه زیپ لاک (Ziploc) تاثیر می گذارند.

مقامات ناسا در روز پنجشنبه (14 دسامبر) نوشتند: با وجود نزدیک شدن به یک سال پس از ناپدید شدن اولیه گوجه فرنگی، این میوه در یک کیسه پلاستیکی کم آب و کمی له شده پیدا شد. صرف نظر از تغییر رنگ، رشد میکروبی یا قارچی قابل مشاهده ای دیده نشد.

فرانک روبیو پیش تر فقط به یک گوجه فرنگی گمشده اشاره نموده بود اما به نظر می رسد که اکنون دو گوجه فرنگی یافت شده است. به گفته ناسا گوجه فرنگی ها تحت عنوان آزمایش Xroots در سال 2022 رشد نموده اند. این در حالی است که پیش تر اعلام شده بود این گوجه فرنگی بخشی از برداشت نهایی آزمایش Veg-05 بوده که روبیو از مراحل رشد آن مراقبت می نموده است.

این آزمایش از روش های آب کشت و هواکشت برای رشد گیاهان بدون خاک یا سایر محیط های رشد استفاده می نماید و می تواند راه چاره های مناسبی برای سیستم های گیاهی مورد احتیاج برای ماموریت های اکتشافی فضایی در آینده فراهم کند.

ناسا اضافه نمود که هدف واقعی از رشد مواد غذایی در ایستگاه فضایی تمرین روش هایی است که می تواند در آینده و اکتشافات مریخ استفاده گردد و بیش از یک آزمایش وجود دارد که در پی تهیه غذای تازه برای فضانوردان است.

فواید نامشهودی برای تهیه غذاهای فضایی نیز وجود دارد. مقامات ناسا اضافه نمودند: مزایای رشد گیاهان در فضا در اینجا متوقف نمی گردد. فضانوردان گزارش می دهند که صرف زمان برای باغبانی فواید روحی و روانی برای آن ها داشته و باعث افزایش کیفیت زندگی آنها در فضا و تقویت روحیه آنها شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2261

به "ظاهر عجیب گوجه فرنگی های پیدا شده در فضا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر عجیب گوجه فرنگی های پیدا شده در فضا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید