طیف فرکانسی به سیستم پیگردی جهانی هواپیماها اختصاص یافت

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی (WRC-15) که هم اکنون در ژنو سوئیس در حال برگزاری است باند فرکانسی 1092.3- 1087.7 مگاهرتز به سرویس متحرک ماهواره ای هوانوردی (زمین به فضا) برای دریافت از طریق سیگنالهای ADS-B از فرستنده های هواپیما تخصیص یافت.

طیف فرکانسی به سیستم پیگردی جهانی هواپیماها اختصاص یافت

در این کنفرانس دنیای، کشورهای شرکت کننده در خصوص تخصیص طیف فرکانس برای سیستم پیگردی دنیای هواپیماهای مسافربری توافق کردند.

براساس این تصمیم مقرر شد باند فرکانسی 1092.3- 1087.7 مگاهرتز که در حال حاضر برای ارسال سیگنال های ADS-B از هواپیما به ایستگاههای زمینی، در حوزه دید مستقیم رادیوئی استفاده می گردد، در جهت زمین به فضا برای امکان مخابره از هواپیما به ماهواره اختصاص یابد.

این توافق در پی ناپدید شدن و تلفات پرواز MH370 هواپیمائی مالزی با 239 سرنشین در مارس 2014، که بحث های دنیای در خصوص پیگردی هواپیماها و ضرورت اقدام هماهنگ شده از سوی اتحادیه بین المللی ارتباطات دور (ITU) و سازمانهای مربوط را برانگیخت، حاصل شد.

از آنجا که استانداردها و اقدامات توصیه شده برای سیستمهائی که معین موقعیت و پیگردی هواپیماها را بکار می برند، از طریق سازمان بین المللی هواپیمائی کشوری (ایکائو) ایجاد شده است، در کنفرانس WRC-15 تاکید شد که معیار عملکرد برای دریافت سیگنال های ADS-B توسط ماهواره نیز باید از سوی ایکائو آنالیز گردد.

هولین ژائو دبیرکل ITU درباره تخصیص طیف فرکانس برای سیستم پیگردی دنیای هواپیماها گفت: در رسیدن به این توافق در کنفرانس WRC-15، اتحادیه دنیای ارتباطات،به انتظارات جامعه دنیای درخصوص مساله مهم پیگردی دنیای هواپیماها در موعد مقرر پاسخ داده و از هیچ کوششی در جهت اصلاح سیستم پیگردی دنیای هواپیماها برای هواپیماهای مسافربری دریغ نمی نماید.

فرانسیس رنسی مدیر بخش ارتباطات رادیوئی ITU نیز گفت: تخصیص فرکانسها برای دریافت سیگنال های ADS-B از هواپیما از طریق ایستگاههای فضائی، پیگردی به موقع هواپیما را در هر نقطه ای از دنیا امکان پذیر می نماید.

وی تاکید نمود: ما به همکاری خود با سازمان بین المللی هواپیمائی کشوری (ایکائو) و سایر سازمانهای بین المللی برای بالابردن ایمنی در آسمان ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواپیمائی کشوری در جلسه ویژه خود در ماه 2014 که در مونترال کانادا در خصوص پیگردی دنیای هواپیماها برگزار گردید از اتحادیه دنیای مخابرات (ITU) خواسته بود تخصیصهای طیف فرکانس مورد احتیاج ماهواره ها برای پشتیبانی از احتیاجهای هوانوردی پدید آمده را انجام دهد. در اکتبر سال 2014 نیز اجلاس کنفرانس سران مختار ITU در بوسان کره جنوبی به WRC-15 دستور داده بود موضوع پیگردی دنیای هواپیماها را در دستور کار آنالیز قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 454

به "طیف فرکانسی به سیستم پیگردی جهانی هواپیماها اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طیف فرکانسی به سیستم پیگردی جهانی هواپیماها اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید